مقالات

روش های افزایش طول عمر فرش ماشینی با چند روش ساده و کاربردی✅

روش های افزایش طول عمر فرش ماشینی

نگهداری فرش یکی از موارد مهمی است که بسیاری از افراد از به آن توجه نمی کنند و به صورت نا خواسته باعث آسیب رسیدن به فرش خود می شوند. ایجاد لکه، پوسیدگی و یا هر مشکل آسیب زننده ای بر روی فرش برای افراد ناخوشایند است که به همین دلیل افراد به دنبال روش های افزایش طول عمر فرش ماشینی هستند.  وجود فرش در یک خانه موجب راحتی بیشتر اتاق ها می شود و باعث افزایش یافتن زیبایی ظاهری و احساس خوب و مثبت موجود در فضای شما می شود. رنگ فرش، بافت و نحوه استفاده از فرش تاثیر بسیار قابل توجهی در زیبا سازی دکوراسیون داخلی دارند؛ همچنین فرش ها تعیین کننده سبک های مختلف دکوراسیون فضا هستند. اما زمانی که یک فرش دچار لک یا پوشیدگی شود یا آسیب ببیند، ظاهر فضا دیگر زیبایی گذشته را ندارد و بد به نظر می رسد.

روش های افزایش طول عمر فرش ماشینی

در این مقاله چند مورد از روش های افزایش طول عمر فرش ماشینی برای شما ارائه دادیم. اگر به دنبال روش های افزایش طول عمر فرش ماشینی خود هستید تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

استفاده از رو فرشی

همیشه باید برای فرش فضا هایی که داخل آنها رفت و آمد زیاد است، از رو فرشی استفاده کنید چرا که استفاده از رو فرشی باعث می شود که به تار و پود فرش آسیبی وارد نشود. حتما پیش آمده دیده باشید که فرش ها از قسمت لبه دچار پوسیدگی می شوند و نیاز به ترمیم دارند؛ این موقعیت زمانی پیش می‌آید که رفت و آمد در این قسمت بسیار زیاد بوده و هیچ نوع پوشش و محافظی بر روی فرش وجود نداشته است. بنابراین استفاده از رو فرشی می تواند در طول عمر بیشتر فرش، بسیار تاثیر داشته باشد. همچنین رو فرشی از ایجاد لکه بر روی فرش جلوگیری می کند و فرش را مدت طولانی تری تمیز نگه می دارد. برخی از رو فرشی های جدید با استفاده از فناوری نانو تولید شده اند و از نفوذ آب به فرش جلوگیری می کنند.

ترفندهای افزایش طول عمر فرش ماشینی

جارو کشیدن و شست و شوی به موقع

جارو کشیدن به موقع فرش ها تاثیر چشم گیری بر افزایش طول عمر فرش دارد. جارو کشیدن از آن جهت مهم است که وقتی گرد و غباری بر روی فرش قرار می گیرد اگر به موقع تمیز نشود، گرد و غبار به داخل تار و پود فرش نفوذ می کند و با گذر زمان رنگ فرش کدر به نظر می رسد. به همین خاطر جارو کشیدن به صورت مرتب می تواند بر افزایش طول عمر فرش تاثیر فوق العاده ای بگذارد و با رفع گرد و غبار از روی سطح فرش، مانع نفوذ آلودگی به تار و پود فرش شود. در گذشته با یک چوب به فرش ها ضربه می زدند تا گرد و غبار از تار و پود فرش خارج شود. ۲ بار استفاده از جارو برقی در طول هفته می تواند به طول عمر فرش شما کمک شایانی کند.

لکه زدایی به موقع فرش

زمانی که یک فرش لکه دار شود، بسیار مهم است که به موقع لکه زدایی شود. لکه هایی که سریعا از روی فرش پاک می شوند معمولا اثر آنها بر روی فرش باقی نمی ماند. هر چه لکه ها مدت بیشتری بر روی فرش بمانند، از بین بردن آنها سخت تر می شود و اثرشان باقی می ماند. بنابراین به موقع تمیز کردن لکه ها بسیار حائز اهمیت است. همچنین نوع لکه در ماندگاری آن نقش دارد. برای مثال لکه های غذایی مانند خورشت یا رب گوجه، نسبت به دیگر لکه ها سخت تر پاک می شوند و از بین بردن آنها مشکل است؛ هر چه لکه ها دیرتر پاک شوند هم کار سخت تر می‌شود. بنابراین در صورتی که لکه ای بر روی فرش خود مشاهده کردید هر چه سریع تر برای رفع آن اقدام کنید.

انتخاب فرش با ابعاد مناسب

یک فرش با اندازه مناسب باید کاملا اندازه به متراژ خانه باشد. در صورتی که سایز فرش شما بزرگتر از ناحیه مورد نظر باشد، مجبور می شوید تا فرش را تا کنید. اگر فرش را تا کنید با گذر زمان از همان قسمت تا شده، فرش دچار شکستگی و پارگی می شود و حالت اصلی آن از بین می رود. بنابراین توجه داشته باشید که باید فرشی را انتخاب کنید که ابعاد مناسب فضا را داشته باشد. به طور کلی فاصله استاندارد فرش از کنار دیوار باید حدود ۴۵ سانتی متر باشد.  اما در صورتی که نمی خواهید فرش خود را به این میزان از دیوار فاصله دهید، حتما فرش را  در ابعاد و اندازه ناحیه انتخاب کنید و از انتخاب فرش های بزرگتر خودداری کنید. اگر مجبور شدید تا سایز فرش را کم کنید به جای تا کردن، فرش را لوله کنید تا به فرش آسیب وارد نشود.

راه های افزایش طول عمر فرش های ماشینی

استفاده از زیر پایه برای پایه وسایل

سعی کنید تا حد امکان پایه وسایل را روی فرش قرار ندهید. اما در صورتی که به هر دلیلی مجبور به قرار دادن وسایل پایه دار بر روی فرش شدید، توجه داشته باشید که کلیه پایه ها باید زیرپایه داشته باشند تا فشار مستقیم بر فرش وارد نشود. معمولا آن قسمت های فرش که پایه وسایل روی آن قرار می گیرد دچار تو رفتگی می شوند و با گذشت زمان، فرش از همان ناحیه دچار پارگی می‌شود. اما وجود زیرپایه برای وسایل مختلف نظیر میزها و سایر وسایل پایه دار می تواند تا حدودی این فشار را کم کند تا فرش مدت زمان بیشتری کارکرد داشته باشد.

سخن پایانی درمورد روش های افزایش طول عمر فرش ماشینی

در این مقاله از فروشگاه آنلاین فرش هایپرکارپت، چند مورد از روش های افزایش طول عمر فرش ماشینی ارائه دادیم که باعث کارکرد طولانی تر فرش می‌شود. از این روش ها می توان به استفاده از رو فرشی، جارو کشیدن به موقع، لکه زدایی به موقع فرش،  انتخاب فرش با سایز و ابعاد مناسب، استفاده از زیر پایه برای پایه وسایل و… اشاره کرد. رعایت این روش های افزایش طول عمر فرش ماشینی می تواند عمر فرش را طولانی تر کند به طوری که تا چند سال کاملا نو بنظر برسند.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *