مقالات

روش های از بین بردن بوی بد فرش + علت های ایجاد بوی بد!✅

روش های از بین بردن بوی بد فرش

حتما برای شما هم پیش آمده است زمانی که فرش خود را می شویید و یا ناگهانی آب، چایی و یا هر نوع مایعاتی که بر روی فرش می ریزد، پس از آن فرش بوی بدی می گیرد، که معمولا به آن می گویند فرش بوی نم می دهد. برای از بین بردن بوی نم فرش، نیازی نیست نگران شوید، زیرا راهکارهای مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد ا راهکارهای رفع بوی نامطبوع فرش بی خبر هستید، لازم نیست این بوی بد را تحمل کنید؛ زیرا در ادامه این مطلب روش هایی را برای از بین بردن بوی بد فرش به شما گفتیم که هیچکس به  شما نمی گوید! پس با ما همراه باشید.

اما قبل از اینکه به سراغ راهکارهای از بین بردن بوی بد فرش برویم، بهتر است از علت های به وجود آمدرن آن آگاه شوید، تا برای دفعات بعدی درگیر چنین مشکلی نشوید.

علت بوی بد فرش پس از شستن چیست؟

برای از بین رفتن بوی بد فرش پس از شستن از تمیزبودن فرش پس از شستن اطمینان پیدا کنید، زیرا اگر کف و یا شوینده ای در بین ریشه های فرش باقی مانده باشد، پس از شستن بوی بدی ایجاد می کند.

مورد بعدی این است که باید پس از شستن، فرصت دهید تا فرش به اندازه کافی خشک شود، به این صورت که با دست کشیدن بر روی فرش و یا فرو کردن انگشتان در ریشه های فرش هیچگونه نمی احساس نکنید. اگر فرآیند هوا رسانی در فرآیند خشک شدن به خوبی صورت نگیرد، باعث بوی بد فرش می شود.

سومین مورد، پهن کردن فرش در یک مکان مناسب است؛ اکثر افرادی که با بوی بد فرش پس از شستن مواجه می شوند، کسانی هستند که فرش های خود را به قالیشویی سپرده اند. از آنجایی که در قالیشویی ها فرش های زیادی می شورند، مکان کافی برای پهن کردن فرش ندارند و اکثرا آنها را رول می کنند و یا اینکه بر روی هم می اندازند.

اما در رابطه با اینکه چطور بوی نامطبوع فرش را از بین ببریم؟ با توجه به علت های گفته شده، باید در ابتدا از تمیز شدن فرش مطمئن شوید تا هیچگونه شوینده ای بر روی آن وجود نداشته باشد و بعد آن فرش را در جایی قرار دهید که به خوبی خشک شود و هوا درون آن جریان پیدا کند.

روش های از بین بردن بوی نم فرش

روش های از بین بردن بوی نم فرش

اگر بوی نم به دلیل ریختن مواد غذایی و مایعات ایجاد شده است، باید محل مورد نظر را با استفاده از دستمال، اتو و یا جاروبرقی تمیز کنید. در بیشتر مواقع استفاده از جوش شیرین، سرکه سفید به رفع بوی بد نم فرش کمک می کند. در ادامه به طور کامل تر درباره بوی نم فرش با جوش شیرین توضیح می دهیم.

از بین بردن بوی بد فرش با جوش شیرین

برای از بین بردن بوی نم فرش اگر بخواهید از یک روش طبیعی کمک بگیرید، پیشنهاد ما به شما این است که از جوش شیرین استفاده کنید. شیوه استفاده به این صورت است که مقداری از جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و با فرچه در محل مورد نظر که نم دارد تمیز کنید.جوش شیرین پس از 24 ساعت تاثیر خود را نشان می دهد. پس از اینکه از جوش شیرین استفاده کردید می توانید محل مورد نظر را با جارو تمیز کنید.

استفاده از گیاه اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس، به رفع بودی بد فرش پس از شستن کمک می کند. به این شکل که باید ساقه و گل های آن را خرد کنید و پودر شده آن را بر روی فرش پخش کنید و بگذارید برای یکساعت باقی بماند و بعد از آن با جاروبرقی و با قدرت بالا کمک بگیرید و پودر گیاه اسطوخودوس را از روی فرش پاک کنید. در این روش می توانید گیاه اسطوخودوس را با جوش شیرین ترکیب کنید و در جاهایی که بوی بد دارد، بریزید و پس 30 الی یکساعت منتظر باشید و سپس محل مورد نظر را تمیز کنید.

استفاده از بوراکس

بوراکس ماده ای بی خطر و غیرسمی است که شاید نام آن را هم نشنیده باشید، این ماده در گروه نمک های قلیایی است و به تنهایی می تواند تمام بوی بد فرش را از بین ببرد. در این روش مقداری از بوراکس را بر روی محل مورد نظر بریزید و پس از مدتی آن را به طور کامل تمیز کنید و برای خوشبو شدن آن نیز می توانید از اسطوخودوس استفاده کنید.

لیمو ترش

استفاده از لیمو ترش یکی از روش های متداول برای مقابله با بوی بد فرش است. برای اینکار کافی است مقداری لیمو ترش را در قسمت های مورد نظر بمالید. لیموترش میکروارگانیسم‌هایی که باعث بوی بد شده است را از بین می برد.

استفاده از مواد شوینده صنعتی

استفاده از روش های خانگی و سنتی همیشه موثر نیست. در بعضی از مواقع استفاده از روش های صنعتی باعث می شود تا تاثیر آن را به سرعت مشاهده کنید. شوینده های صنعتی قدرت پاک کنندگی بالایی در از بین بردن بوی بد فرش دارد. با آگاهی از جنس فرش خود مواد شوینده مناسبی انتخاب کنید و برای خرید مواد شوینده صنعتی بهتر است که از فروشنده درخواست مشاوره داشته باشید.

پاک کننده آنزیمی

استفاده از آنزیم برای رفع بودی بد فرش و لکه های روی آن، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. آنزیم ها کاتالیزگرهایی هستند که سرعت واکنش شیمیایی را بالا می برند.

استفاده از گل یاسمن

شاید در ابتدا تعجب کنید اما گل یاسمن دارای عطر و بوی خوشی است و در صورتی که آن را به صورت پودر شده بر روی سطح فرش بریزید، می توانید بوی بد فرش را از بین ببرید.

نتیجه گیری

بوی بد فرش، یکی از مسائلی است که پس از شست و شو فرش با آن مواجه می شوید، علت بوی بد آن به عوامل مختلفی مانند : باقی ماندن رطوبت در فرش، پاک نکردن مواد شوینده و … بستگی دارد که در قسمت های بالاتر به طور کامل به آنها پرداخته ایم. اما اگر می خواهید با راهکارهای از بین بردن بوی بد فرش آشنا شوید، پیشنهاد می کنم این مقاله از فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان هایپرکارپت، به طور کامل مطالعه کنید. همچنین اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر داشتید می توانید با کارشناسان بخش فروش اینترنتی فرش در ارتباط باشید.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *