مقالات

آیا روفرشی فرش را خراب می‌کند؟ (مزایا و معایب انداختن روفرشی)

آیا روفرشی فرش را خراب می‌کند

آیا روفرشی فرش را خراب می‌کند؟ اگر شما هم فرش جدید خریده اید و نگران کثیف شدن آن هستید و یا اینکه منزل شما جمعیت زیادی دارد و مدام باید فرش ها رو جارو کنید و یا اینکه حس میکنید رنگ فرش ها تیره شده است، بهترین راه حل استفاده از روفرشی است که در ادامه این مقاله از فروشگاه اینترنتی هایپرکارپت بیشتر درمورد آن صحبت می کنیم.

رو فرشی چیست؟

روفرشی، به عنوان یک محصول اساسی و ضروری برای هر خانه و خانه ای است تا بتواند محیطی گرم و صمیمی به آن ببخشد و افراد از زیبایی آن لذت ببرند. این وسیله کاربردهای زیادی دارد و برای موارد مختلفی استفاده می شود و به همین علت است که خیلی زود کثیف می شود. اما طبق توصیه کارشناسان، بهتر است فرش کمتر شسته شود؛ به خصوص در پوشش های متراکم مانند فرش 1500 شانه که ظرافت و بافت ظریف فوق العاده ای دارد.

از آنجایی که تمیزی فرش، نقش مهمی در نظافت منزل و سلامت افراد دارد، به همین دلیل از روش های مختلفی برای تمیز شدن و شستشوی دیرتر آن استفاده می شود. زیرا توصیه کارشناسان فرش، شستشوی فرش سالی یکبار می باشد. استفاده از فرش یکی از مواردی است که باعث می شود فرش دیرتر کثیف شود.

اما مهم است که بدانید روفرشی چیست و چه معنایی دارد، قبل از اینکه در مورد انداختن آن روی فرش به عنوان یک لایه محافظ دچار مشکل شوید. جابجایی و شستشوی روفرشی بسیار راحت تر از فرش است.

در گذشته استفاده از پارچه نازک روی فرش ظاهر چندان زیبایی نداشت، اما به تدریج با فراگیر شدن این وسیله و بر اساس گسترش صنعت نساجی، انواع فرش با ظاهری مشابه پدیدار شد. این فرش تولید و روانه بازار شد که نه تنها باعث از بین رفتن زیبایی آن شده است، بلکه به دلیل زیبایی ظاهری آن جذابیت بسیار بیشتری به دکوراسیون می بخشد.

 

آیا روفرشی فرش را خراب می‌کند؟

انداختن روفرشی روی فرش

اکنون که می دانید روفرشی چیست و چه نامی دارد، اکنون وقت آن است که مطمئن شوید که آیا استفاده از رو فرشی باعث خراب شدن فرش می شود یا خیر. از آنجایی که شست و شوی فرش به عنوان یک کالای لوکس، گران قیمت است و مشکلات زیادی دارد، معمولاً افراد ترجیح می دهند از روفرشی استفاده کنند تا نیازی به شستشوی فرش نداشته باشید.

 

درست است که استفاده از روفرشی یک محصول رایج در بین ایرانیان است، اما اکثر آنها نمی دانند یا کنجکاو هستند که بدانند آیا باعث آسیب به فرش آنها می شود یا خیر؟ این موضوع در مواردی اهمیت بیشتری پیدا می کند که مردم دستبافت هایی مانند فرش 1200 شانه را خریداری می کنند و این موضوع باعث نگرانی مردم از پرداخت چندین برابر قیمت شده است، این فرش آسیبی به آن می زند و راهکارهای درست و اساسی را برای آن توضیح خواهیم داد.

مهم ترین نکات در رابطه با استفاده از روفرشی:

فرش، به عنوان محصولی که زیر پا استفاده می شود و فرسوده می شود، یکی از مواردی است که باید به دقت نگهداری و تمیز شود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم از فرش استفاده می کنند، به خصوص در خانه هایی که رفت وآمد زیادی است، یا بچه های کوچک. فرش در چنین مواردی بسیار کاربردی است و در نتیجه از لکه شدن فرش در اثر ریختن غذا، آب میوه و … محافظت می کند.

 

همچنین در مواردی که رنگ فرش روشن است،روفرشی بسیار کاربردی است و این رنگ ها را از آلودگی و تیرگی زودرس محافظت می کند. حتی در برخی موارد حرارت مستقیم بخاری یا شومینه باعث پوسیدگی فرش می شود که با موکت کاری می توان از آن جلوگیری کرد. اما برای بهره گیری از این عناصر بهتر است در استفاده از روفرشی به موارد زیر توجه کرد :

 

در هنگام خرید به نوع روفرشی توجه کنید. زیرا در صورت چسبندگی و کرکی شدن باعث از بین رفتن زود هنگام کیفیت فرش می شود.

اگر روفرشی نازک است و در اثر ریختن مواد غذایی روی آن، باید سریعاً آن را برداشت تا مواد به داخل فرش نفوذ نکند و باعث رشد باکتری ها و قارچ ها روی الیاف فرش نشود.

به طور مرتب روفرشی را بردارید و تکان دهید تا مواد غذایی و گرد و غبار روی آن پاک شود، زیر آن را نیز جارو کنید و تا حد امکان سعی کنید آن را روی فرش پهن نکنید تا الیاف فرش به هم نچسبند و از عمر فرش کاسته نشود.

مطمئن شوید که مواد فرش لغزنده نباشد تا از دسته شدن آن جلوگیری شود. البته راهکارهایی برای جلوگیری از چروک شدن روفرشی وجود دارد که در قسمت بعدی به آن پرداخته می شود.

راهکارهایی برای ثابت نگه داشتن فرش

راهکارهایی برای ثابت نگه داشتن فرش

در مواردی که جنس روفرشی صاف یا لیز باشد، راه رفتن روی آن منجر به تجمع مداوم فرش و نوعی بهم ریختگی در خانه می شود که یکی از مشکلات استفاده از فرش است و باعث آزردگی خانم خانه می شود. مخصوصاً در مواردی که فرش دارای تراکم بالا و پرزهای کوتاه و فشرده مانند فرش 1000 شانه باشد که نرمی و لطافت آن باعث سر خوردن فرش می شود.

در چنین مواقعی می توان با قرار دادن اجسام سنگین مانند مبل و میز از سر خوردن آن بر روی فرش جلوگیری کرد. همچنین استفاده از کش، برای ثابت کردن روفرشی موثر است، برای این کار می‌توانید کش را به اندازه چهار سانتی‌متر دور فرش بدوزید تا در هنگام پهن شدن کش به زیر فرش برود و مانند یک روکش تمیز و مرتب به نظر برسد روی فرش را بپوشانید و از لیز خوردن روی فرش جلوگیری کنید.

 

نگاهی به مزایا و معایب قرار دادن روفرشی بر روی فرش

به طور کلی محافظت از فرش در برابر کثیفی و آلودگی به ویژه در رنگ‌های روشن، اصلی‌ترین علتی است که از روفرشی استفاده می کنند. اما استفاده از روفرشی باعث میشود تا شما برای شستشوی فرش دیرتر اقدام کنید و در نهایت از تخریب ساختار بافت و الیاف فرش جلوگیری می کند و همچنین از کاهش پیش از موعد عمر و دوام آن جلوگیری خواهد کرد که مزیت محسوب می شود.

امروزه بیشتر رنگ‌های پارچه‌ها روشن هستند و افراد معمولاً رنگ‌های روشن را انتخاب می‌کنند که ترجیح می‌دهند برای نگهداری مناسب از فرش استفاده کنند. با وجود راه حل هایی که برای رفع آن وجود دارد، انواع لکه ها روی فرش وجود دارد، اما برخی موارد به طور کامل پاک نمی شوند، بنابراین برای جلوگیری از ایجاد لکه، استفاده از فرش بسیار مناسب است.

با استفاده از روفرشی کودک بر روی فرش کودک می توانید به طور مداوم آن را بشویید و به این ترتیب سعی کنید فرش کودک خود را سالم نگه دارید. از سوی دیگر، کودکان می توانند به دلیل علاقه به بازی، کار با رنگ یا غذا خوردن با دست خود در این موارد رها شوند و می توانند بدون نگرانی از کثیف شدن این کار را انجام دهند.

اما اینکه استفاده از روفرشی چه معایبی دارد و در صورت عدم استفاده صحیح چه مشکلاتی پیش خواهد آمد نیز بسیار مهم است. در صورت لزوم استفاده از فرش بهتر است قبل و هر چند روز یکبار فرش را جارو کنید. زیرا در صورت عدم توجه به این مشکل دوام و عمر فرش کاهش می یابد.

از دیگر معایب استفاده از روفرشی در صورت عدم رعایت اصول می توان به پوسیدگی فرش اشاره کرد. بنابراین همیشه مراقب باشید که فرش خیس نشود و اگر خیس شد آن را بردارید و سریع خشک کنید. قبل از پهن کردن فرش حتما آن را جارو بزنید تا با افتادن فرش روی آن ذرات روی فرش باعث رشد باکتری و میکروب نشوند.

 

انواع روفرشی و اهمیت انتخاب آنها

انواع روفرشی و اهمیت انتخاب آنها

امروزه چیدمان دکوراسیون بر اساس جدیدترین متدهای طراحی داخلی در هر قسمت و هر اتاق از خانه است و با توجه به این تعداد فرش های متنوعی تولید شده است که اهمیت آن را نمی توان نادیده گرفت. تامین سلیقه های مختلف مردم از دیگر مواردی است که سازندگان این محصول به آن توجه کرده اند.

 

روفرشی ها از نظر طرح ها و متریالی مانند فرش های کلاسیک با طرح حاشیه کش دار، فرش های مدرن با ظاهری مجلل و زیبا، فرش های کش دار بدون چروک شدن، فرش های ابریشمی مدرن با جلوه های براق و شیک و فرش های کودک با طرح های عروسکی در بازار موجود هستند. با توجه به سلیقه و نیاز و بودجه خود می توانند هر کدام را انتخاب و خریداری کنند. اما بهتر است در مواردی مانند فرش دستبافت 700 شانه که نیاز به نگهداری بیشتری دارد در انتخاب نوع فرش دقت کنید.

 

استفاده از روکش فرش روی فرش دستباف و تافت های آن

فرش دستبافت به عنوان یک محصول بسیار مجلل و با ارزش نیاز به نگهداری دقیق تری دارد، بنابراین مردم استفاده صحیح از آن را ضروری می دانند. اما بهتر است بدانید که در برخی موارد نه تنها از فرش دستباف محافظت می کند. برعکس، به او آسیب می رساند; زیرا عموماً افراد هنگام استفاده از روکش فرش روی فرش دستبافت از نقاط متصل به هم آگاه نیستند.

 

افراد برای محافظت از فرش دستباف منزل خود در برابر عواملی مانند ساییدگی پا و لکه ها و تابش مستقیم نور خورشید، ترجیح می دهند از فرش استفاده کنند، به خصوص برای رنگ های طبیعی و الیافی که به مرور زمان رنگ اصلی خود را از دست می دهند. انواع فرش دستباف در طرح ها و اندازه های مختلف 3، 6، 9 و 12 متری با قیمت های متفاوت تولید می شود که می توانید با توجه به سایز فرش، گزینه مناسب را از بین آنها انتخاب کنید.

 

یکی از مزایای استفاده از فرش برای فرش دستبافت این است که فرش به عنوان یک لایه محافظ تمیز می ماند. زیرا دستبافت ها به اندازه دستباف های ماشینی قابل شستشو نیستند. پوشاندن لکه های سرسخت ایجاد شده روی فرش از دیگر مزایای استفاده از فرش است. شستن آن بسیار راحت تر از فرش است که می توان آن را به طور مرتب شست. از آسیب، سایش و پارگی فرش جلوگیری می کند.

 

علاوه بر مزایا و معایب استفاده از فرش برای فرش دستباف، باید گفت که در صورت تهیه یک نوع فرش بی کیفیت، رنگ های به کار رفته در آن می تواند فرش را به خصوص در زمینه روشن برگرداند. ، و اثر بدی بدهد. در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و شستشوی به موقع فرش، این امر می تواند منجر به کثیف شدن فرش و تجمع میکروب ها و باکتری ها در لایه های الیاف طبیعی و حساس آن شود. خیس شدن و مرطوب شدن فرش دستبافت نیز باعث آسیب به بافت و استحکام فرش و در نتیجه پوسیدگی فرش می شود.

 

هنگام خرید روفرشی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

نکات مهم برای خرید روفرشی

با توجه به مزایای روفرشی که استفاده از آن منجر به جلوگیری از کثیفی، لکه شدن و پوسیدگی فرش می شود، استقبال از آن در سال های اخیر بسیار بالا بوده و با توجه به تنوع زیادی که در بازار شاهد آن هستیم، می باشد. ممکن است بهبرای کاندیداها انتخاب و خرید کنید. کمی سختش کرد به همین منظور در زیر نکاتی را ارائه کرده ایم که در حین خرید قابل توجه بوده و از هر نظر منجر به خریدی با کیفیت و با ارزش خواهد شد.

 

اندازه فرش

تا حد امکان سعی کنید فرشی هم اندازه فرش بخرید تا روی آن لیز نخورد و پوشاندن تمام سطح فرش از دو رنگ آن جلوگیری کند. زیرا اگر قطعه دارای فرش باشد از قسمت بدون فرش پایین تر خواهد بود.

 

نوع فرش

با توجه به انواع روفرش هایی که قبلا ذکر شد می توان گفت که مخمل وزن بیشتری دارد و پلی استر سبک بوده و قابلیت جابجایی و شست و شوی راحت تری را دارد. برخی نیز دارای جنسیت هایی هستند که در صورت رنگ شدن راحت تر از بین می روند و دیرتر کثیف می شوند و نیاز به شستشوی کمتری دارند. فرش با چسب دور آن ضد لغزش و خش است.

 

کیفیت و قیمت فرش

بررسی کلی فرش هنگام خرید از نظر عدم پارگی روی آن یا وجود الیاف و مواد اولیه مرغوب و درجه یک و هماهنگی ظاهر با دکوراسیون از الزاماتی است که باید رعایت شود. مراقبت از. اگر متریال بهتری داشته باشد و گره های آن فشرده باشد، مقاومت بیشتری دارد و قابلیت جاروکشی بهتری دارد، ناامیدی کمتری خواهد داشت.

نتیجه گیری :

در این مطلب از سایت هایپرکارپت درمورد اینکه آیا روفرشی فرش را خراب می‌کند یا نه صحبت کردیم؛ به این مورد توجه داشته باشید که با توجه به بودجه خود یک روفرشی بخرید و ارزش فرش خود را در قیمت آن در نظر بگیرید. اگر فرشی را از فروشگاه معتبری مانند هایپرکارپت بافت خریداری می کنید، بهتر است بدانید که در حال خرید محصولی هستید که قابل شستشو باشد و به دلیل بافت مرغوب و جنس مرغوب، باعث لیز خوردن فرش نشود.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *