مقالات

پاك كردن لاك از روي فرش ماشینی [5 روش تضمینی]⛔

پاک کردن لاک از روی فرش

یکی از بدترین اتفاق‌ها که می‌تواند برای بانویی که روی فرش‌هایش بسیار حساس است رخ دهد، ایجاد لک بر روی فرش است.

برای بسیاری از ما این اتفاق افتاده‌است که به دلیل یک سهل‌انگاری هنگام نوشیدن آب‌میوه، خوردن غذا یا هر مادهٔ دیگری، آن را بر روی فرش بریزیم و سپس فکرمان درگیر تمیز کردن آن شود.

یکی از این لکه‌ها، لکهٔ لاک بر روی فرش یا موکت است.

زمانی که در حال لاک زدن هستید، به‌خاطر حواس‌‌پرتی امکان دارد لاک را روی فرش ریخته و باعث ایجاد لک روی فرش شوید، در این صورت باید به دنبال روشی تأثیرگذار برای پاک کردن لاک از روی فرش روشن باشید.پاك كردن لاك از روي فرش


گاهی دنبال قالی‌شویی معتبر می‌گردید تا مسئولیت پاک کردن لاک بر روی فرش یا موکت را به آن‌ها بسپارید، اما اگر بخواهید با هر بار لکه‌شدن فرش به فکر شست‌وشوی کامل آن باشید، هم فرش سریع‌تر کهنه می‌شود و هم ازنظر مالی ضرر می‌کنید.

روش‌های ساده‌ٔ دیگری برای پاک کردن لاک از روی فرش وجود دارد که به‌سادگی با انجام آن‌ها می‌توانید لکهٔ لاک‌ها را از بین ببرید.


ما در ادامهٔ مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چگونه لکهٔ لاک را از روی فرش از بین ببریم، پس تا انتها همراه ما باشید.پاك كردن لاك از روي فرش ماشینی،پاك كردن لاك از روي فرش

مقاله پر بازدید: پاك كردن لكه شمع از روی فرش + 3روش فوری

پاک کردن لاک خیس از روی فرش ماشینی


برای پاک کردن لاکی که تازه بر روی فرش ریخته شده یا به اصطلاح خیس است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از یک قاشق، به آرامی ‌لاک را جمع کنید، به‌طوری که پخش نشود. بعد از این‌که تمام لاک‌های خیس را برداشتید، با استفاده از یک دستمال خیس، به آن قسمت فرش که آغشته به لاک است ضربه بزنید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از پخش‌شدن لاک، حتماً این مرحله را به‌صورت ضربه‌ای انجام دهید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا تمام لکه‌ها از بین بروند.

اگر بازهم لکه‌های لاک را مشاهده کردید، باید از یک مادهٔ پاک‌کننده مانند: الکل مالش، اسپری مو، آب‌اکسیژنه، شیشه‌پاک‌کن استفاده کنید. توجه داشته باشید که این مواد باید بدون استون باشند. دستمال را به این مواد آغشته کرده و به‌صورت ضربه‌ای به فرش بزنید. هرگز از وایتکس استفاده نکنید، زیرا به تاروپود فرش آسیب وارد می‌کند.

پاك كردن لاك از روي فرش با بنزین


پاک کردن لاک خشک از روی فرش ماشینی


گاهی اوقات ممکن است لاک روی فرش بریزد و شما پس از خشک شدن لاک متوجهٔ آن شوید. در این‌گونه مواقع سؤال ایجاد می‌شود که برای پاک کردن لاک خشک شده از روی فرش چه باید کرد؟ ابتدا تا جایی که امکان دارد با قاشق، چاقو یا قیچی لاک را بتراشید، سپس با استفاده از جاروبرقی، تکه‌های خشک‌شدهٔ لاک‌ را جمع کنید.

این مرحله در عین سادگی بسیار مهم است، پس مطمئن شوید که تمام تکه‌های لاک خشک‌شده را از روی فرش برداشته‌اید. بعد از آن به کمک پاک‌کننده‌ای مثل الکل، اسپری مو، آب‌اکسیژنه یا شیشه‌پاک‌کن، سعی به پاک کردن لاک از روی فرش روشن کنید. البته توجه داشته باشید که مواد پاک‌کننده را به‌صورت مستقیم روی فرش نریزید.

دستمالی را آغشته به مواد ذکرشده کنید، دستمال را به‌صورت ضربه‌ای به فرش بزنید و تا جایی ادامه دهید که لکه‌های لاک از بین بروند. اگر پس از این مرحله هنوز هم لکه‌ای باقی‌مانده بود، برای این‌که به‌طور کامل از بین برود، محلول آب و صابون درست کنید و محدوده‌ای که لکه است بشویید. در آخر با یک اسفنج و یا ابر، فرش را خشک کنید.دخترم رو فرش لاک ریخته


پاک کردن لاک از روی فرش با تینر


یکی از روش‌های پاک کردن لاک از روی فرش روشن، استفاده از تینر است. برای این کار ابتدا تینر را به مقدار بسیار کم در کنارهٔ فرش بریزد.

تست کنید و مطمئن شوید که تینر موجب تغییر رنگ فرش شما نمی‌شود. پس از این‌که از این موضوع مطمئن شدید، مقدار بسیار کمی‌ از تینر روری یک پارچه بریزید و پارچه را به‌صورت مالشی بر روی لکه لاک بمالید. بعد از این‌که این کار را انجام دادید، برای آن‌که تینر بر روی فرش نماند و به‌مرور زمان موجب تغییر رنگ فرش نشود، یک پارچه را خیس کنید و روی محل آغشته به لاک بمالید. در اتمام کار، با ابر فرش خود را خشک کنید.


پاک کردن لاک از روی فرش ماشینی با اسپری مو


هنگامی که لاک بر روی فرش می‌ریزد، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا خشک شود، پس تایم کمی‌ برای پاک کردن لاک از روی فرش روشن دارید.

یکی از روش‌ها برای پاک کردن لاک، استفاده از اسپری مو است. این روزها در تمام خانه‌ها، اسپری مو وجود دارد. اول از همه لاک ریخته‌شده را با کاردک یا قاشق جمع کنید، به‌گونه‌ای که لاک پخش نشود، سپس با استفاده از اسپری مویی که در منزلتان دارید، لکه‌ای که روی فرش ایجاد‌شده را خیس کنید. در‌نهایت با استفاده از یک دستمال تمیز، به فرش ضربه بزنید. این امر را آنقدر تکرار کنید تا لکهٔ لاک از بین برود.

پاك كردن لاك خشک شده از روي فرش


پاک کردن لاک از روی فرش ماشینی با آب‌اکسیژنه


استفاده از آب‌اکسیژنه یکی دیگر از روش‌های بسیار مؤثر برای از پاک کردن لاک از روی فرش روشن است. این روش برای لکه‌های خشک یا همان قدیمی، بهترین تأثیرگذاری را دارد. تا حد امکان لکهٔ لاک را با چاقو یا با کاردک بتراشید و با استفاده از جاروبرقی، تمام لکه‌های تراشیده‌شده را جارو کنید، سپس با استفاده از یک دستمال تمیز آغشته به آب‌اکسیژنه، بر روی لکه‌ها لاک بزنید تا لکه‌ها کاملاً از بین بروند.

پاک کردن لاک از روی فرش ماشینی با سرکه سفید


برای پاک کردن لاک از روی فرش روشن، سرکه سفید نیز گزینهٔ خوبی است. سرکه سفید حلال بسیار مناسبی برای از بین بردن لکه لاک روی فرش یا مبل است. عملکرد این سرکه مانند آب‌اکسیژنه است، بنابراین اگر در منزل آب‌اکسیژنه وجود نداشت، می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید.

مقاله پر بازدید:تبدیل عکس به تابلو فرش چهره + تحویل درب منزل ⭐

طریقهٔ استفاده به این صورت است که تمام لکه‌های خشک را بتراشید و با جاروبرقی، لکه‌های تراشیده‌شده را جمع کنید. بعد از این مراحل، یک دستمال را به سرکه سفیده آغشته کنید و به‌صورت ضربه‌ای روی لکه بزنید. تا زمانی این کار را انجام دهید که تمام لک‌ها از بین بروند.پاك كردن لاك از روي فرش ماشینی،دخترم رو فرش لاک ریخته،پاك كردن لاك از روي فرش با بنزین


پاک کردن لاک از روی فرش ماشینی با بنزین


ایجاد لکه بر روی فرش برای خانم‌ها بسیار آزاردهنده است. به‌گونه‌ای که بسیاری از کاربران مدام به دنبال پاسخ سؤال (دخترم رو فرش لاک ریخته، چیکار کنم پاک شه؟) هستند. برخی از آن‌ها برای جلوگیری از لکه‌شدن فرش، از روفرشی استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود از دیدن زیبایی فرش محروم شوید و عملاً وجود آن تأثیری در زیبایی منزل نخواهد داشت. روش‌های زیادی برای پاک کردن لاک از روی فرش وجود دارد، ازجمله آن می‌توان به پاک کردن لاک از روی فرش با بنزین اشاره کرد که یک روش بسیار مناسب و سریع است.دخترم رو فرش لاک ریخته،پاك كردن لاك از روي فرش با بنزین

بهترین محلول برای پاک کردن لاک خشک شده چیست؟

بنزین در واقع بهتر عمل میکنه در صورتی که زیاد استفاده نشود زیرا به الیاف اسیب میزند

اولین اقدام پس از ریختن لاک روی فرش چیست؟

سریعا با قاشق لاک را بردارید طوری که پخش نشود و یک دستمال مرطوب روی آن بکشید

فرش هایپر کارپت

سخن پایانی


هایپر کارپت یکی از بهترین فروشگاه‌ها درزمینهٔ فروش فرش است. این فروشگاه با داشتن 20 سال سابقه، فرش‌های بسیار باکیفیتی را تولید و عرضه می‌کند. این مجموعه همچنین درزمینهٔ تولید و فروش انواع تابلو فرش نیز فعالیت دارد. با این مجموعه حتی می‌توانید عکس چهره‌تان را به تابلو فرش چهره تبدیل کنید.

امروزه این مجموعه به‌صورت آنلاین نیز فعالیت دارد و با تأسیس یک فروشگاه اینترنتی، محصولاتش را به‌صورت آنلاین در سراسر کشور عرضه می‌کند. در سایت این مجموعه می‌توانید با انواع موضوعات مرتبط با‌فرش نیز آشنا شوید. برای مثال به‌راحتی متوجه خواهید شد که پاک کردن لاک از روی فرش روشن باید چگونه انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره، محصولتان را ثبت سفارش کنید.پاك كردن لاك از روي فرش ماشینی،دخترم رو فرش لاک ریخته،پاك كردن لاك از روي فرش با بنزین

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *