مقالات

4 راه تشخیص فرش اصل از غیر اصل|نحوه تشخیص فرش مرغوب|فرش تقلبی کاشان

4 راه تشخیص فرش اصل از غیر اصل|نحوه تشخیص فرش مرغوب|فرش تقلبی کاشان 1

اگر قصد خرید فرش را دارید یکی از مهم ترین نکات خرید فرش ماشینی یا دستبافت ،اصل بودن آن است و برای تشخیص ماشینی یا دستباف بودن فرش باید به نکات زیادی توجه کرد.

در این قسمت از مقاله راهنمای کامل خرید فرش ماشینی و دستبافت اصل کاشان را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که با توجه و بررسی این چک لیست می توانید به اصل بودن یا نبودن فرش پی ببرید.

شناسایی فرش ماشینی اصل کاشان

اگر می‌خواهید اصل بودن یا نبودن فرش ماشینی را تشخیص دهید، می‌توانید موارد مختلفی از جمله تعداد و تراکم فرش، نوع نخ استفاده شده و تعداد رنگ‌های استفاده شده را ارزیابی کنید. ، طرح و نقشه فرش و برند فرش عامل مهمی در اصل بودن هست که هر یک از این موارد را جداگانه ارزیابی خواهیم کرد.

بررسی شانه و تراکم فرش ماشینی اصل

فرش ماشینی با تعداد شانه و تراکم مختلف در بازارها عرضه می شود که می تواند فرش ماشینی 700 شانه با تراکم 2550، فرش ماشینی 1000 شانه با تراکم 3000، فرش ماشینی 1200 شانه با تراکم 3600 و جدیدترین محصول فرش ماشینی عرضه شده در بازار که فرش 1500 شانه با تراکم 4500 است میتوان بیان کرد.

تراکم های ذکر شده مربوط به محصولات فرش اصیل می باشد و اگر فرشی که خریداری کرده اید این تراکم های استاندارد را ندارد، فرش اصل خریداری نکرده اید. توجه داشته باشید که فرش 700 شانه  ممکن است با تراکم هایی به عنوان مثال تراکم 2250 و 3000 نیز موجود است اما نوع استاندارد این فرش تراکم 2550 است.

برای تعیین اینکه آیا فرش دارای تراکمی است که فروشنده به شما می گوید، می توانید تراکم عرضی آن را 10 سانتی متر شماره گذاری کنید و در ده ضرب کنید، اگر تعداد شانه ها با عددی که دریافت کرده اید یکسان باشد، فرش شما اصل خواهد بود. و شما می توانید این فرش کاشان را خریداری کنید.

بررسی تعداد رنگ های غیر کاذب فرش

اگر می خواهید بدانید در فرش کاشان چند رنگ استفاده شده است، می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

فرش 700 شانه در 8، 10 و 12 رنگ موجود است و اگر فرش مورد نظر شما 7 یا 6 رنگ باشد اصل نیست.

محصولات فرش 1000 شانه در 8 و 10 رنگ موجود است و در صورت موجود بودن 7 رنگ اصل نیستند.

فرش 1200 شانه در 8 رنگ تولید می شود که در صورت عدم استفاده از این تعداد رنگ تقلبی است.

فرش 1500 شانه در 8 رنگ تولید می شود که در صورت عدم صحیح این تعداد رنگ فرش کاشان مورد نظر شما تقلبی خواهد بود.

4 راه تشخیص فرش اصل از غیر اصل|نحوه تشخیص فرش مرغوب|فرش تقلبی کاشان 3

نقد و بررسی فرش ارزان

توجه داشته باشید که برخی از محصولاتی که قیمت بسیار پایینی دارند، هشداری برای بررسی بیشتر هستند، زیرا ارزان بودن بیش از حد ممکن است به معنای تقلبی بودن فرش باشد. البته فرش هایی در فروشگاه هایپر کارپت هستند که قیمت ارزان و مناسبی دارند و اصل هستند پس باید ببینید از چه فروشگاهی تهیه میکنید.

پس اگر فرشی را با قیمت مناسب دیدید، بهتر است کمی بیشتر تحقیق کنید تا مشخص شود فرش ماشینی کاشان مورد نظر شما اصل است یا خیر.

این مقاله را بخوانید: بهترین نخ فرش ماشینی چیست؟

از برند معتبر خرید کنید

 توجه داشته باشید که فرش اصیل توسط برندهای معتبر منتشر می شود و اگر به دنبال برند معتبری برای خرید فرش خود هستید، سایتی مانند هایپر کارپت، که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سازمان صنعت و معدن کشور هست را ، مکان امنی برای خرید فرش شما هستند.

دلیل خرید مستقیم از این فروشگاه ها این است که ممکن است عده ای سودجو با استفاده از برندهای دیگر شرکت ها اقدام به فروش فرش های تقلبی با اعداد و تراکم های دیگر کرده باشند و فرش ماشینی کاشان را باید مستقیماً از کارخانه خریداری کرد. که این مشکلات را برای شما ندارد.

شناسایی فرش دستباف اصلی

اگر قصد سفارش فرش دستباف کاشان را دارید پیشنهادی که می توانیم به شما بدهیم این است که این فرش را از یک فروشنده مطمئن خریداری کنید زیرا محصولات فرش دستباف کاشان ویژگی های فرش ماشینی را ندارند و در صورت ساخت یک اشتباه در تشخیص، شما می توانید میلیون ها تومان برای یک فرش غیر اصلی پرداخت کنید.

به طور کلی باید گفت که هنگام خرید فرش دستباف در کاشان باید به این نکته توجه داشت که محصولات این شهر به صورت کرک، ابریشم، ابریشم رنگی، پشمی و هر نوع ابریشم موجود است. و اگر به دنبال فرش دستبافت ارزان هستید می توانید فرش دستبافت پشمی و اگر به دنبال فرش های مجلل و تزیینی هستید می توانید فرش های گلدار تمام ابریشمی بخرید.

4 راه تشخیص فرش اصل از غیر اصل|نحوه تشخیص فرش مرغوب|فرش تقلبی کاشان 5

برای خرید و راهنمایی فرش دستباف کاشان میتوانید با کارشناس این قسمت تماس بگیرید09131635573

شایان ذکر است که در زمان انتشار این مطلب قیمت پایه فرش پشمی جفت 6 متری حدود30 میلیون تومان می باشد و اگر قیمت بسیار کمتر از این مقدار باشد، ممکن است فرش بافته شده مورد نظر شما اصل نیست.

همچنین برای محصولات فرش ترک قیمت از حدود 20 میلیون تومان و برای محصولات فرش ابریشم و تمام ابریشم حدود 30 تا 50 میلیون تومان است. البته،قیمت های درج شده حداقل قیمت خرید فرش دستبافت اصل کاشان می باشد.

الیاف و رنگ های به کار رفته در فرش دستباف اصلی

برای بافت فرش دستباف از دو نوع رنگ شیمیایی و طبیعی استفاده می شود که هر دو اصل هستند و فرش دستباف را در دسته تقلبی قرار نمی دهند.

اگر از علاقه مندان به درخشش فرش دستباف هستید، می توانید این محصول را با الیاف شیمیایی خریداری کنید و اگر از علاقه مندان طبیعی فرش دستباف اصل کاشان خود هستید، می توانید این محصول را با الیاف رنگی طبیعی آن خریداری کنید.

نقشه مورد استفاده در فرش دستباف اصلی

اگر می خواهید بدانید فرش دستبافت با توجه به نقشه آن اصالت دارد یا خیر، باید بدانید که نقشه فرش دستباف به روش شهری و عشایری طراحی و بافته می شود.

اشتباهات به کار رفته در فرش روستایی زیاد است و در فرش شهری اشتباهات بافت فرش کمتر است و کارشناسان معتقدند فرش دستباف با اشتباهات بیشتر اصالت روستایی خود را نشان می دهد.

پس می توانید در خرید و انتخاب فرش دستباف به این نکات توجه کنید تا فرش دستباف اصل کاشان را خریداری کرده باشید.

برای خرید و راهنمایی فرش دستباف کاشان میتوانید با کارشناس این قسمت تماس بگیرید09131635573

شناسایی گره فرش دستباف اصلی

با گره های فرش دستبافت متوجه می شوید که از کدام کشور ساخته شده است و با این راه حل به سرعت متوجه می شوید که آیا فرش برای شما تقلبی است یا خیر.ما گره ها و کشورهایی که از این گره استفاده می کنند را آماده کرده ایم.

  1. گره متقارن: این گره در شمال ایران استفاده می شود و نام آن گره ترکی است که در ترکیه و قزاقستان نیز استفاده می شود.
  2. گره نامتقارن: این گره بیشتر در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و در ترکیه، هند و مصر نیز استفاده شده است.
  3. دوراهی: این تقاطع بیشتر در شهر مشهد مورد استفاده قرار می گیرد. این گره از چهار گره ساخته شده است و همانطور که گفته شد می تواند متقارن یا نامتقارن باشد.
4 راه تشخیص فرش اصل از غیر اصل|نحوه تشخیص فرش مرغوب|فرش تقلبی کاشان 7

نتیجه

ما تمامی مطالبی که لازم بود را گفتیم حالا شما میتوانید در صورت سوال و نیاز به راهنمایی با شماره 09131635573 تماس گرفته و از راهنمایی های ایشان استفاده کنید.

لطفا بعد از خواندن این مقاله نظر خود را در پایین درج کنید.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *