مقالات

چرا فرش های جدید نازک هستند + بهترین توضیح در مورد فرش های نازک | فرش نازک بهتره یا ضخیم

فرش نازک بهتره یا ضخیم

چرا فرش های جدید نازک هستند؟به نظر شما ضخامت فرش 1200 شانه و ضخامت فرش ۷۰۰شانه چند میلی متر هست ؟ ضخامت فرش به مواردی مانند شانه، تراکم، جنس و نوع الیاف بستگی دارد و اگر می خواهید بدانید فرش نازک بهتر است یا ضخیم؟ باید گفت که پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که در کجا می خواهید از فرش استفاده کنید.

 به عنوان مثال،اگر شما فرش را برای مکان های پر رفت آمد میخواهید فرش ضخیم تر باشد، بهتر است. کلا هر چه شانه فرش زیاد شود خاب فرش هم کم میشود در نتیجه نازک تر خواهد شد. در ادامه دلیل این امر را بهتون میگیم…

فرش نازک بهتره یا ضخیم؟

برای خرید فرش ماشینی باید توجه داشته باشید که ضخامت فرش ربطی به کیفیت فرش ماشینی ندارد و فرش ماشینی با درجه های مختلف نخ تولید می شود. پس بهتر است به جای استفاده از عملکرد اشتباه، نوع الیاف به کار رفته در فرش ماشینی را در نظر بگیرید.

با افزایش شانه و تراکم فرش ماشینی، ضخامت و خاب فرش ماشینی کاهش یافته و فرش نازک می شود. فرش 500 شانه، فرش 700 شانه ،فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و فرش ماشینی 1500 شانه کاشان به ترتیب از خاب بیشتر به کمتر هستند و استاندارد ترین فرش که تمام معیار های یک فرش ماشینی خوب را دارد فرش 700 شانه هست.

چرا فرش های جدید نازک هستند

بنابراین ارتفاع خاب فرش با شانه فرش رابطه معکوس دارد ، هر چه شانه بیشتر باشد خاب کمتر هست و همین طور برعکس.

بخوانید: تفاوت فرش 1500 شانه با 1200 شانه +صفر تا صد | تفاوت فرش ۱۲۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

فرش 500 شانه دارای خاب 10 میلی متر و فرش 1500 پرز دارای پرز حدود 5 میلی متر است. شما میتوانید به پشت فرش نگاه کنید و شناسنامه فرش را بخوانید که فرش چند میل خاب دارد. اطلاعات مهم محصول شامل نام، نشان، لوگوی کارخانه، برند شرکت، تعداد رنگ های استفاده شده، نام و کد طرح، وزن فرش ماشینی، ابعاد و … در پشت فرش ماشینی مشخص شده است.

مهم اینه که وقتی فرش میخری چقدر از فرش اطلاعات دارید و با چه اسم و برندی می خرید؟!

فرش های نازک

فرش های نازک که 1200 شانه و فرش های 1500 شانه هستند برای تزیینات لوکس و خاص استفاده می شوند و برای زیر پا گذاشتن مناسب نیستند پس بهتر است از این فرش ها برای کف پوش در پذیرایی استفاده شود.منظور از این حرف یعنی اینکه برای منازلی مناسب هستند که دارای مبل  هستند و روی مبل می نشینند و این نوع فرش ها واقعا جلوه ای زیبا دارد .

فرش هایی که ضخامت کمتری دارند معمولا نرم و بسیار ظریف هستند اما افرادی که زیبایی فرش را ترجیح می دهند و از مبل بیشتر استفاده می کنند بهتر است فرش 1500 شانه یا فرش 1200 بخرند زیرا این فرش ها بسیار متراکم هستند. بافت بسیار ظریفی دارند و این بافت ظریف زیبایی آنها را دو چندان میکند.

فرش های ضخیم

اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید روی زمین بنشینید، بهتر است از فرش های ضخیم تری استفاده کنید. فرش های ضخیم را می توان برای اکثر قسمت های خانه مانند اتاق خواب، پذیرایی ، اتاق کودک، آشپزخانه استفاده کرد. نمونه هایی از مدل های ضخامت فرش سنگین شامل فرش های 700 شانه و 1000 شانه می باشد. در اصل این نوع فرش ها خیلی بهتر است چون که شاید شما در خانه بچه دارید و سر بچه به زمین میخورد در این نوع فرش ها زیاد ضربه ای نمیخورد. کلا اصالت فرش در ایران و درنیا به بلند خاب بودن آن هست اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی فرش 1200 شانه و 1500 شانه خیلی قشنگ تر و زیبا تر هستند.در زیر به برخی از ویژگی های فرش نازک و ضخیم اشاره می کنیم:

چرا فرش های جدید نازک هستند

ویژگی های فرش نازک:

  1.  زیبایی و درخشندگی بسیار بالای طرح فرش
  2. به دلیل فشردگی و تراکم زیاد فرش از الیاف بسیار نازک و ظریف استفاده می شود.
  3. این نوع فرش ها بیشتر برای اتاق های مجلل مناسب هستند و مانند فرش های دستبافت ظاهر و زیبایی خاصی دارند.
  4.  خاص ترین ویژگی فرش نازک (1200، 1500) تراکم بالای فرش است که از ورود گرد و غبار و هر چیز دیگر به فرش جلوگیری می کند.

ویژگی های فرش ضخیم:

  1.  فرش های ضخیم تر را افرادی ترجیح می دهند که نشستن روی زمین را بیشتر از نشستن روی مبل دوست دارند.
  2. قیمت فرش 700 شانه اصل بسیار مناسبتر از فرش 1200 شانه است.
  3. فرش های ضخیم ، ضخامت و دوام بالایی دارند و برای مکان های پر رفت و آمد و شلوغی مناسب هستند.

بخوانید:ست كردن فرش با مبلمان+3 ترفند جالب | انتخاب فرش مناسب دکوراسیون | ترکیب رنگ فرش و مبل

نتیجه

بنابراین متوجه شدیم که رابطه بین ضخامت فرش و تراکم فرش و قیمت آن نسبت معکوس دارد، یعنی هر چه فرش نازکتر باشد، تراکم و قیمت آن بیشتر می شود.در نتیجه شما باید بدانید که دوست دارید روی مبل بنشینید یا فرش،البته روی فرش های 1200 شانه و 1500 شانه هم میشه نشست و حتی روی آن خواب بکنید ولی هرچیزی کاربرد خود را دارد.

اگر شما میخواهید فرشتان هم زیبایی هم خاب خوبی داشته باشد فرش 1000 شانه را پیشنهاد میکنیم. در صورت هر گونه مشکل و خواستار راهنمایی شما میتوانید با شما تماس بگیرید:09919275573

خرید فرش ماشینی کاشان از هایپر کارپت

خرید مجموعه فرش کاشان به قیمت کارخانه به دو صورت حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است. برای انتخاب و خرید اینترنتی انواع طرح فرش ماشینی 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه می توانید به صفحه محصول سایت فرش هایپر کارپت مراجعه کنید.

افرادی که در شهرها و استان های نزدیک کاشان زندگی می کنند که میتوانند حضوری تشریف بیاورند می توانند از نمایشگاه فرش هایپر کارپت دیدن کرده و فرش مورد نظر خود را خریداری کنند. و سایر اقوام که در شهرهای دیگر زندگی می کنند امکان خرید حضوری ندارند، می توانند فرش مورد علاقه خود را به صورت آنلاین از سایت کارخانه فرش هایپر فرش خریداری کنند.

قیمت کلیه فرش های تولیدی مجموعه فرش هایپر کارپت به قیمت کارخانه و حدود 30 تا 50 درصد ارزان تر از بازار فرش به فروش می رسد.برای دیدن محصولات از دسته بندی زیر انتخاب کنید و وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *