مقالات

جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک (با این روشها مانع لیز خوردن فرش شوید!)✅

جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک

سرخوردن فرش یکی از کلافه کننده ترین مشکلاتی است که هر بانویی در منزل با آن مواجه می شود. روش های زیادی برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سطح های سرامیکی وجود دارد. پس اگر شما هم درگیر لیز خوردن فرش بر روی کاشی و سرامیک هستید، این مقاله از فروشگاه اینترنتی هایپرکارپت را از دست ندهید.

چگونه از سر خوردن فرش جلوگیری کنیم؟

لیز خوردن فرش علاوه بر اینکه باعث بهم ریختگی دکوراسیون می شود، خطرات و حوادثی را به دنبال دارد. روش های مختلفی برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک وجود دارد که در ادامه آنها را به شما معرفی می کنیم :

استفاده از کش پول :

شاید با شنیدن این راهکار در ابتدا تعجب کنید اما می توانید چند کش پول در زیر فرش و در هر چهار گوشه قرار بدهید تا از سرخورن فرش روی سرامیک جلوگیری شود. البته این راه حل موقتی است و شاید برای طولانی مدت پاسخگو نباشد و باید به دنبال راه حل دیگری باشید.

جلوگیری از سر خوردن فرش با سلفون :

جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک با سلفون، به این صورت است که در هر چهار گوشه، لبه فرش را برگردانید و یک تکه سلفون 30 در 30 جدا کنید و بر روی زمین بزارید و سپس لبه فرش را به حالت قبلی خود برگردانید. مشاهده خواهید کرد که سلفون از جا به جا شدن فرش جلوگیری می کند و مشکل سر خوردن فرش تا حدودی حل می شود.

کمک گرفتن از چسب دو لایه :

با استفاده از چسب های دو لایه می توانید مشکل لیز خوردن فرش را برطرف کنید. در این روش مقداری چسب نواری دو لایه بزنید و آن را به سطح زمین بچسبانید. چسب دو لایه تا حدودی می تواند مشکل سر خوردن فرش را حل کند.

استفاده از ترمز فرش :

ترمز فرش در مقایسه با روش های دیگر یک راه حل دائمی برای جلوگیری از سر خوردن فرش می باشد. ترمز فرش در اندازه های گوناگونی وجود دارد و در جنس های مختلفی نیز تولید می شود که برای انواع سطوح می توانید از آنها استفاده کنید. ترمز فرش های متری، دندانه ای و ترمز فرش های کوچک یکی از متداول ترین مدل های ترمز فرش است. شما می توانید با توجه به سطحی که فرش روی آن قرار دارد ترمز فرش مناسب انتخاب کنید.

استفاده از پد ضد لغزش

پدهای ضد لغزش قیمت مناسب تری در مقایسه با ترمز فرش دارند و در چهار گوشه از فرش نصب می شود و به کمک آن فرش روی سطحی های مختلفی مانند سرامیکی سر نمی خورد. البته می توان گفت که تمامی این روش ها موقتی است و بعد از گذشت زمانی این پدها و حتی ترمز فرش ها، خاصیت اولیه خود را از دست می دهند و شاید نیاز باشد مجددا آنها را خریداری کنید.

روش های جلوگیری از لیز خوردن فرش

استفاده از لایه های مخصوص

یکی دیگر از روش های جلوگیری از سر خوردن فرش استفاده از لایه های مخصوص است. این لایه ها مقداری ضخامت دارند و در زیر فرش قرار میگیرند؛ بصورتی که هیچگونه برآمدگی ایجاد نمی کنند. در هنگام خرید این لایه ها و یا آسترها دقت داشته باشید که باید اندازه آنها از اندازه فرش کوچکتر باشد.

استفاده از چسب های حرارتی

چسب های حرارتی، یک روش موثر دیگر برای جلوگیری از سر خوردن فرش می باشد. به این صورت که در پشت فرش و یا در دورتادور آن چسب می زنید و فرصت می دهید تا خشک شود. استفاده از این روش برای تمامی فرش ها کاربردی نیست، زیرا به فرش آسیب می رساند. فرش هایی که از پلی استر و یا ابریشم مصنوعی ساخته شده اند برای چنین کاری مناسبند.

گذاشتن وسایل سنگین بر روی فرش :

قرار دادن وسایل سنگین بر روی فرش یکی دیگر از روش هایی است که مانع سر خوردن فرش می شود. برای انجام این کار می توانید وسایل سنگین مانند مبل، میزهای جلو مبلی، کمد و یا هر نوع وسیله دیگری را بر روی فرش قرار دهید. البته ممکن است که این روش برای تمامی فضاها و بین فرش ها مناسب و کاربردی نباشد. به عنوان نمونه این روش برای فرش های کوچک چندان مناسب نیست و اگر فرش شما هم کوچک است می توانید از سایر روش ها استفاده کنید.

جلوگیری از سر خوردن فرش با چسب قطره ای :

استفاده از چسب قطره ای نیز همانند چسب حرارتی است و در مراحل ابتدایی توصیه نمی شود که از این روش استفاده کنید. روش جلوگیری از لیز خوردن فرش با چسب قطره ای به این صورت است که باید چسب قطره ای را به صورت نقطه ای و یا خطی با فاصله های کم و منظم به پشت فرش بزنید و منتظر باشید تا چسب به طور کامل خشک شود و سپس فرش را بر روی کفپوش پهن کنید.

جلوگیری از لیز خوردن فرش با پیچ و رول پلاک

یکی از روش های قدیمی برای ثابت کردن فرش روی زمین و یا دیوار، استفاده از پیچ، میخ و یا رول پلاک است. در گذشته از این روش برای ثابت کردن فرش در راه پله ها، راه رو ها و حتی سالن پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. اما به دلیل اینکه این روش باعث سوراخ شدن، پاره شدن و یا پوسیده شدن فرش می شود، هیچ موقع پیشنهاد نمی شود.

کلام آخر

در این مقاله از فروشگاه فرش هایپرکارپت درمورد روش های جلوگیری سر خوردن فرش روی سرامیک و یا کاشی صحبت کردیم. در قسمت بالا روش های مختلفی را معرفی کردیم اما کاربردی ترین آنها استفاده از ترمز فرش و یا پد فرش است. اما با اینحال هر کدام از روش ها مزیت ها و معایب خود را دارد. مهم ترین دلیل لیز خوردن فرش این است که فرش اندازه نباشد و اطراف آن فضای خالی وجود داشته باشد، یکی از مهم ترین موارد این است که شما باید به سایز فرشها و فضایی که برای پهن کردن آن در نظر گرفتید توجه داشته باشید. همچنین اگر برای خرید فرش ماشینی و انتخاب ابعاد استاندارد نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید از کارشناسان بخش فروش هایپرکارپت کمک بگیرید.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *