مقالات

فرش وینتیج چیست؟ 3مزایا و معایب فرش کهنه نما

فرش وینتیج چیست

فرش وینتیج از انواع فرش های کهنه نما هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند. این فرش ها، ماشینی هستند اما به دلیل نوع بافت و طی فرایند مخصوصی شبیه به فرش های قدیمی و کهنه هستند. این فرش ها جدیدا وارد بازار شدند و بسیار مورد استقبال افراد هستند. این فرش ها بخاطر قیمت مناسب و زیبایی بسیار مورد استقبال می باشند. رنگ وینتیج چیست،فرش وینتیج بخرم یا نه،دوام فرش وینتیج

فرش وینتیج چیست ؟

همان طور که از اسم این مدل فرش مشخص است، طرح آن قدیمی تر از سنش به نظر می‌رسد. واضح تر بخواهیم بگوییم فرش کهنه نما فرشی نیست که به مرور و در طول زمان قدیمی شده باشد. در واقع فرش نو را به طوری نگارگری می‌کنند که تشابه بسیاری به فرش‌های دستبافت کهنه دارد.

وینتج در معنا ریشه فرانسوی دارد و به معنی لوازم عتیقه است و یا لوازمی که عمر بالای 20 سال دارند. در کل فرش هایی که از نظر ظاهر کهنه و قدیمی بنظر میرسند وینتج میگویند. فرش وینتیج با نگار گری های خلاقانه طراحی شدند تا در عین نو بودن کهنه بنظر برسد و این بخاطر نوع طراحی، رنگ و جنس الیاف فرش است. در قدیم فرش های دستبافت را برای کهنه نما کردن از ترفند هایی مانند سابیدن فرش استفاده میکردند اما اکنون فرش ها ماشینی است و لازم به این کار ها نیست.

همچنین این فرش ها بسیار منحصر به فرد و خاص هستند. زیرا زیبایی خاصی به منزل شما میدهند و باعث تغییر حال هوای منزل شما میگردند. فرش وینتیج بسیار مورد استقبال مردم است به همین جهت طراحان و تولید کنندگان فرش به این جهت رفتند.

فرش وینتیج بخرم یا نه

خرید فرش وینتیج

برای خرید فرش وینتیج باید یک سری نکات را در نظر داشته تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید. نکته اول دکوراسیون منزل شما است. شما باید باتوجه به دکوراسیون منزل خود فرش وینتیج را انتخاب کنید و خریداری کنید. زیرا فرش تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارد.

نکته دوم که باید مورد توجه قرار دهید قیمت فرش است. از فروشگاه های معتبر خرید کنید زیرا برخی فروشگاه های فرش ممکن است فرش را با قیمت واقعی به شما نفروشند. فرش های وینتیج یا 1200 شانه هست یا 1500 که این دو نوع فرش بهترین فرش های وینتیج است.البته فرش 700 شانه هم طرح وینتیج دارد ولی به پای 1200 و 1500 شانه نمیرسد.برای خرید فرش وینتیج و برروز ترین طرح ها این مدل فرش میتوانید وارد سایت فرش هایپر کارپت شوید و با قیمت کارخانه آن را درب منزل و با ارسال رایگان تحویل بگیرید.

جنس فرش وینتیج ازاکریلیک است و دارای هرگونه و هرشکل طرحی است که باعث میشود با سلیقه های گوناگون ست شود.



حتما بخوانید:فرش لایت چیست؟ + قیمت فرش لایت

فرش پتینه چیست ؟

فرش پتینه هم به نوعی فرش قدیمی است و میتوان گفت افرادی که به دنبال تنوع هستند و میخواهند دکوراسیون خاص و متفاوتی داشته باشند به سراغ اینگونه فرش ها میروند. البته فرش وینتیج برخلاف ظاهرشان کاملا نو هستند اما طرحشان قدیمی است.

طراحان با نگار گری های خاصی فرش وینتیج را طراحی کردند. کسانی که از فرش پتینه استفاده میکنند بسیار خلاق، خوش ذوق و روحیه ای نوستالژیک دارند. تعداد بسیار زیادی از کشور ها علاقه مند به این طرح های پتینه و کهنه نما هستند زیرا این فرش جز طرح های کلاسیک است و جلوه ای بسیار زیبا به خانه های مدرن میدهد.

طراحان فرش و تولید کنندگان فرش به سمت تولید این نوع فرش ها رفتند زیرا مشتری برای این نوع فرش ها زیاد است. همین امر باعث می شود تا در صنعت فرش نیز موفق عمل کنند و به مرحله صادرات برسند. درکل پتینه به معنای قدیمی و کهنه است. در صنعت فرش بافی به فرش هایی که ظاهری قدیمی دارند، نوع بافت و رنگ آن ها قدیمی است، پتینه میگویند. هنر پتینه فقط مختص به فرش نیست.هنرمندان روی چوب، کاغذ، لباس نیز هنر پتینه را انجام میدهند.

 منظور از پتینه قدیمی و نوستالژیک است. وقتی برای یک فرش بکار میبریم یعنی آن فرش قدیمی و کهنه است.

شرکت نزمیال یکی از شرکت هایی است در آمریکا که خدمات ترمیم فرش،رفوگری فرش های عتیقهو ارزیابی فرش های عتیقه را دارد و  اولین شرکت بود که برای اولین بار گران قیمت ترین فرش پتینه را به فروش رساند. اخیرا این نوع فرش ها بسیار مورد استقبال خریداران قرار گرفت و توجه زیادی را به خود جلب کرد. فرش های پتینه ساخت ایران، هند و ترکیه موجود هستند. طرح های هرکدام باتوجه به اصالت و فرهنگ آن کشور شکل گرفت

.

فرش وینتیج بخرم یا نه

فرش کهنه نما چیست ؟

فرش های قدیمی بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفتند و طرفداران زیادی را به خود جلب کردند. همین امر باعث شد که افراد زیادی بخواهند فرش هایی به سبک قدیمی داشته باشند. از همین جهت تصمیم گرفتند فرش های دست بافت خود را شبیه به فرش های قدیمی بکنند. در زمان های قدیم برای کهنه کردن فرش آن را در خیابان یا کوچه می انداختند تا مردم از روی آن رد شوند و آفتاب بخورد تا کمی کهنه و قدیمی بنظر برسد.

این روش بسیار ساده و راحت است اما به الیاف فرش آسیب میرساند. در آخر جهت افزایش کیفیت کار خود از محلولی قلیایی که ترکیباتی همچو آب، خاکستر و چوبک داشت برای شستشوی فرش استفاده میکردند.

فرش های کهنه نما جدیدا طرفداران بسیار زیاد پیدا کرده اند و تمام حواس بازاریان را به خود جلب کردند. فرش های مدرنی هستند که کهنه بنظر میرسند. افرادی که دنبال تنوع هستند از فرش وینتیج استقبال میکنند.  این فرش ها جایگاه ویژه ای در بازار فرش به خود اختصاص دادند.

این فرش ها هم نگارگری منحصر بفردی دارند، هم کیفیت و هم قیمت مناسب دارند. فرش وینتیج از صد درصد نخ اکریلیک تولید میشود و رنگ های بکار رفته در آن از بهترین کیفیت برخوردار است.فرش وینتیج مناسب دکوراسیونی سنتی و نوستالژیک است. تنوع فرش وینتیج آنقدر زیاد است که برای هر نوع سلیقه فرش وجود دارد.

معایب فرش وینتیج

زیبایی و چشم نوازی

یکی از علت های استقبال مردم از خرید فرش وینتیج ، زیبا و چشم نواز بودن آن ها است. زیرا ترکیب رنگ های بکار رفته در آن بسیار خلاقانه است. رنگ های بکار رفته در فرش وینتیج حالت سایه روشن دارد و همین امر زیبایی خاصی به منزل شما میدهد. فرش وینتیج فرشی مدرن است که قدیمی و کهنه بنظر میرسد. این فرش ها آنقدر زیبا هستند که چشم هر مخاطب را به طرف خود میکشاند به همین دلیل افراد اکثرا سعی می کنند حداقل یک تخته از این نوع فرش ها را در منزل خود استفاده کنند.

نرمی و لطافت بالا

در فرایند تولید فرش وینتیج از نخ صد در صد اکرلیک استفاده میشود که نرمی و لطافت خاص به فرش میدهد. در نهایت فرش وینتیج کیفیت بسیار عالی دارند. ظاهر بسیار دلربا و خاص دارند که خریدار را ترغیب به خرید این نوع فرش میکند.

قیمت مناسب

فرش وینتیج مثل هر نوع فرش 1200 یا 1500 شانه هست و قیمت یکسانی دارد ولی اگر بخواهیم با فرش های عتیقه ای دستبافت کهنه نما مقایسه کنیم قیمت بسیار به صرفه دارد.

حتما بخوانید:راهنمایی خرید فرش ماشینی کاشان + نکات مهم برای خرید فرش ماشینی

معایب فرش وینتیج

قبل از خرید هر چیز باید مزایا و معایب آن را بسنجید سپس آن را خریداری کنید. ما در این قسمت سعی کردیم برخی از معایت و نقص های مهم فرش های وینتیج را برای شما ذکر کنیم تا برای خرید بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

  • مورد اولی که قابل توجه است قیمت این فرش ها نسبت به فرش های دستبافت است. فرش وینتیج نسبت به فرش های دستباف و عتیقه ارزان تر هستند اما نسبت به دیگر فرش های ماشینی قیمت یکسانی دارند.
  • مورد دوم کیفیت فرش های وینتیج است؛ درست است که این فرش ها کیفیت بالایی دارند اما فرش هایی که به سبک فرش های ماشینی طراحی می شوند که چاپی است ،فرش های چاپی وینتیج نما از نخ پلی استر است و بعد از مدتی زیر پا سفت میشود،لذا توجه داشته باشید فرش های چاپی با فرش های ماشینی یه دنیا فرش دارد.

فرش وینتیج چیست
فرش وینتیج چیست

فرش وینتیج بخرم یا نه ؟!

برای خرید فرش وینتیج باید موارد زیادی مد نظر قرار دهید. یکی از آن موارد مهم قیمت این فرش ها است. اما قیمت فرش هم به پارامتر های زیادی بستگی دارد. در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهیم شد:

شانه و تراکم

به طور کل در فرش ها هر قدر شانه افزایش پیدا کند. تراکم فرش بیشتر می شود و قیمت آن افزایش می یابد.هرچه شانه بیشتر شود خاب آن کمتر میشود،حالا فرش وینتیج هرچه شانه اش بیشتر باشد قشنگ تر است .

جنس نخ

یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجه که در قیمت فرش تاثیر گذار است. جنس نخ و الیاف بکار رفته در آن است.

برند فرش

این مهم است که شما فرش وینتیج را از چه برندی در بازار تهیه می کنید. زیرا برند یا به عبارتی شرکت بافنده فرش باتوجه به سوابق و کیفیت کار خود، می تواند تا حد زیادی در رابطه با قیمت فرش ها تاثیر گذار باشد.

فرش وینتیج بخرم یا نه

نمونه محصولات فرش وینتیج نما + امکان سفارش

برای خرید فرش وینتیج کلیک کنید

سخن پایانی

نتیجه این مقاله این شد که اگر شما دارای منزلی کلاسیک هستید که مبل دارید و زیاد به خاب فرش اهمیت نمیدید فرش وینتیج کهنه نما خرید کنید.در نهایت ما تمام تلاش خود را کردیم تا شما را جهت خرید فرش وینتیج راهنمایی کنیم. مزایا و معایب آن را مورد تحلیل بررسی قرار دادیم. با این حال در نهایت انتخابگر شما هستید که چه نوع فرشی را مطابق سلیقه و همچنین تم منزل خود خریداری کنید. امیدواریم نکات بالا قابل توجه شما همراهان عزیز قرار گرفته باشد. سبک وینتیج فرش،فرش ماشینی وینتیج چیست،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *