مقالات

چگونه فرش را تمیز کنیم؟ صفر تا صد نگهداری از فرش سفید + قویترین لکه بر فرش

چگونه فرش را تمیز کنیم


آیا میدانید چگونه فرش را بدون شستن تمیز کنیم؟ یا اینکه چگونه فرش سفید را تمیز کنیم؟ فرشی که رنگ روشن کرم دارد.امروزه فرش به یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون منزل تبدیل شده است. هنگام خرید فرش جدید حتما طرح ها و نقش های آن شما را مجذوب خود می کند و قطعا به این فکر خواهید کرد که چگونه فرش را تمیز و نو نگه دارید.نو نگه داشتن فرش و درخشندگی فرش بدون شستشو یه کار بسیار سختی هست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت و بهترین محلول برای شستن فرش و کاربرد جوش شیرین برای فرش را خواهیم گفت.

نگهداری از فرش سفید روشن با استفاده از رو فرشی


استفاده از رو فرشی یکی از راه های نو نگه داشتن فرش شماست. یک فرش زیبا و جذاب به راحتی کثیف و لکه میگیرید که می توانید از کثیف شدن فرش در مکان هایی که رفت و آمد زیاد و یا محل بازی کودکان است جلوگیری کنید و در نتیجه زیبایی اصلی آن حفظ شود.

با کفش روی فرش راه نروید


یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود فرش ها زیبایی و کیفیت خود را زودتر از دست بدهند راه رفتن با کفش روی فرش است همچنین فشار مضاعفی بر بافت فرش وارد می کند که به مرور زمان باعث آسیب به فرش و از بین رفتن زیبایی می شود.

ست كردن فرش با مبلمان+3 ترفند جالب | انتخاب فرش مناسب دکوراسیون | ترکیب رنگ فرش و مبل

روش های نوسازی فرش


روش های نوسازی فرش به مجموعه روش هایی گفته می شود که در نهایت زیبایی اصلی فرش را حفظ می کند. روش های زیادی برای نوسازی فرش وجود دارد ،در واقع توصیه ما این است که از تمامی روش های نوسازی فرش استفاده کنید تا فرش مانند روز اول زیبایی و تمیزی خود را داشته باشد.

از مهم ترین روش های نگه داشتن فرش می توان به نظافت منظم و اصولی با جاروبرقی، از بین بردن به موقع لکه ها، شستشوی منظم و مناسب و سایر روش های پیشگیری اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمام روش های نوسازی و نو نگه داشتن فرش باید با دقت انجام شود.

جارو کردن یکی از راه های نوسازی فرش است
چگونه فرش را تمیز کنیم

جارو کردن فرش


یکی از مهم ترین راه های نوسازی فرش استفاده از جاروبرقی است. حتما بارها دیده اید که وقتی فرش به درستی جارو می شود جلوه خاصی پیدا می کند. اما جارو زدن به تنهایی کافی نیست و جارو باید به طور منظم و اصولی انجام شود. به همین دلیل استفاده از جاروبرقی حداقل یک بار و حداکثر سه بار در هفته انجام شود که برای نظافت فرش ها توصیه می شود.

هنگامی که به طور مرتب از جاروبرقی استفاده می کنید، گرد و غبار جمع آوری شده و سایر زباله های ریز از فرش جمع می شود که در نتیجه عمر فرش افزایش می یابد و زیبایی اولیه خود را حفظ می کند. روش صحیح جاروبرقی به عنوان یکی از روش های نوسازی فرش است که جاروبرقی را روی توان بالا قرار دهید و جارو را به آرامی از روی فرش بکشید و سعی کنید جارو را از همه جهات بکشید تا گرد و غبار و زباله ها از بین برود.

لکه بری فرش در منزل


همانطور که می دانید و تجربه شما ثابت کرده است که یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود فرش زیبایی خود را از دست بدهد و قدیمی به نظر برسد وجود لکه های مختلف روی سطح آن است. به همین دلیل از بین بردن لکه فرش یکی از راه های نوسازی فرش شماست. به خاطر داشته باشید که نباید اجازه داد لکه ها روی فرش بنشینند و پاک کردن آنها را سخت کند. بهتر است بلافاصله پس از ظاهر کثیفی و لکه روی فرش آن را با دستمال نم دار پاک کنید یا اینکه میتوانید از اسپری لکه بر فرش که در فروشگاه هایپر کارپت به فروش میرسد خرید کنید.برای خرید بهترین لکه بر فرش و مبل میتوانید با این شماره تماس بگیرید 09919275573

هنگامی که از این روش برای نوسازی فرش استفاده می کنید، از پارچه های آغشته به مواد شوینده برای تمیز کردن لکه استفاده نکنید، زمانی که از این روش استفاده می کنید باعث می شود لکه به عمق و اطراف نفوذ کند و این امر پاک کردن آن را دشوار می کند.

چگونه فرش را تمیز کنیم

مراحل از بین بردن لکه فرش

  1. در ابتدای لکه برداری، اگر لکه ها قابل پاک شدن هستند، آنها را با چاقو یا قاشق پاک کنید.
  2. محلول تهیه شده از ترکیب آب ولرم، سرکه سفید و شامپو فرش را روی ناحیه آلوده بریزید.
  3. سپس محلولی از ترکیب آب ولرم و شامپو فرش تهیه کنید.
  4. در مرحله بعد یک پارچه سفید تمیز را به الکل سفید یا تینر آغشته کنید و روی لکه بمالید.
  5. در مرحله بعد، از یک پارچه سفید تمیز برای خیس کردن آب گرم و مخلوط شامپو فرشی که آماده کرده اید استفاده کنید.
  6. با این پارچه سفید، لکه را بمالید تا لکه ها در محلول حل شوند.
  7. سپس از یک پارچه سفید کاملا خشک برای مالش لکه استفاده کنید تا لکه و آب مراحل قبل پاک شود.
  8. صبر کنید تا لکه خشک شود و سپس از جاروبرقی استفاده کنید.

بردن فرش به قالیشویی


قالیشویی یکی دیگر از روش های تمیز کردن فرش است که در برخی موارد شستشوی فرش ضروری می شود و هیچ یک از روش های نوسازی فرش نمی تواند به اندازه شستشوی اصلی در نوسازی فرش موثر باشد. شما می توانید فرش را خودتان در خانه بشویید، در این صورت باید فرش را با دقت زیادی بشویید و در آخر سر میبینید که کمرتان درد میکند:) پس بهتر است این کار را به یک قالیشویی مطمئن بسپارید. بهتر است حداقل سالی یک بار فرش خود را بشویید، وقتی فرش را می شویید مثل روز اولی است که آن را خریده اید. از آنجایی که این روش یکی از مهم ترین روش های نوسازی فرش محسوب می شود، روش صحیح شستشوی فرش در منزل را بیان می کنیم:

  1. برای شستن فرش، آن را روی سطحی سفت و شیب دار قرار دهید و سطح فرش را کاملا خیس کنید.
  2. تمام سطح فرش را با محلول آب ولرم و شامپو فرش و فرچه بشویید.
  3. پس از اتمام مرحله دوم، سطح فرش را با آب بشویید تا تمام مواد شوینده از روی فرش پاک شود.
  4. پس از اتمام مراحل شستشو، فرش را روی شیب تند قرار دهید.
  5. هنگام پهن کردن فرش به یکنواختی آن توجه کنید روشهای صحیح خشک کردن فرش
  6. علاوه بر شستشوی فرش باید به خشک کردن فرش نیز توجه کافی داشته باشید، برای این منظور اگر فرش را در منزل شسته اید بهتر است از توصیه های زیر برای خشک کردن فرش استفاده کنید:
  7. هیچ وجه فرش را برای خشک شدن آویزان نکنید و آن را زیر آفتاب سوزان قرار ندهید تا خشک شود زیرا به بافت و الیاف فرش آسیب می رساند.
  8. یکی از روش های صحیح خشک کردن، استفاده از داربست است، با استفاده از این روش جریان هوا به خوبی در اطراف فرش گردش می کند و فرش خشک می شود.
  9. برای خشک کردن فرش از حرارت مستقیم مانند بخاری، شومینه و غیره استفاده نکنید زیرا به آن آسیب می رساند.

4روش طلایی برای شستن فرش و موکت در خانه

چگونه فرش را تمیز کنیم

از شامپو فرش استفاده کنید


یکی دیگر از راه های نوسازی فرش استفاده از شامپو فرش است که با شامپو فرش می توانید فرش خود را مانند روز اول نو کنید آن هم در داخل منزل. استفاده از شامپو فرش زمانی استفاده می شود که کثیفی زیادی در فرش وجود نداشته باشد و نیازی به شستشوی کامل نباشد. برای این کار شامپو فرش و آب ولرم را با هم ترکیب کنید و از یک تکه ابر برای پاک کردن روی فرش استفاده کنید و خواهید دید که محل کثیف به خوبی تمیز می شود. از این روش می توان برای شستن فرش دستبافت نیز استفاده کرد و سعی کنید زیاد عادت به این کار نکنید زیرا شستشوی زیاد به آن آسیب می رساند.

پاك كردن لكه فرش با جوش شيرين


اگر می خواهید فرش خود را مثل روز اولی که خریدید نو کنید، بهتر است قبل از جارو کشیدن مقداری جوش شیرین روی فرش بپاشید. چند دقیقه بعد از پاشیدن جوش شیرین صبر کنید، سپس آن را دستمال بکشید.
آیا جوش شیرین برای فرش مضر است؟
درست است که از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین یک روش معمول و آسان برای تمیز کردن فرش است، اما توجه داشته باشید که اگر از این ماده به درستی استفاده نکنید، می توانید به فرش خود آسیب وارد کنید. این مواد می تواند به جاروبرقی آسیب برساند! پس از تمیز کردن فرش با جوش شیرین، باید فرش را جارو کنید، بنابراین بهتر است از جارو دستی استفاده کنید تا این ماده از جاروبرقی خود خارج شود.

ذرات این ماده بسیار ریز هستند و می توانند وارد الیاف فرش شوند و مدت زیادی در آنجا باقی بمانند بنابراین باید فرش را به خوبی جارو کنید تا در فرش باقی نماند. استفاده بیش از حد از جوش شیرین برای تمیز کردن فرش ها می تواند باعث مسمومیت در حیوانات خانگی و کودکان شود. پس اگر کودک کوچکی در خانه دارید، مراقب میزان مصرف این ماده باشید و یادتان باشد بعد از مصرف جارو بکشید.

چگونه فرش را تمیز کنیم

از بین بردن بوی بد و لکه های فرش قدیمی


برای از بین بردن بوی بد و لکه های قدیمی از محلول 100 درصد سرکه استفاده کنید. زیرا سرکه خالص بسیار قدرتمندتر است و لکه های قدیمی را از بین می برد. اگر لکه با محلول سرکه خالص پاک نشود. کافی است بعد از پاشیدن سرکه مقداری جوش شیرین بپاشید. پس از واکنش سرکه و جوش شیرین، فرش را به همین ترتیب با پارچه تمیز کنید.
اگر هنوز لکه از بین نمی رود، اجازه دهید مخلوط یک شب روی فرش بماند. گاهی اوقات فرآیند شستشوی فرش یک یا دو روز طول می کشد. سپس اجازه دهید تا الیاف فرش کاملا خشک شوند.

اگر لکه فرش هنوز پاک نمیشه و شما حوصله ترکیب کردن محلول ندارد یا استرس آسیب به بافت فرش دارید میتونید از قویترین لکه بر فرش استفاده کنید برای خرید این محلول میتوانید به شماره 09919275573 تماس بگیرید.

عواقب تمیز نکردن فرش

شستشوی فرش یکی از راه های حفظ بهداشت در خانه است. انواع فرش هایی که استفاده می شود باید هر چند وقت یکبار تمیز شوند. در اثر استفاده طولانی مدت کثیفی، میکروب و گرد و غبار زیادی بین بافت فرش نفوذ می کند که در صورت رعایت نکردن بهداشت فرش، این گرد و غبار و کثیفی می تواند منجر به حساسیت و آلرژی بالا شود و زمینه بیماری ها را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *