مقالات

ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش+فرش دستبافت|7 روش عالی

ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش+فرش دستبافت|7 روش عالی 1

چگونه لکه چای تازه را از روی فرش پاک کنیم؟

 

هنگامی که مایع داغی مانند چای روی فرش ریخته می شود، نباید اجازه دهید لکه های چای تا زمان خشک شدن، روی فرش باقی بماند. شما باید با استفاده از روش های مختلفی که به نظر شما موثر است، لکه ها را در اسرع وقت تمیز کنید.

 

هر چه مدت زمان بیشتری لکه چای روی فرش باقی بماند، از بین بردن آن دشوارتر است و گاهی اوقات ممکن است بعد از تمیز کردن،آثاری از لکه چای روی فرش باقی بماند.

 

ابتدا قبل از استفاده از مواد شوینده یا پاک کننده، لکه چای را با یک پارچه خشک تمیز، پاک کنید. می توانید به جای دستمال از قاشق استفاده کنید و با کشیدن روی فرش لکه را از بین ببرید و در نهایت با روش های از بین بردن لکه چای روی فرش، آن را کاملا محو کنید.

ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش+فرش دستبافت|7 روش عالی 3

پاک کردن لکه چای از روی فرش با جوش شیرین

یکی از ترفندهای از بین بردن لکه چای، استفاده از جوش شیرین است، خوشبختانه جوش شیرین یکی از موادی است که در هر خانه ای می توانید پیدا کنید و یکی از روش های موثری است که می تواند به شما در از بین بردن لکه چای از روی فرش کمک کند. برای از بین بردن لکه های چای با این روش، باید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

 

1- ابتدا باید جوش شیرین را در یک فنجان یا کاسه کوچک بریزید.

2- یک پارچه تمیز را با آب،خیس کنید.

3- پارچه مرطوب را در فنجان جوش شیرین آغشته کرده و روی لکه های چای بمالید.

در نهایت باید محل مورد نظر را با آب سرد بشویید، در صورتی که پس از شستشو و خشک شدن لکه های چای را مجدداً مشاهده کردید، دستور بالا را مجدداً تکرار کنید تا لکه چای به طور کامل از بین برود.

پیشنهادی:چگونه فرش را از نجاست پاک کنیم + 2 نکته طلایی برای پاك كردن فرش از نجاست

پاک کردن لکه چای از روی فرش با نمک

استفاده از نمک یکی دیگر از روش های پاکسازی لکه های چای است، در این روش ابتدا باید یک پارچه خیس را روی لکه ها بکشید تا لکه های چای جذب دستمال شده و لکه های مورد نظر خشک شوند.

 

سپس لازم است مقداری نمک بریزید که کاملاً لکه ها را بپوشاند و با کمی آب گازدار یا آبلیمو لکه چای را مورد مالش قرار دهید و در نهایت با آب سرد بشویید و در صورت وجود لکه چای می توانید دوباره این کار را تکرار کنید.

 

مراقب باشید، اگر لکه چای تازه است و مدتی کوتاهی از ریختن آن روی سطح فرش می گذرد، استفاده از نمک بدون آب گازدار بسیار موثر است.

 

 از بین بردن لکه چای از روی فرش با سرکه

سرکه یکی از ترفندهای دیگری است که می تواند به شما در از بین بردن لکه های چای کمک کند، برای استفاده از این روش کافی است دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

 

ابتدا باید یک فنجان سرکه را با دو فنجان آب مخلوط کنید و محلول مورد نظر را داخل شیشه اسپری بریزید و مستقیماً روی لکه های چای اسپری کنید.

 

در نهایت با کشیدن دستمال سطح مورد نظر را لکه زدایی کنید. می توانید این دستور را دوباره تکرار کنید تا لکه کاملا از بین برود.

 

پاک کردن لکه چای از روی فرش با آب لیمو

استفاده از آب لیمو یکی از راه های آسان برای از بین بردن لکه چای است، ابتدا لکه های چای را با قاشق یا دستمال تمیز پاک کنید. سپس چند قطره آب لیمو را روی لکه های چای بریزید و با دستمال روی لکه ها بکشید.

در نهایت با دستمال مرطوب لکه ها را پاک کنید.دقت داشته باشید هر چه زودتر برای پاک کردن لکه های چای به این روش ها اقدام کنید،در آخر جای لکه ها روی فرش باقی نمی ماند و به راحتی لکه ها از روی فرش پاک می شود.

 

پاک کردن لکه چای از روی فرش با ماست

ابتدا باید لکه ها را با استفاده از قاشق یا دستمال به طور کامل از بین ببرید تا لکه ها خشک شوند، سپس سطح لکه ها را به طور کامل با ماست بپوشانید، پس از چند دقیقه ماست را از روی فرش بردارید و با دستمال مرطوب پاک کنید.

ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش+فرش دستبافت|7 روش عالی 5

پاک کردن لکه چای از روی فرش با مایع ظرفشویی

علاوه بر مواد شوینده ظرفشویی، به آب گرم، اسفنج و سرکه نیز نیاز دارید تا لکه ها را از روی فرش پاک کنید. در ابتدا لازم است از یک پارچه خشک،رطوبت سطح مورد نظر را بگیرید تا لکه ها کاملا خشک شوند.

 

سپس ترکیب یک قاشق مایع ظرفشویی، سرکه و یک لیوان آب گرم را روی لکه های ایجاد شده بکشید و محل مورد نظر را با اسفنج تمیز کنید، اگر لکه چای به طور کامل پاک نشد، می توانید این ترفند را دوباره امتحان کنید.

ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش+فرش دستبافت|7 روش عالی 7

 از بین بردن لکه چای از روی فرش با لکه بر

استفاده از لکه برها یکی از راه های از بین بردن لکه چای است، بسیاری از افراد فقط از این روش استفاده می کنند.

 

اگر لکه چای تازه است و مدت زیادی از ایجاد آن نمی گذرد، لازم است لکه های روی سطح فرش را با دستمال تمیزی پاک کنید تا خشک شوند. در مرحله دوم باید سطح لکه را با آب گرم مرطوب کنید و لکه بر را مستقیماً روی سطح لکه بمالید.

 

بعد از چند دقیقه محل مورد نظر را با آب بشویید، در صورت باقی ماندن لکه های چای می توانید دوباره این کار را تکرار کنید.

 

دقت کنید قبل از استفاده کمی از آن را روی فرش استفاده کنید در صورت عدم آسیب به بافت و رنگ فرش می توانید از این ترفند استفاده کنید.

پیشنهادی:بید فرش را چگونه از بین ببریم؟ + نکته مهم استفاده از نفتالین در فرش

چگونه لکه قدیمی چای را از روی فرش پاک کنیم؟

اگر لکه های چای روی فرش قدیمی هستند و یا نمی توانید لکه های چای را به طور کامل پاک کنید، نگران نباشید، برای پاک کردن کامل این لکه ها دیر نیست، با استفاده از ترفند زیر می توانید فرش را مثل روز اول برگردانید.

در این ترفند باید جوش شیرین یا نمک را با سرکه مخلوط کنید سپس لکه های چای روی سطح فرش را با کمی آب گرم مرطوب کرده و مخلوط را روی لکه های چای بمالید.بعد از چند دقیقه با دستمال نخی تمیز و خشک مخلوط را از روی فرش پاک کنید.

 

در نهایت دستمال مرطوب شده را با آب سرد به سطح فرش بکشید. این روش به دلیل اثربخشی بالای جوش شیرین در از بین بردن لکه های قدیمی چای از روی فرش بسیار موثر است.

 

نکاتی برای از بین بردن لکه چای از فرش دستباف

برای از بین بردن لکه چای از فرش دستباف نیازی به کار اضافی نیست، تمام ترفندهای ذکر شده در بالا برای فرش دستباف نیز قابل استفاده است. نکته قابل توجه در اینجا این است که تاثیر ترفندهای ذکر شده در فرش دستباف می تواند بسیار زیاد باشد زیرا در بافت فرش دستبافت از الیاف طبیعی استفاده می شود.

 

این الیاف خود به خود مقاومت بسیار بالایی در جذب هرگونه مایعی از جمله چای دارند و دیرتر از فرش های ماشینی کثیف می شوند. نکته دیگری که در استفاده از این روش ها باید به آن توجه کرد، اطمینان از ثبات رنگ آن است.

 

گاهی اوقات فرش ممکن است رنگ اصلی خود را از دست بدهد، بنابراین قبل از استفاده برای از بین بردن لکه ها، آن را روی قسمتی از سطح فرش تست کنید و در صورت عدم مشکل و پس دادن رنگ از این روش استفاده کنید.

2 دیدگاه برای “ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش+فرش دستبافت|7 روش عالی

  1. لعیا سعادت گفت:

    بسیار مفید

    1. admin گفت:

      🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *