مقالات

ست كردن فرش با مبلمان+3 ترفند جالب | انتخاب فرش مناسب دکوراسیون | ترکیب رنگ فرش و مبل

ست كردن فرش با مبلمان+3 ترفند جالب | انتخاب فرش مناسب دکوراسیون | ترکیب رنگ فرش و مبل 1

ست كردن مبل و فرش کار راحتی نیست ،زمانی که صحبت از انتخاب رنگ وست كردن فرش با مبلمان و اجزای مختلف تزیینی در طراحی دکوراسیون داخلی می شود، با انتخاب های متفاوتی روبرو خواهیم بود که می تواند گمراه کننده باشد.

اما اگر با اصول ست كردن فرش و مبل و لوازم خانگی آشنا نیستید، میتوانید در این مقاله انواع ست كردن فرش سرمه اي،ست كردن مبل طوسي با فرش،ست مبل با فرش کرم قهوه ای را دنبال کنید و در منزل خود اعمال کنید. در این قسمت از مقاله هایپر فرشhipercarpet.ir با برخی از این تکنیک ها آشنا شوید.

اصول و نکات ترکیب فرش با مبل

برای هماهنگی با مبل و فرش، یکی از کارهای ساده این است که فرش و مبل خود را همرنگ کنید تا ظاهری ساده و یکدست به فضا ببخشید. به عنوان مثال اگر رنگ مبل شما کرم است، بهتر است رنگ مبل خود را با کمی تفاوت در تیرگی هم رنگ در نظر بگیرید و عناصر دیگر را متفاوت انتخاب کنید تا فضا بی روح نباشد.

ست فرش قهوه ای با مبل

در اینجا چند نمونه از دکوراسیون منزل مشتری هایی که از هایپر کارپت خرید کردند را مرور میکنیم.در این عکس ها میتوانید ببینید مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود،ست مبل قهوه ای با فرش طوسی،ست فرش قهوه ای با مبل،فرش قهوه ای طلایی وست فرش قهوه ای روشن را ببینید:

از دو رنگ مختلف استفاده کنید

فرش هایی که دو یا چند رنگ دارند دست شما را برای انتخاب مبل مناسب باز می گذارند و می توانید در انتخاب مبل یکی از رنگ های فرش خود را در آن قرار دهید. فرش های چند رنگ از این نظر برتری دارند که رنگ های به کار رفته در آن ها بسیار متنوع است.

بنابراین با داشتن یکی از آنها دیگر نگران انتخاب مبل رنگی مناسب نخواهید بود. در واقع این فرش ها به هر رنگی که برای مبل های خود انتخاب کنید می آیند، بنابراین با هر مبل راحتی هماهنگ می شوند.

لزومی ندارد رنگ مبل و فرش شما یکسان باشد و می توانید از دو رنگ که لزوما نزدیک به هم نیستند استفاده کنید البته این دو رنگ باید با هم هماهنگ باشند. بسیاری از رنگ ها در کنار هم قرار گرفتن ترکیب زیبایی ایجاد می کنند، بنابراین اگر با این پیشنهاد همراه باشید، گزینه های بیشتری در پیش دارید.

ست كردن فرش سرمه ای

در اینجا چند تا عکس از ست فرش سرمه ای با مبل کرم و پرده در رنگ های مختلف گذاشته میشه که از مشتریان فروشگاه هایپر کارپت هست ،میتونیدفرش سرمه ای با مبل ابی،مبل استیل با فرش سرمه ای،کنار فرش سرمه ای،فرش سرمه ای با مبل زرشکی،فرش سرمه ای با مبل قهوه ای،فرش سرمه ای با مبل نسکافه ایمشاهده کنید:

ست كردن فرش با مبلمان

گاهی اوقات امکان هماهنگی رنگ مبل و فرش وجود دارد، یعنی می توانید رنگ فرش خود را با رنگ مبل ها هماهنگ کنید. بنابراین اگر مبل شما با فرش همخوانی ندارد، با تهیه چند مبل همرنگ با فرش، این مشکل را حل کنید.

لازم نیست روی پرده تمرکز کنید تا با مبل و فرش شما مطابقت داشته باشد. بلکه رویه مبل را با فرش هماهنگ کنید، می توانید رنگ فرش خود را با کناره های مبل هماهنگ کنید، یعنی. رنگ پایه ها و دسته های بدنه برخی از مبل ها روکش رنگی دارد و می توان آن را با رنگ فرش ترکیب کرد.

4روش طلایی برای شستن فرش و موکت در خانه

ست کردن مبل و فرش را تصور کنید

برای ست کردن مبل و فرش، مبل و فرش را با تصور کردن به رنگ خاصی هماهنگ کنید و برای این کار از تکنیک تطبیق طرح استفاده کنید. به جای ست کردن رنگ ها، به سراغ طرح بروید و طرح به کار رفته در فرش فکر کنید و مبل خود را با آن هماهنگ کنید.

دکوراسیون خانه با فرش کرم

این عکس های دکوراسیون منزل از مشتریان هایپر کارپت هست که جمع آوری شده تا شما را نسبت به ست کردن فرش آگاه تر کند.شما میتوانید ست مبل با فرش کرم قهوه ای،ست فرش و مبل سلطنتی،ست مبل و فرش سرمه ای،ست مبل کرم با فرش را در اینجا بببنید:

فرش ایرانی را انتخاب کنید

فرش های ایرانی با طرح های متنوع، زیبا و رنگارنگشان با هر مدل مبل راحتی که مد نظر شماست هماهنگ می شود پس یک فرش ایرانی تهیه کنید تا بتوانید به راحتی آن را با مبلمان خود هماهنگ کنید. فضاهایی که تزئینات کرم و قهوه ای دارند را با فرش ایرانی زیباتر کنید و از پرده های ساده و مبل های زیبا با نقش و نگار روی همان فرش ها استفاده کنید.

ترکیب مبل با فرش های طرح دار و شلوغ

اگر فرش شما رنگارنگ و شلوغ است، مبلمان شما باید یک رنگ باشد یا اگر از دو رنگ استفاده می کنید. پس طبق پیشنهاد هایپر کارپت مبل شما نباید گلدار و شلوغ باشد و مبل شما باید ساده تر و با نقش های رنگارنگ کمتر باشد.

اگر ابتدا مبلمان را آماده کرده اید و می خواهید فرش خود را با آن هماهنگ کنید، به نکات زیر توجه کنید:

  1. به طرح و بافت بدنه و پارچه مبل خود دقت کنید. اگر مبل شما دارای بافت یا طرحی واضح و متمایز است، فرشی طرح دار یا بافت دار را متناسب با مبل خود انتخاب کنید.
  2. برای مبل هایی با بافت و نقش خاص،یک نوع فرش ساده تهیه کنید.
  3. برای مبل هایی با بافت ساده، فرش های طرح دار و شلوغ تهیه کنید.
  4. برای مبل های ساده، موکت های ساده را انتخاب کنید.
  5. سبک مبلمان و فرش را هماهنگ کنید. مبل های سلطنتی و کلاسیک بیشتر با فرش های سنتی ایرانی ترکیب می شوند مبل راحتی و مبل و کاناپه مدرن با فرش و قالیچه مدرن ترکیب می شوند.

اگر مبلمان سفید است، دیوارها را رنگ نکنید، اما اگر مبلمان کرم، قهوه ای یا قهوه ای است، رنگ دیوارها را به کرم تغییر دهید تا نتیجه بهتری بگیرید، برای مبلمان سفید، فرش قرمز و دیوارهای بی رنگ مناسب است.

نتیجه

اگر رنگ دیوار و سقف فضای شما سفید است، برای از بین بردن احساس کسالت و یکنواختی، از رنگی تک و موثر برای پرده، مبل و فرش اتاق خود استفاده کنید. رنگ های زرد و سفید برای پرده ها برای کسانی که عاشق نور خورشید و خانه آفتابی هستند بسیار مناسب است، زیرا نور خورشید را به خوبی جذب می کنند، و به داخل خانه هدایت می شوند.

برای ایجاد فضای صمیمی تری در دکوراسیون منزل خود از پرده ها و فرش های طرح دار استفاده کنید، اگر پارچه پرده های شما طرح دار است از یکی از رنگ های خنثی منزل خود برای رنگ پرده استفاده کنید. پرده های خانه خود را با کوسن ها و مبلمان هماهنگ کنید و فرشی را انتخاب کنید که از هماهنگی رنگی کل فضا پیروی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *