مقالات

دلیل نازک شدن فرش ها چیست؟ (مهم ترین علت های نازک شدن فرش)

دلیل نازک شدن فرش ها چیست

دلیل نازک شدن فرش ها چیست؟  فرشها جنس های مختلفی دارند و متنوع هستند. بعضی از فرشها طرح های برجسته دارند و نگهداری از آنها نیاز به ترفند و تکنیک دارد. به عنوان نمونه اگر فرش های ماشینی گل برجسته به خوبی نگهداری نشوند، برجستگی خود را از دست می دهند و نازک تر می شوند. البته نمونه های دیگری هم از فرشها هستند که ضخامت بیشتری دارند. فرش هایی که ضخامت بیشتری دارند، نگهداری از آنها سخت تر و مهم تر است، اگر به درستی نگهداری نشوند، ضخامت اولیه خود را از دست می دهند و نازک می شوند؛ حتی زیبایی و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. در ادامه این بخش از فروشگاه آنلاین فرش هایپرکارپت به شما می گوییم که با چه ترفندها و تکنیک هایی می توانید ضخامت فرش خود در همان حالت اولیه حفظ کنید.

دلیل نازک شدن فرش ها چیست؟

اگر به‌قصد خرید فرش به فروشگاه‌های فرش بروید حتماً واژه‌های تراکم و شانه را زیاد می‌شنوید. اگر این کلمات به گوشتان ناآشناست و هیچ اطلاعی در مورد فرش ندارید، نگران نشوید. این را بدانید که این کلمات برای نشان دادن کیفیت فرش و قیمت حدودی آن به شما گفته می‌شود.

تراکم فرش به تعداد گره‌های آن در هر مترمربع از طول فرش گفته می‌شود و شانه نیز به تعداد گره‌های موجود در عرض فرش اشاره دارد. این‌گونه نیست که خیال کنید یک خرید فرش خوب با تعداد شانه و تراکم بیشتر تعریف می‌شود. شاید بپرسید پس خرید فرش چند شانه خوب است؟ اگر کمی صبر کنید حتماً پاسختان را خواهید گرفت.

معمولاً وقتی به‌قصد خرید به فروشگاه فرش می‌روید، دقیقاً می‌دانید که برای کدام قسمت خانه می‌خواهید فرش تهیه کنید. این را به این دلیل می‌گوییم که همیشه در ذهنتان بسپارید که یک خرید خوب الزاما خرید فرشی با قیمت بالا نیست. بسیاری از اوقات می‌شود یک فرش باکیفیت را به قیمت خوب از فروشگاه معتبری مثل هایپرکارپت خرید.

پیشنهاد مطالعه : چرا فرش های جدید نازک هستند؟

فرش‌های موجود در بازار اکثرا به‌صورت 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه هستند. فرش با تراکم بالاتر دارای قیمت‌های بالاتری است و این یعنی فرش 700 شانه ارزان‌تر است. فرش‌هایی با تعداد شانه‌های بیشتر معمولا ظریف‌تر و درعین‌حال بادوام‌تر است و این ویژگی باعث می‌شود فرش‌های تراکم بالا ظاهری شبیه فرش دستباف داشته باشد. معمولا فرش‌های موجود در بازار با تراکم‌های 2500، 3000 و 3600 وجود دارد که به ترتیب مربوط به فرش‌هایی با شانه 700، 1000 و 1200 است.

برای پاسخ به سؤال فرش چند شانه خوب است، باید بگوییم که شما می‌توانید با در نظر گرفتن کاربرد فرش و بودجه‌تان به این سؤال پاسخ دهید. درواقع اگر کاربرد هر فرش با تعداد شانه‌های مختلف را بدانید می‌توانید به‌راحتی دست به انتخاب فرش مناسب خود بزنید.

در رابطه با فرش‌هایی با ضخامت کمتر و تعداد شانه بالاتر، با توجه به ظرافت، زیبایی، لطافت و نرمی خاصی که دارند در قسمت‌هایی از منزل استفاده می‌شوند که قصد دارید فرشتان بیشتر به چشم بیاید. اگر برای سالن پذیرایی مبله خود به دنبال یک فرش خوب هستید به سراغ فرش‌های با تراکم زیاد بروید. فرش‌های با ضخامت کم به‌عنوان تکمیل‌کننده دکوراسیون لوکس محسوب می‌شوند و برای زیر پا انداختن مناسب نیستند.

بهترین فرش برای منزلی که مبل ندارد!

در عوض اگر می‌خواهید برای قسمتی از خانه که مبلمان ندارد فرشی تهیه کنید به سراغ فرش‌هایی با تراکم پایین بروید. این فرش‌ها برای زیر پا انداختن و نشستن روی آن‌ها مناسب‌اند. از این فرش‌ها برای قسمت‌های مختلف منزل مثل اتاق‌خواب، اتاق کودک، آشپزخانه و قسمت‌هایی از خانه که ترجیح می‌دهید به‌جای مبل بر روی زمین بنشینید مناسب‌اند. منظور ما از فرش‌هایی با تراکم کم فرش 700 شانه و 1000 شانه است. همان‌طور که قبلا اشاره شد، این فرش‌ها قیمت‌های پایین‌تری نسبت به فرش‌های 1200 یا 1500 شانه دارند. البته همه فروشگاه‌ها فرش‌های تراکم پایین را با کیفیت خوب و قیمت مناسب و ارزان عرضه نمی‌کنند. بنابراین در انتخاب فروشگاه نیز دقت کنید. فروشگاهی مانند هایپرکارپت که اطلاعات کامل فرش را به همراه طرح آن و قیمتش به نمایش می‌گذارد می‌تواند خرید شمارا راحت‌تر کند.  ارزان‌قیمت بودن فرش‌های هایپرکارپت به همراه کیفیت عالی آن باعث جذب افراد به فرش‌های کاشان شده است.

فرش نازک بهتره یا ضخیم؟

شاید اگر با ویژگی‌های فرش‌های نازک و ضخیم بیشتر آشنا شوید بتوانید یک خرید خوب و مطمئن داشته باشید. اکثر افراد در خرید فرش گوشتی تردیدهای زیادی دارند.

برای آشنایی با ویژگی‌های فرش نازک خوب است بدانید که زیبایی و ظرافت نقش و طرح‌های فرش نازک با فرش‌های دیگر قابل‌مقایسه نیست. برای تهیه فرش‌های نازک با فشردگی و تراکم بالا الیاف بسیار ظریفی در آن به کار می‌رود. توجه کنید که اگر فرش نازک خریداری کرده‌اید از آن به‌عنوان یک کالای لوکس در منزل استفاده کنید و قسمت‌های دارای مبلمان منزل را با فرش‌های نازک بپوشانید. تراکم بالای فرش‌های نازک باعث می‌شود که از ورود گردوغبار و هر چیز دیگری به داخل فرش جلوگیری کند و این ویژگی خاص فرش‌های نازک است.

اما فرش‌های ضخیم، فرش‌های مورد علاقه افرادی است که در خانه بیشتر دوست دارند بر روی زمین بنشینند تا بر روی مبل. همچنین قیمت فرش‌های ضخیم بسیار مناسب‌تر از فرش‌های نازک است. فرش‌های 700 شانه یا 1000 شانه به دلیل تراکم کم دارای دوام و استحکام زیادی هستند و همچنین مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و فشار پاها دارند و برای مکان‌های پر رفت‌وآمد فرش‌های مناسبی هستند.

در فروشگاه هایپرکارپت، شما می‌توانید انواع فرش‌ها با تعداد شانه‌های مختلف و طرح‌های به روز را ببینید، اما از قیمت‌های مناسب آن تعجب نکنید. فروشگاه هایپرکارپت یک فروشگاه مطمئن برای خرید فرش کاشان با کیفیت مطلوب با نازک‌ترین قیمت‌ها است.

علت های نازک شدن فرش چیست؟

فرش‌های نازک با شانه 1200، به دلیل  خاب کوتاهی که دارند برای نشستن یا استراحت کردن مناسب نیستند. همین‌طور اگر فرزند خردسالی دارید که ذوق راه رفتن و دویدن در طول شبانه روز را دارد این فرش‌ها مناسب شما نیستند. فرش‌های 1200 شانه به دلیل طراحی زیبا و تراکم بالا دارای قیمت بیشتری نسبت به فرش‌هایی با تراکم کمتر هستند و جزو فرش‌های گران قیمت محسوب می‌شوند.

نتیجه گیری :

دلیل نازک شدن فرش ها چیست؟ این سوالی است که به طور کامل در این مقاله از سایت هایپرکارپت درمورد آن توضیح دادیم. فرش ها انواع مختلفی دارند؛ از جمله فرشهای دستباف، ابریشمی، ماشینی، کنفی، کناره و … که هر کدام از آنها پس از مدتی نازک می شوند و دیگر مانند روز اولیه کیفیت و زیبایی خاصی ندارند. فرشها به دلایل مختلفی نازک می شوند از جمله شستشوی نادرست، استفاده از شوینده های اسیدی و قوی، نگهداری کردن از فرش در مکان اشتباه، رعایت نکردن نکات نگهداری فرش در منزل می باشد. پس اگر می خواهید ضخامت و خاب فرش شما همان حالت اولیه خود را داشته باشد، سعی کنید نکات گفته شده را رعایت کنید. البته، باید در هنگام خرید فرش ماشینی، به خاب و شانه فرش توجه کنید، زیرا فرش های تراکم مختلفی دارند، به این صورت که فرش های 700 شانه ضخامت بیشتر و فرش های 1500 نازک تر هستند. اگر تجربه ای در زمینه دلایل نازک شدن فرش دارید با ما در بخش کامنت ها مطرح کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *