مقالات

شناسنامه فرش چیست؟⭐ 11 پیشنهاد عالی برای تشخیص فرش⭐

شناسنامه فرش چیست

یکی از نشانه های فرش استاندارد شناسنامه پشت آن است که حاوی اطلاعات بافت و الیاف فرش است. سوال برخی افراد این است که شناسنامه فرش چیست؟ آیا می توان محصولی را خریداری کرد که فاقد این اطلاعات باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که فرشی که با شناسنامه هست در واقع اون اصالت رو داره و دلیل بر این نمیشه که حتما جنس خوبی و با کیفیتی استفاده شده است. برای اینکه بدانید چه اطلاعاتی باید روی برچسب فرش ماشینی باشد، حتما باید تا آخر بخوانید.شناسنامه فرش چیست

اطلاعات روی برچسب پشت فرش قبل از خرید:


اولین چیزی که در شناسنامه فرش میبینید نام شرکت تولید کننده هست همراه با لوگو و …
بعد اطلاعاتی در پایین آن درج شده است که در زیر به آنها اشاره میکنیم.


مواردی که باید روی برچسب فرش نوشته شود:


1_تراکم شانه در هر متر:
باید مشخص شود محصول مورد نظر در کدام شانه قرار دارد. شانه به تعداد گره های بسته شده در عرض یک متر نیز گفته می شود. یک فرش 700 شانه واقعی 700 گره در هر متر عرض دارد و برچسب فرش 700 شانه نوشته میشود:
تراکم شانه بر متر: 700


2_تراکم پود در هر متر:
در واقع در این قسمت تعداد گره ها باید در عرض یک متر باشد. به عبارت دیگر در هر ردیف فرش ماشینی 3 پود توسط دستگاه بافندگی بافته می شود و اگر تعداد شانه ها در 3 ضرب شود; عدد چگالی طولی به دست می آید. یک محصول 1200 شانه دارای تراکم 3600 است و روی برچسب فرش 1200 برای بیان تراکم نوشته شده است:
تراکم پود در متر: 3600


3_جنس نخ خاب:
بالاترین کیفیت فرش ماشینی را الیاف آن مشخص می کند. جنس نخ خاب که اصلی ترین بخش کیفیت هر فرش است می تواند اکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن یا موارد دیگر باشد که در این میان اکریلیک بهترین است. نخ اکریلیک هیت ست شده بهترین نخ نوع مصنوعی است و عمر بالایی دارد و باعث میشود فرش کمتر و حتی اصلا پرز ندهد.

شناسنامه فرش چیست

4_نوع نخ تار:
نخ تار که در پشت فرش میتوانید مشاهده کنیدترکیبی از پنبه و پلی استر هست که این جنس باعث میشود یک فرش استاندارد تولید شود.

5_نوع نخ پود:
برای افزایش نرمی و لطافت فرش ماشینی از پنبه در نخ پود استفاده می شود و پلی استر با آن ترکیب می شود.احتمالا ببینید نوع نخ پود تنها نوشته شده پلی استر که این از نظر معیار کیفی یک فرش عالی است .در واقع اصلا نخ پود را شما حس نمیکنید و فقط میشود از پشت فرش لمس کرد.عملکرد پود این است که باعث میشود که نخ خاب و تار به هم گره بخورد.

6_ ارتفاع نخ اصلی:

با توجه به میزان شانه و تراکم، ارتفاع نخ اصلی متفاوت است. هرچه اندازه شانه و تراکم بیشتر باشد، این ارتفاع خاب کمتر میشود.مثلا فرش 700 شانه ارتفاع استاندارد آن 10 میل تا 11 هست.و ارتفاع فرش 1200شانه 6 الی 7 میلی متر

7_رنگ پس زمینه:
یکی از معیارهای انتخاب خریداران؛ رنگ پس زمینه است. رنگ پس زمینه روی برچسب مشخص شده است.البته این مورد بیشتر چاپ مخصوص میشود روی شناسنامه یا برخی از شرکت ها در اسم طرح و کد میگویند.مثلا فرش باغ گل فیلی برجسته

8_ تعداد رنگ فرش:
تعداد رنگ های استفاده شده در فرش روی برچسب مشخص شده است.در کل چند نوع رقم بیشتر نداریم.فرش 8 رنگ،فرش 10 رنگ، فرش 12 رنگ

9_ ابعاد فرش:
ابعاد محصول مورد نظر بر روی برچسب مشخص شده و مقادیر طول و عرض آن چاپ شده است.

10_ نحوه شستشو
از آنجایی که در فرش ماشینی از الیاف و نخ های مختلفی استفاده می شود و جنس هر کدام متفاوت است، بنابراین بهتر است خریداران برای افزایش ماندگاری فرش به این نکته توجه کنند.

11_نام دستگاه بافندگی، نشان استاندارد، نام تجاری و آدرس شرکت از جمله مواردی است که روی لیبل درج می شود.

شناسنامه فرش چیست؟⭐ 11 پیشنهاد عالی برای تشخیص فرش⭐ 3

نتیجه:


فرش هایپر کارپت تمام مشخصات برچسب فرش و به سوال شناسنامه فرش چیست پاسخ داد و این را بدانید که هر شرکتی ممکن است اطلاعات بیشتر یا کمتری در شناسنامه درج کند.در کل اگر شما میخواهید از کیفیت فرش با خبر شوید به جنس نخ خاب توجه کنید که 80 درصد فرش را تشکیل داده است و بهترین نخ هم نخ اکریلیک است .شناسنامه فرش دستباف


در صورت هرگونه سوال میتوانید کامنت کنید و جواب آن برای شما پیامک میشود…

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *