مقالات

فرش لایت چیست؟ + قیمت فرش لایت

فرش لایت چیست

فرش لایت امروزه بسیار مورد استقبال خریداران است. تولیدکنندگان فرش به سمت تولید فرش لایت و فرش های هایبالک رفتند. این فرش ها از نظر رنگ آمیزی با نخ لایت رنگ شده و وارد بازار شده اند.

همین امر باعث میشود مخاطب ملایمت، ظرافت و لطافت را احساس کند. در کل طرح  فرش های ماشینی به سه بخش سنتی، کلاسیک و مدرن تقسیم میشوند. اما هرکدام از این بخش ها شامل زیر مجموعه دیگر میشوند که هرکدام با طرح ها و نقش های دلربایی هر مخاطب را مجذوب خود میکند. جدیدا تنوع و گوناگونی طرح ها و نقش ها آنقدر زیاد است که مخاطب از خرید فرش بی نصیب نمی ماند. تنوع فرش ها بصورتی است که برای هر نوع سلیقه ای طرح و نقش وجود دارد.

فرش لایت چیست ؟

شاید تا بحال نام فرش لایت به گوشتان خورده باشد. اما ندانید که چیست قابل ذکر است  فرش لایت جزو فرش ماشینی است که متشکل از رنگ لایت روشن و ملایم مانند طوسی، ذغالی، کرم است. این نوع فرش ها از نظر جنس، تراکم و شانه باهم تفاوت دارند. فرش لایت سبکی مدرن و جدید دارد و حسی نشاط آور را در منزل میاورد. استفاده از این فرش ها در منزل باعث چند برابر شدن زیبایی منزل شما میشود.


زیرا به صورت هنرمندانه و خاص از ترکیب رنگ روشن در این نوع فرش بکار رفته است.

قابل ذکر است که طرح ها  در فرش لایت در عین اصیل بودن فانتزی است. همین باعث میشود که مورد پسند اکثر افراد باشد. در فرش لایت رنگ های متعدد و بسیار زیبایی به کار رفته و مناسب هر نوع سبک و دکوراسیون است. این نوع فرش ها سبک جدید دارند که باعث شیک شدن منزل شما میشوند.

فرش لایت چیست

چگونگی ست کردن فرش لایت با دکوراسیون منزل

شاید شما هم با این تفاسیر در فکر خریدن این فرش ها باشید. اما سوال باشد آیا میتوانید این فرش را در منزل بکار ببرید بصورتی که با دیگر وسایل منزل متناسب و سازگار باشد.  بتواند جلال منحصر بفردی در منزل شما ایجاد کند. در پاسخ سوال شما باید بگوییم که جای نگرانی نیست. زیرا این فرش ها با هر سبک دکوراسیون سازگار است زیرا رنگ های ثانویه در آن دودی، ذغالی و نقره ای هستند.

این رنگ ها جزو دسته رنگ های خنثی به شمار میروند که با نوع سبک سلیقه و دکوراسیونی همخوانی دارند.

طراحی و ترکیب رنگ این فرش ها به صورتی است که آرامبخش است. اگر میخواهید فضای خانه شما آرامبخش باشد این فرش ها قطعا گزینه مناسبی است. زیرا فرش  اصلی ترین جزء هر خانه ای است.

 از این جهت که فرش به خانه رنگ و روح میبخشد. فرش لایت با طرح های شاه عباسی به طرز شگفت انگیزی فضا و دکوراسیون منزل را دچار تغییر تحول میکند. رنگ ها در این فرش اکثرا روشن هستند که حس آرامش را به مخاطب القا میکنند. اگر به دنبال محیط آرام و آرامبخش هستید خرید فرش لایت پیشنهاد ما است.

رنگ ها در فرش لایت

در انتخاب رنگ فرش دقت زیادی به خرج دهید زیرا ممکن است بعد از مدتی از رنگ آن خسته شوید و یا مثلا رنگ کرم آن بدلیل نگهداری دشواری که دارد. خیلی هارا ناراضی کرده است. هنگام خرید این فرش ها به منزل خود و چیدمان و دکوراسیون منزل خود خیلی دقت کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. زیرا بسیار مهم است که رنگ دکوراسیون منزل شما به فرشی که خریداری میکنید بخورد.

فرش ماشینی لایت جزو فرش های سنتی و مدرن است که همین امر موجب میشود تا این نوع فرش مناسب هر دکوراسیون اعم از سنتی و مدرن باشد. این فرش ها اصالت ایرانی خود را حفظ کردند. این فرش ها را میتوان به بخش های مختلف تقسیم بندی کرد. فرش لایت در رنگ های متنوع و مخلتفی تولید میشوند. هر کسی با توجه به دکوراسیون منزل خود میتواند آن را خریداری کند و دکوراسیون منزل خود را کامل کند.

فرش لایت چیست

فرش پتینه یک نوع فرش لایت طرح ایرانی است که از انواع فرش های وینتیج (کهنه نما) است. طرح و نوع بافت این فرش به گونه ای است که قدیمی بنظر میرسد. این نوع طرح علاقمندان و مخاطبان زیادی را مجذوب خود کرده است. این فرش شباهت زیادی به فرش های دستباف دارد. فرش لایت طرح ایرانی یکی از فرش هایی است که بسیار پرطرفدار است و خواهان زیادی دارد و با هر نوع سبک سلیقه ای همخوانی دارد.

ویژگی های فرش لایت

  • فرش لایت معمولا 1200 و 1500 شانه هستند و تراکم زیادی دارد به همین خاطر مانندفرش دستباف هستند.
  • جنس این فرش ها به گونه ای است که پرز نمیگیرند
  • الیاف بکار رفته در این فرش ها کاملا مرغوب میباشد.
  • فرش لایت ضد لک و ضد چروک است.
  • قیمت های فرش لایت در فروشگاه هایپر کارپت  به نسبت سایر فروشگاه ها پایین تر است  دارد.
  • از لحاظ ابعاد 6 متری، 9 متری و 12 متری می باشند.
  • از دستگاه های پیشرفته و بروز برای بافت فرش استفاده می شود.
  • نوع نقش این فرش بسیار ساده است به همین دلیل نظر هر نوع مخاطب را  جلب می کند.
فرش لایت چیست

فرش لایت طرح ایرانی

فرش های کهنه نما نسبت به فرش های قدیمی بسیار قیمت مناسب تر هستند. برخی افراد به دنبال این هستند که به خانه خود جلوه قدیمی بدهند. اما فرش های عتیقه بسیار گران قیمت هستند. اما از این بابت جای نگرانی نیست زیرا فرش های کهنه نما جایگزین مناسبی برای  فرش های عتیقه هستند.

فرش های کهنه نما انتخاب مناسبی است. برای کسانی که نمیخواهند برای فرش عتیقه هزینه کنند.  فرایند تولید این فرش ها به این صورت است که طی عملیاتی فرش را میسابند. تا قدیمی و کهنه بنظر برسد. این فرش میتواند به عنوان کفپوشی مناسب و خاص باشد که جلوه خاصی به خانه شما میدهد. این فرش ها باعث میشوند که خانه شما حال هوا و سبکی سنتی و قدیمی به خود بگیرد.

این نوع فرش ها را بسیار مقاوم و محکم میبافند و الیاف آنها بهترین جنس هستند. زیرا جهت عملیات سابیدن و کهنه نما کردن فرش باید مقاوم باشد. به همین جهت این فرش ها از کیفیت، قدرت، استحکام و ماندگاری بالایی برخوردارند. یکی دیگر از فرش های لایت طرح ایرانی که بسیار پرطرفدار است. فرش 1200 شانه است که با حفظ اصالت ایرانی و ترکیب رنگ های هنرمندانه مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. این نوع فرش ها آنقدر زیبا و دلربا است که رقیب فرش های دیگر است و رقیب سرسخت برای دیگر فرش هاست.

انواع مدل های فرش ترک

از آنجایی که کشور ترکیه منبع صنعت مد کل جهان است پس در نتیجه پارچه ها و الیاف مرغوبی تولید میکند. اما جالب اینجاست که فرش های ایرانی هم طرح و تنوع زیادی دارد و هم کیفیت جهانی که هر سال میلیون ها متر مربع فرش صادارت میشود.ایران و ترکیه هر دو بزرگترین تولید کنندگان فرش در دنیا هستند اما درواقع این ایران است که طرح ها و منسوجات جدید فرش و تابلو فرش وارد بازار میکند.

قیمت فرش لایت


خرید فرش لایت

برای خرید این فرش ها چندین مورد را باید به آن دقت کنید. اولین مورد این است که طرح این فرش ها را دقت کنید. آیا مورد پسند شما هست یا خیر و یا به طرح های خیلی شلوغ علاقه دارید؟

در ضمن دقت کنید که طرحی که انتخاب کردید آیا با دکوراسیون منزل شما همخوانی دارد یا خیر.

مورد دوم که باید مورد توجه قرار دهید رنگ این فرش ها است. زیرا فرش لایت های رنگ کرم نگهداری سختی دارند مخصوصا اگر که کودک یا حیوان خانگی دارید.

مورد بعد پسند شما و دکوراسیون منزل شما است. باید فرشی که انتخاب میکنید تناسب  با سبک منزل شما را دارا باشد. بطور مثال اگر دکوراسیون مدرن دارید باید فرش با طرح مدرن انتخاب کنید زیرا فرش مهم ترین بخش  دکوراسیون یک منزل است و منزل را رنگ و روح میبخشد.

سخن پایانی

فرش لایت یکی ار پرطرفدار ترین فرش ها به شمار میرود. به دلیل کیفیت بالا و طرح های زیبایی که دارد. این فرش به این منظور فرش لایت نام دارد چون رنگ های ملایم و روشن در آن است. این فرش ها میتواند جلوه خاصی به منزل شما بدهد. این نوع فرش ها آرامش و نشاط خاصی را به خانه شما هدیه میدهد. و با هربار دیدن این فرش ها احساس آرامش، ظرافت و لطافت به مخاطب القا میشود. اما باید در خرید آن دقت کنید و نکات ذکر کردیم جهت خرید این فرش را رعایت کنید.جهت خرید فرش لایت  و روشن به فروشگاه هایپر کارپت سر بزنید.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *