مقالات

راهنمایی خرید فرش ماشینی کاشان + نکات مهم برای خرید فرش ماشینی

راهنمایی خرید فرش ماشینی کاشان + نکات مهم برای خرید فرش ماشینی 1

خرید فرش ماشینی خوب یک بار برای همیشه نکته مهمی است که مورد توجه بسیاری از خریداران قرار می گیرد، اما با وجود اینکه امروزه فرش جدا از اینکه یکی از نیازهای اساسی هر خانه ای است، از نظر دکوراسیون و زیبایی و طراحی فرش مورد توجه نیز قرار گرفته است.

 

بعضی ها فرشی میخرند که از نظر طرح و رنگ هماهنگی لازم را با دکوراسیون مدرن منزلشان داشته باشد.اگر قیمت را در نظر بگیرند و به کیفیت توجهی نداشته باشند می توان فرشی را با قیمت ارزان اما بی کیفیت خریداری کرد و یا در دام واسطه ها و فروشندگان فرش تقلبی از اصل افتاد و کالای بی کیفیت را با بالاترین قیمت خریداری کرد و مجبور می شوند هر سال یا حتی زودتر فرش هایشان را تعویض کنند که در نتیجه هزینه های اضافی زیادی برای آن ها پرداخت می شود.

 

 فروشگاه فرش هایپر کارپت  برای افزایش آگاهی و اطلاعات خریداران فرش ماشینی خوب، در این مقاله خرید فرش ماشینی کاشان را ارائه کرده است. امیدواریم این مطلب مفید و مورد استقبال قرار گیرد.

 

 

راهنمایی خرید فرش ماشینی کاشان + نکات مهم برای خرید فرش ماشینی 3

 

 

مارک خوب فرش کاشان

 

شهر کاشان به عنوان اولین تولید کننده فرش دستباف و ماشینی در جهان شناخته می شود که با وجود سابقه و تجربه غنی در زمینه تولید انواع فرش ماشینی، اخیرا به دلیل افزایش تقاضا و رقابت در بازارهای داخلی و خارجی و فروش انواع فرش ماشینی مرغوب و ممتاز باعث افزایش تعداد شهرهای صنعتی و کارخانه فرش در این شهر می شود و به همین دلیل با خرید یک برند خوب فرش ، کیفیت و دوام محصول خریداری شده می تواند به عنوان کف پوش درجه یک مورد استفاده قرار گیرد.

 

زیرا کارخانجات قالی بافی کاشان، جدا از داشتن تجربه فراوان در این صنعت بزرگ، تولید کننده نخ فرش هستند. مواد اولیه را به محصول نهایی که فرش ماشینی است، تنهایی و بدون وابستگی در شهر و سایر کشورها تولید می کند و از این طریق توانسته از کیفیت محصولات خود مطلع شود و در جهت بالا بردن سطح کیفی فرش به رفع نواقص مواد اولیه و ماشین آلات بافندگی پرداخت و فرش های خوب کاشان را با قیمت مناسب تولید و عرضه دارد.

 

پربازدید ترین مقاله:فرش کلاژ چیست؟ + فرش چهل تکه دستبافت|7 مرحله تا ساخت فرش

 

کیفیت فرش خوب و عالی است

 

یک فرش ماشینی خوب باید خوب و قابل اعتماد باشد و مهمتر از همه از نظر کیفیت باید توسط کارشناسان و ناظران بازرسی و تایید شود. کیفیت یک فرش ،بستگی به مواردی مانند شانه و تراکم، نوع الیاف بافته شده، نوع دستگاه بافنده دارد، به این معنا که اگر فرش را برای مکانی با تردد کم نیاز دارید، می توانید با خرید انواع مختلفی از فرش دستباف گونه که از شانه و تراکم و ظرافت و زیبایی بالا مانند فرش های 1000 شانه ، 1200 شانه و 1500 شانه دارد می توانید از آن استفاده کنید.

 

 

راهنمایی خرید فرش ماشینی کاشان + نکات مهم برای خرید فرش ماشینی 5

 

 

اما اگر برای مکان پرتردد به فرش ماشینی خوب نیاز دارید که بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، توصیه می کنیم از انتخاب فرش ریز بافت با تراکم بالا خودداری کنید، زیرا ضخامت کم و ظرافت بالای فرش در مکان های پر رفت و آمد از بین می رود و نمی توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

 

 پس پیشنهاد می کنیم برای چنین مکان هایی یک فرش با شانه و تراکم پایین و ضخامت بالا مانند فرش 500 شانه و فرش 700 شانه خریداری کنید و بر این اساس در پاسخ به سوال بسیاری از خریداران که می پرسند یک فرش خوبچند شانه است؟ باید بگوییم که انتخاب یک فرش خوب بستگی زیادی به میزان مصرف شما و مکانی دارد که می خواهید با فرش بپوشانید، زیرا بر اساس آن خواهید فهمید که برای کدام قسمت از خانه خود چه محصولی را به عنوان کف پوش مناسب تهیه کنید. با توجه به ویژگی ها و ظرافت هر فرش، از روش های نگهداری خاصی برای داشتن یک فرش خوب و بادوام استفاده خواهید کرد.

 

الیافی که در تولید فرش ماشینی استفاده می شود باید دارای مقاومت زیاد و ویژگی های بسیار خوبی باشد که باعث افزایش کیفیت فرش می شود، مانند الیاف اکریلیک حرارت دیده که مقاوم و استحکام، کشسان و نرمی و لطافت و ثبات رنگ بالا، بسیار بهتر از الیاف ابریشم مصنوعی پلی استر، پلی پروپیلن و جوت است. فرش اکریلیک مانند یک فرش ماشینی خوب می تواند سال ها بدون کوچکترین ساییدگی مهمان خانه ی شما باشد.

 

ماشین های بافندگی امروزی پیشرفت چشمگیری داشته اند که تحول عظیمی در تولید انواع فرش ماشینی با تراکم های مختلف ایجاد کرده است. پیشرفته ترین تکنولوژی بافندگی دنیا توانایی تولید فرش های با تراکم بالا را بدون هیچ گونه عیب و نقص فنی و ظاهری در بافت و طرح با بالاترین سرعت و دقت دارد.

 

ماشین‌های بافنده امروزی برخلاف ماشین‌های قدیمی به ازای هر یک متر از تراکم طول در فرش سه ردیف پود میزنند همین کار باعث استحکام ریشه در محصولات جدید می‌شود و به همین دلیل می‌توان محصولات فرش هایپر کارپت را با کیفیت بالا تهیه کرد.

 

پربازدید ترین مقاله:رفع حساسیت به فرش ماشینی + نحوه درمان از حساسیت ، 5 علائم حساسیت

 

برچسب پشت فرش نشان دهنده اصالت یک فرش خوب

 

اگر می خواهید یک فرش خوب بخرید، هنگام خرید فرش باید به وجود برچسب پشت فرش اطلاعات و مشخصات روی آن توجه کنید . اصالت یک فرش خوب به این بستگی دارد که محصول باید دارای برچسبی در پشت فرش باشد که مشخصات فرش ماشینی از جمله نام طرح، تعداد شانه، تراکم و رنگ ،نوع الیاف بافته شده، دستگاه بافنده، ارتفاع نخ خاب، رنگ زمینه، کیفیت فرش، اندازه و وزن، اسم برند و اطلاعات شرکت سازنده به همراه آرم شرکت و مهر تایید نظارت و کارشناسی فرش را مشخص می کند.

 

 

راهنمایی خرید فرش ماشینی کاشان + نکات مهم برای خرید فرش ماشینی 7

 

 

خرید یک فرش خوب از فروشگاه هایپر کارپت

 

آخرین نکته ای که در خرید فرش ماشینی اهمیت دارد این است که باید اطمینان فروشگاهی که قصد خرید از آن را داریم نیز در نظر بگیریم. اول از همه باید در نظر داشته باشیم که فروشگاهی با محصولات ممتاز و جدید خود سازنده خواهد بود نه واسطه.

 

 نکته بعدی در خرید یک فرش خوب از یک فروشگاه معتبر این است که فروشگاه باید محصولات جدید و به روز داشته باشد و کالاهای موجود و خارج از انبار را به قیمت روز نفروشد و نکته آخر داشتن مجوزهای لازم برای فعالیت در زمینه فروش فرش خوب که فروشگاه فرش هایپر کارپت به عنوان تولید کننده و عرضه کننده انواع فرش ماشینی توانسته جایگاه بسیار خوب و قابل اعتمادی را در بین خریداران فرش ماشینی کسب کند.

1 نظر در “راهنمایی خرید فرش ماشینی کاشان + نکات مهم برای خرید فرش ماشینی

  1. مینا سماواتی گفت:

    سلام و تشکر از مطالب خوبتون،
    ببخشید من یه راهنمایی برای خرید میخواستم، تو یه مجله ای به اسم اقتصاد ژورنال نوشته بود این فرش ها عمر مفیدشون 30 ساله، ولی تو یه مقاله رپورتاژ خونده بودم بیشتر از 10 سال نمیشه رو این فرشا حساب کرد، خواستم ببینم چقدره بالاخره عمر این فرش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *