مقالات

چرا فرش سایه میندازه + 3 راه تا حل این مشکل | چرا فرش سایه میندازه|دورنگی فرش

چرا فرش سایه میندازه

چرا فرشی که به تازگی خریدیم سایه روشنی دارد؟ دلیل این امر چیست و چگونه می توان مشکل مدل فرش سایه روشن را حل کرد؟دورنگی فرش یه چیز طبیعی است؟ به نظر شما چرا فرش سایه میندازه .گلایه های بسیاری از خریداران فرش در مورد سایه اندازی فرش وجود دارد. سایه فرش یک نتیجه تصادفی از جهت گیری خاب فرش است.یعنی اینکه یک طرف فرش رنگ عادی خود را دارد و طرف دیگر رنگ روشنی تری نسبت به آن دارد.در پایین تصویر سایه فرش را نشان میدهیم.چرا فرش سایه میندازه

در زیر به بررسی عوامل فیزیکی موثر بر این پدیده و راه های رفع آن می پردازیم.

چرا فرش سایه میندازه؟

علت فیزیکی ایجاد سایه و دورنگی فرش ، تفاوت انعکاس نور از سطح کناری ریشه هاست و سطح مقطع نخ ها است. هر چه تارها با زاویه 90 درجه به سطح فرش نزدیکتر باشند، جذب نور بیشتری در سطح نخ ها داریم و این باعث روشن شدن و سایه انداختن فرش در این حالت می شود.شاید بگید چرا فرش های 700 شانه اینطور نیست،دلیل آن این است که فرش 1200 شانه و 1500 شانه از نخ هایی مدرن استفاده میشود که به تازگی مد شده است و فرش شما اگر 1200 یا 1500 شانه هست مشکلی ندارد و خاطرتان جمع. در ادامه توضیحات منطقی در مورد این پدیده میگوییم.چرا فرش سایه میندازه

رفع سایه انداختن فرش

دلیل سایه انداختن فرش چیست؟

انعکاس نور از سطح نخ های منحنی

این تغییر در بازتاب نور، ظاهر فرش تغییر می کند. انگار قسمتی از فرش رنگ دیگری دارد. اما وقتی ناحیه ای که به نظر می رسد رنگ دیگری دارد بررسی می شود، تغییر رنگ واقعی مشاهده نمی شود. به طور معمول این سایه انداخته شده روی فرش پس از جاروبرقی، قرار دادن اشیایی مانند پایه مبل روی فرش یا راه رفتن روی فرش به دلیل تغییر زاویه نخ های فرش دیده می شود.چرا فرش سایه میندازه

سایه روشن اغلب در فرش های مدرن 1500 شانه و 1200 شانه هست.

تفاوت فرش 1500 شانه با 1200 شانه +صفر تا صد | تفاوت فرش ۱۲۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

راه حل برای رفع سایه انداختن فرش چیست؟

سایه انداختن فرش تاثیری بر بی کیفیتی و دوام فرش ندارد و عیب ساختی و ابعادی نیست. برای جلوگیری از ناهمواری و یک رنگ نشان دادن فرش در سطح فرش که البته مشخصه انواع خاصی از فرش است، می توان خاب فرش را هر روز یا هر هفته در یک جهت دست کشید تا همگی در یک جهت باشند و فرش هیچ سایه ای نمی اندازد.البته شما نمیتوانید هر روز فرش رو دست بکشید تا خاب فرش یه جهت بشه ولی بایدقبول کنید که این فرش ها فرش های مدرن امروزی هست که اصن تو زشتی زیاد تاثیری نداره .

چرا فرش سایه میندازه + 3 راه تا حل این مشکل | چرا فرش سایه میندازه|دورنگی فرش 4
چرا فرش سایه میندازه

شما باید هنگام خرید فرش دقت کنید و فرش رو در جهات مختلف دست بکشید اگر رنگ متفاوتی نسبت به چیزی که هست دیدین فرش شما سایه میندازه.ولی در کل این مشکل بزرگی نیست و راحت میتوان با آن کنارآمد.

آیا همه نوع فرش ها سایه میندازد؟

اگر بخواهیم فرش ها را از نظر رنگ بندی تقسیم بندی کنیم باید بگوییم که دو نوع فرش بافته شده از نخ اکریلیک وجود دارد، یکی از آنها که به فرش لایت معروف است و اخیراً در کاشان بافته شده است، و دیگری نخ معمولی است که بیشتر برای فرش های 1000 شانه به پایین بافته میشود. اما در کل سایه زدن فرش700 شانه اکریلیک نسبت به سایر فرش های ماشینی کمتر است بنابراین، اگر به سایه فرش علاقه دارید، به سراغ فرش های 1200 شانه اکریلیک بروید.

در دسته بندی دیگر می توان گفت که فرش های 1200 شانه نسبت به فرش های 1000 یا 700 شانه سایه بیشتری خواهند داشت. علاوه بر این رنگ زمینه فرش نیز یکی از عواملی است که باعث کاهش یا افزایش میزان سایه و لایت زدن فرش می شود. به عنوان مثال فرش هایی با زمینه خاکستری، کربنی، آبی روشن، نقره ای و نسکافه ای این مشکل را بیشتر از رنگ های دیگر خواهند داشت و روشن خواهند بود. بنابراین فرش 1200 شانه با رنگ زمینه خاکستری، کربنی، آبی روشن، نقره ای یا نسکافه ای از هر جنسیتی این مشکل را بیش از سایر فرش ها نشان می دهد.

رفع سایه انداختن فرش

نتیجه

پس با توجه به موارد فوق برای خرید فرشی که سایه نداشته باشد و یا میزان انحراف و سایه آن کم باشد باید 3 عامل : جنس، رنگ زمینه و شانه فرش را در نظر بگیرید و با توجه به این سه عامل، فرشی را انتخاب کنید که مطابق سلیقه شما باشد.شما میتوانید فرش خود را به صورت مستقیم از کاشان و بیدگل خرید کنید با قیمت درب کارخانه و تمام مشخصات فرش اعم از سایه انداختن،وزن،جنس نخ و … را از کارشناسان فرش هایپر کارپت بپرسید.

ست كردن فرش با مبلمان+3 ترفند جالب | انتخاب فرش مناسب دکوراسیون | ترکیب رنگ فرش و مبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *