مقالات

تمیز کردن فرش در خانه در سریع ترین زمان ممکن!👌

تمیز کردن فرش در خانه با راهکارهای ساده

تمیز کردن فرش در خانه، یکی از معظل هایی است که بسیاری از خانم های خانه دار آن در اواخر سال با آن رو به رو هستند. شستن فرش در خانه نیاز به امکانات و فضای بیشتری دارد و شاید خیلی از افراد با وجود این موارد از شستشو فرش در خانه منصرف شوند و خیلی سریع تصمیم بگیرند که فرش خود را به قالیشویی و دستگاه های تمیز کننده بسپارند. اما در این میان افرادی هم هستند که تمایل دارند فرش خود را در خانه و با دست خودشان به تمیزترین شیوه ممکن بشویند. اگر شما هم می خواهید بدانید که چه موادی آلودگی ها و کثیفی های فرش را بهتر و سریع تر از بین می برد و فرش شما مانند روز اول در منزل می درخشد، بهتر  در این مقاله از فروشگاه فرش هایپرکارپت با ما همراه باشید تا درمورد روش های خانگی تمیز کردن فرش بیشتر با شما صحبت کنیم.

تمیز کردن فرش در خانه با راهکارهای اصولی

اگر فرش نیاز به تمیز کردن داشته باشد میتوان آن را به قالیشویی سپرد یا بوسیله راه های ساده آن را در خانه تمیز کرد.اگر تمام یا بیشتر فرش نیاز به شسته شدن داشته باشد حتما قالیشویی بهترین گزینه خواهد بود.اما گاهی پیش می آید که لکه کوچکی در قسمتی از فرش باعث زشت شدن نمای فرش می شود،مثلا آبمیوه، چای، قهوه یا هر چیز دیگری روی فرش می ریزد و با توجه به اینکه هزینه های قالیشویی قابل توجه می باشند و همچنین شستشوی بیش از حد توسط قالیشویی کیفیت فرش شما را خواهد کاست،بنابراین این لکه کوچک ارزش این هزینه ها را نخواهد داشت و در این زمان بهترین راه، تمیز کردن فرش در خانه است. البته باید درنظر داشت که اگر روش مناسبی برای تمیز کردن فرش در خانه انتخاب نکنیم امکان آسیب به فرش وجود دارد.پس قبل از انجام هر کدام از روش های تمیز کردن فرش در خانه ابتدا از عدم آسیب آن به فرش مطمئن شوید

اگر به هر دلیل قصد ندارید فرشتان را به قالیشویی بسپارید چند روش موثر جهت تمیز کردن فرش در خانه را به شما معرفی میکنیم.

1-استفاده از شامپو فرش

در حال حاضر استفاده از  شامپو فرش بعنوان بهترین روش برای تمیز کردن فرش مخصوصا فرش های روشن در خانه می باشد. البته انواع مختلفی از شامپو فرش ها در بازار موجود می باشد که بعضی از آنها علاوه بر تمیز کردن فرش میتوانند به تثبیت رنگ فرش نیز کمک کنند.

در این روش بایستی محلول مورد نظر را طبق دستورالعمل درج شده روی بسته بندی آماده کرد و سپس با استفاده از دستمال یا فرچه نرم، قسمت کثیف فرش را با محلول شست و سپس رطوبت آن محل را تا حد امکان با دستمال خشک برطرف کرد.گرفتن رطوبت از فرش نکته بسیار مهممی است، چون ماندن رطوبت در فرش باعث ایجاد بوی بدی میشود که حتی بعد از خشک شدن فرش نیر در خانه آزار دهنده خواهد بود.باز کردن در و پنجره جهت رد و بدل شدن هوای تازه، گذاشتن پنکه روبروی محل خیس فرش و گذاشتن جسمی مانند یک جعبه مشبک زیر فرش میتواند به خشک شدن سریع تر فرش کمک کند.

تمیز کردن فرش بدون شستن

2-استفاده از آب و نمک و سرکه(سفید)

سرکه میتواند بعنوان یک شوینده عالی به ما در تمیز کردن فرش در خانه کمک کند.برای این کار میتوان 2 فنجان آب را با یک فنجان سرکه سفید ترکیب کرد و نصف قاشق چای خوری نمک خوراکی را به آن اضافه میکنیم که نمک می تواند به تمیز شدن بیشتر فرش کمک کند.

3-تميز كردن فرش با سرکه و جوش شیرین

اگر تمیز کننده قوی تری برای تمیز کردن فرش در خانه نسبت به تمیز کننده قبلی نیاز داشته باشیم، جوش شیرین میتواند کمک بزرگی برای ما باشد.برای این کار ابتدا جوش شیرین را در محل کثیفی فرش بپاشید و برای چند ساعت آن را در همان حال رها کنید.سپس مانند روش شماره 2 ترکیب سرکه و آب را تهیه کرده و روی جوش شیرین بریزید.این کار برای از بین بردن لکه های سخت روی فرش بسیار کمک کننده خواهد بود.

نکته قابل ذکر در مورد روش های ذکر شده در بالا این است که روش های فوق بیشتر برای فرش های ماشینی کاربرد دارند.زیرا در فرش های دستبافت استفاده از این روش ها میتواند به رنگ فرش آسیب برساند.چون فرش دستبافت از مواد طبیعی تری نسبت به فرش های ماشینی تشکیل شده است پس حتما باید در تمیز کردن انها دقت بیشتری داشت.



جارو زدن مداوم فرش

جارو زدن مداوم، تهیه شامپو فرش متناسب با مواد طبیعی و سازگار با فرش دستبافت، استفاده از آب گرم و صابون می تواند بهترین راه برای تمیز کردن فرش دستبافت باشد که البته از همه این موارد مهمتر جلوگیری از کثیف شدن فرش می باشد.

در مورد فرش های دست بافت دانستن این نکته مهم است که فرش های دستبافت، خود نیز زیر شاخه هایی دارند که در تمیز کردن هر کدام باید نکاتی را در نظر داشت.به عنوان مثال فرش های ابریشم به دلیل اینکه نسبت به فرش های پشمی براق تر هستنید، کثیفی بیشتر در آنها خود را نشان میدهد، بنابراین نیاز به شستشو و تمیز کردن بیشتری دارند.

شستن فرش به روش های خانگی

کلام آخر:

به طور کلی فرش ها به مرور زمان نیاز به شستشو خواهند داشت. حتی اگر لکه ای به خاطر ریختن مواد خوراکی روی آن نباشد، نشستن گرد و خاک طی زمان باعث تغییر رنگ فرش شما خواهد شد گر چه ممکن است شما متوجه آن نشوید اما اگر فرش نو که همرنگ فرش شماست را با فرش خودتان مقایسه کنید خواهید دید که تا چه حدی رنگ فرش شما دچار تغییر شده است؛ یا اگر جاهایی از فرش که در معرض گرد و خاک و کثیفی نیستند (مانند زیر پایه مبل) را با سایر نقاط فرش مقایسه کنید تغییر را به صورت واضح خواهید دید. پس حدالامکان فرش را با روفرشی بپوشانید، و فقط جاهایی که زیاد مورد استفاده قرار میگیرد مانند ورودی منزل را مانند روش های ذکر شده در بالا تمیز کنید. امیدواریم که این مقاله از سایت هایپرکارپت که درمورد تمیز کردن فرش در خانه بود، برایتان مفید بوده باشد. همچنین اگر در زمینه خرید فرش نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید کارشناسان سایت همه روزه در اختیارشما هستند.



‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *