مقالات

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش، شاید به یک نگرانی بزرگ برایتان تبدیل شده باشد و فکر کنید که جای آن برای همیشه روی فرش می ماند. اما با راهکارهایی درمورد پاك كردن لكه قهوه از روي فرش در ادامه این مقاله از سایت هایپرکارپت به شما می گوییم فرقی ندارد که لکه تازه باشد یا قدیمی، فقط کافی است یکی از راهکارها را امتحان کنید.


پاک کردن لکه قهوه از روی فرش


لکه هایی که بر روی فرش و یا موکت ریخته می شود در دو دسته قرار می گیرد، اول لکه قهوه و یا چای تازه ریخته شده که هنوز جای آن خشک نشده است و دسته دوم لکه هایی که مدتی ریخته شده و جای آن خشک شده است.
فرقی ندارد لکه تازه باشد یا قدیمی، با راهکارهایی که در ادامه این مطلب از فروشگاه اینترنتی هایپرکارپت به شما گفته می شود می توانید هر لکه ای از قهوه را بر روی فرش و یا موکت پاک کنید.

شیوه پاك كردن لكه ي قهوه از روی فرش


لکه قهوه هر چه تازه تر باشد، به راحتی از روش فرش و یا قالی پاک می شود. به همین علت پیشنهاد می شود تا لکه خشک نشده است با استفاده از یک دستمال و یا حوله خشک، مراحل زیر را برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش انجام دهید :
در ابتدا حوله خشک را بر روی لکه قهوه بیندازید و سعی کنید که با فشار دادن دست بر روی حوله و بدون اینکه جا به جا کنید تمام مایع ریخته شده را جمع کنید.
در مرحله بعدی حوله را بردارید و چند قطره آب بر روی لکه بریزید و یا حوله و یا یک دستمال خشک دیگر آب آن را جمع آوری کنید.


اگر تا این مرحله لکه قهوه از بین نرفت، ناچارا از چند قطره مایع ظرفشویی استفاده کنید. مایع را درون آب حل کنید و با یک دستمال آغشته شده به آن روی فرش بکشید و در آخر با یک دستمال خیس، فرش را تمیز کنید. البته این نکته را بگم که می توانید به جای مایع ظرفشویی از شامپو فرش و یا مایع لباسشویی هم استفاده کنید.


7 روش پاك كردن لكه قدیمی از روي فرش


لکه قهوه اگر قدیمی و یا خشک شده باشد، مقداری پاک کردن آن دشوار است اما با اینحال جای نگرانی نیست؛ زیرا در ادامه راهکارهایی برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش به شما پیشنهاد شده است.


استفاده از ماءالشعیر


استفاده از ماء‌الشعیر برای از بین بردن قهوه از روش قالی، یکی از موثرترین راهکارهاست. تنها کافی است یک پارچه تمیز را به ماء‌الشعیر آغشته کنید و سپس بر روی قسمت لکه شده فرش بریزید و با یک دستمال دیگر از خارج به سمت داخل لکه قهوه را دستمال بکشید.


استفاده از پودر ذرت


پودر ذرت، یک راه حل خیلی سریع و کاربردی برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش است. برای تمیز کردن لکه قهوه از روی فرش به کمک پودر ذرت، باید مراحل زیر را طی کنید :
مقداری آب بر روی فرش بریزید تا لکه خیس شود.
پودر ذرت را با سرکه مخلوط کنید و روی لکه بریزید تا قهوه را به خود جذب کند.
با استفاده از دستمال تمیز و سفید جایی که لک شده است را پاک کنید.


استفاده از خمیر دندان


برای پاك كردن لكه قهوه از روي فرش می توانید از خمیر دندان استفاده کنید. شما می توانید مقداری خمیردندان بر روی فرش بریزید و با مسواک کردن آن را تمیز کنید. پس از چند دقیقه صبر کردن، با یک دستمال تمیز مرطوب لکه و خمیردندان را پاک کنید.

 


استفاده از سرکه سفید


سرکه یکی از متداول ترین محلول ها برای پاک کردن لکه ی قهوه از روی فرش است. سرکه را با آب مخلوط کنید و یک دستمال را به این محلول آغشته کنید و بر روی لکه قرار دهید تا آن را به خود جذب کند. روش دیگر به این صورت است که محلول سرکه و آب را روی جایی که لک شده است بریزید و کمی فرصت دهید و بعد با یک دستمال و یا حوله روی آن فشار دهید تا لکه به دستمال جذب شود.


استفاده از جوش شیرین


جوش شیرین راهکار دیگری برای تمیز کردن فرش از لکه قهوه است برای اینکار جوش شیرین را بر روی لکه بریزید و مقداری صبر کنید و سپس با یک دستمال مرطوب و تمیز محل مورد نظر را پاک کنید.


استفاده از آبلیمو و نمک


اگر لکه قهوه که روی قالی شماست کمرنگ است می توانید برای از بین بردن لکه قهوه از آبلیمو و یا نمک استفاده کنید. روش استفاده همانند دیگر محلول ها به این صورت است که باید محلول آبلیمو و نمک را بر روی محل لک شده بریزید و با دستمال پاک کنید.


استفاده از نوشابه گازدار


نوشابه به این دلیل که ماهیت اسیدی دارد می تواند پاک کننده خوبی برای از بین بردن لکه قهوه از روش فرش است. برای از بین بردن جای قهوه از روش فرش، ابتدا آب گازدار را روی محل مورد نظر بریزید و سپس بعد از مدتی به آن فرصت تا تاثیر خود را بگذارد و بعد با یک حوله و یا دستمال تمیز لکه را از بین ببرید.


نتیجه گیری :


لکه قهوه به دلیل رنگ تیره ای که دارد اگر بر روی فرش و یا موکت ریخته شود، به شدت خودنمایی می کند به ویژه اگر فرش رنگ روشنی داشته باشد. زمانی که لکه قهوه و یا چای ریخته می شود باید سریعا پاک شود ولی اگر لکه از گذشته بر روی فرش باقی مانده است؛ راهکارهایی که در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هایپر کارپت گفته شده است می توانید هر لکه از قهوه چه تازه و یا قدیمی چه روی فرش ماشینی و چه دستتباف را به راحتی پاک کنید.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *