مقالات

فرش آنتی باکتریال چیست؟ + موکت آنتی باکتریال ، 8 ویژگی فرش نانو

فرش آنتی باکتریال چیست؟ + موکت آنتی باکتریال ، 8 ویژگی فرش نانو 1

تمیز نگه داشتن فرش همیشه یکی از چالش هایی است که در نگهداری فرش با آن مواجه هستیم. حتی اگر هیچ کثیفی یا لکه ای روی فرش نباشد، فرش ها به دلیل رفت و آمد همیشه در معرض آلودگی میکروبی هستند. فرش های آنتی باکتریال که به آنها فرش نانو نیز می گویند برای حل چنین مشکلاتی ساخته شده اند. این فرش ها که با فناوری نانو ساخته شده اند، آنتی باکتریال هستند و از جذب میکروب ها و حتی رطوبت و بو به فرش جلوگیری می کنند. بنابراین از نظر سلامت از فرش ماشینی بهتر هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی فرش آنتی باکتریال و ویژگی های آن و نحوه تولید آن بپردازیم.

فرش آنتی باکتریال چیست؟ + موکت آنتی باکتریال ، 8 ویژگی فرش نانو 3

پربازدید ترین مقاله:راهنمایی خرید فرش ماشینی کاشان + نکات مهم برای خرید فرش ماشینی

ویژگی های فرش آنتی باکتریال

  1. مهمترین ویژگی فرش ماشینی آنتی باکتریال خاصیت ضد باکتریایی آن است. اما علاوه بر این فرش نانو یک سری ویژگی های دیگر نیز دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
  2. یکی از مشکلاتی که می تواند در خانه برای فرش ایجاد شود بوی آن است. این بو ربطی به کثیفی ندارد و حتی ممکن است بعد از شستشوی فرش به دلیل رطوبت ظاهر شود. فرش نانو خاصیت ضد بو نیز دارد.
  3. فرش آنتی باکتریال با پوست سازگار است. این فرش ها ضد حساسیت هستند و حتی اگر آنها را بدون دمپایی یا وسایل دیگر لمس کنید مشکلی برای پوست شما ایجاد نمی شود.
  4. در مقاله های قبل نکات مهم در از بین بردن لکه از روی فرش گفتیم که احتمال لکه شدن روی فرش به دلایل مختلف زیاد است. فرش نانو به دلیل روش تولید خاص خود دارای خاصیت دفع مایعات بوده و لک بر روی آن باقی نمی گذارد.

  1. یکی از جذاب ترین ویژگی های این فرش ها قابلیت نظافت خودکار این فرش ها می باشد. اگر فرش نانو را در مقابل آفتاب پهن کنید، عملکرد تمیز کردن خودکار این فرش ها فعال می شود. در شرایط کم نور اتاقی که فرش آنتی باکتریال پهن می شود، این فرآیند به کندی انجام می شود.
  2. این فرش ها به نوعی در دسته محصولات دوستدار محیط زیست قرار می گیرند. زیرا در صورت وجود گاز سمی در محیط، آن را جذب می کنند و زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، این گازها شروع به تجزیه می کنند.
  3. فرش آنتی باکتریال خاصیت ضد قارچی دارد. این ویژگی می تواند بر سلامت افرادی که با فرش در تماس هستند تاثیر مثبت بگذارد.
  4. یکی از مهم ترین ویژگی های این محصولات مربوط به قیمت فرش آنتی باکتریال است. با توجه به اینکه این فرش ها برای تولید خود نیازمند فناوری ها و دستگاه های پیشرفته هستند، قیمت نهایی بالاتری نیز دارند. به همین دلیل معمولاً قیمت فرش نانو نسبت به سایر فرش های ماشینی موجود در بازار بیشتر است.

فرش آنتی باکتریال چیست؟ + موکت آنتی باکتریال ، 8 ویژگی فرش نانو 6

نحوه تولید فرش آنتی باکتریال

فرش آنتی باکتریال با استفاده از فناوری نانو تولید می شود. ابتدا فرش ماشینی به روش معمول تولید می شود سپس اسپری نانو تهیه می شود و سطح فرش ماشینی با این مایع آغشته می شود. این باعث می شود فرش در برابر جذب کثیفی مقاوم باشد. البته به این معنی است که کثیفی توسط الیاف فرش جذب نمی شود. هنگامی که این فرش در معرض نور خورشید قرار می گیرد، این آلودگی ها جذب می شوند. البته نور معمولی برای این کار کافی است اما در نور خورشید این کار سریعتر انجام می شود.

با توجه به روند تولیدی که گفتیم، مشاهده می شود که آنتی باکتریال به عنوان گزینه اضافی روی فرش نصب می شود. در گذشته فرش ماشینی از الیاف طبیعی مانند پشم و ابریشم ساخته می شد. اما امروزه مواد اولیه فرش ماشینی بیشتر الیاف مصنوعی مانند اکریلیک است. این فیبرها میکروب ها و باکتری های بیشتری را جذب می کنند. هنگام راه رفتن روی فرش، اگر نگهداری از فرش به درستی انجام نشود، باعث بروز مشکلات پوستی می شود. فرش های آنتی باکتریال به لطف خواص منحصر به فرد خود از حساسیت های پوستی جلوگیری می کنند.

فرش آنتی باکتریال چیست؟ + موکت آنتی باکتریال ، 8 ویژگی فرش نانو 8

پربازدید ترین مقاله:پاک کردن موی سگ از فرش + جمع کردن مو حیوانات خانگی از روی فرش،7 راه حل

مزایای خرید فرش آنتی باکتریال

یکی از مکان هایی که استفاده از فرش آنتی باکتریال بسیار توصیه می شود، انتخاب فرش کودک است. کودکان زمان زیادی را روی زمین و فرش می گذرانند. به همین دلیل رعایت بهداشت و عدم وجود میکروب روی این فرش ها بسیار مهم است و بهایی که برای آن می پردازید خواهد بود.

از طرفی اگر در خرید فرش خود به سازگاری با محیط زیست اهمیت می دهید، فرش آنتی باکتریال انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

فرش آنتی باکتریال چیست؟ + موکت آنتی باکتریال ، 8 ویژگی فرش نانو 10

موکت آنتی باکتریال

علاوه بر فرش های آنتی باکتریال، موکت های آنتی باکتریال نیز در بازار وجود دارد. فرآیند تولید موکت آنتی باکتریال همانند نوع فرش آن می باشد. پس از اینکه موکت ماشینی طی همان فرآیند رایج تولید شد، با اسپری نانو پاشیده می شود. ویژگی های آن مشابه فرش آنتی باکتریال است.

حرف آخر

اگر شما هم علاقه مند به خرید فرش آنتی باکتریال هستید، می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی هایپر کارپت به انواع مختلف این فرش دسترسی داشته باشید. تلاش تیم ما در فروشگاه فرش هایپر کارپت ایجاد بهترین تجربه خرید برای شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *