مقالات

فرش اکریلیک چیست؟ (مهم ترین مزایا و معایب فرش های اکریلیک)✅

فرش اکریلیک چیست

فرش اکریلیک چیست و چه فرقی با فرش های دیگر دارد؟ قطعا وقتی شما هم برای خرید فرش ماشینی به نمایشگاه حضوری مراجعه می کنید و کلمه اکریلیک به گوشتان می خورد و یا اینکه در قسمت مشخصات محصول با این واژه مواجه شده اید و نمی دانید که فرش فرش اکریلیک با دیگر فرشها چیست و ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی فرش هایپرکارپت به طور کامل به معرفی فرش اکریلیک می پردازیم. اما به عنوان یک توضیح کلی باید بگوییم که نخ های اکریلیک، الیاف مصنوعی است مواد اولیه آن، مواد نفتی و پلیمری به اسم اکریلو‌نیتریل است. از ویژگی های این نخ می توان به وزن سبک و پشمی شکل اکریلیک اشاره کرد جنس گرمی دارد و برای بافت فرش مناسب است.

ویژگی های فرش اکریلیک :

این نوع الیاف قابلیت رنگ پذیری و شست و شو دارد و همچنین ضد حساسیت هستند. اکریلیک ها در برابر بید و مواد شیمیایی دیگر مقاوم هستند. از این نوع الیاف در تولید پارچه های تزئینی، جوراب و یا روسری، دستکش، چادر و … استفاده می شود. از ویژگی های مهم این الیاف می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد.

مشخصات نخ های فرش اکریلیک :

  • نخ بوم در فرش های تمام اکریلیک به طور کلی از جنس پنبه است.
  • نخ ریشه از جنس پنبه است و می توانید آنها را در انتهای فرش به صورت دانه دانه مشاهده کنید.
  • نخ پود به نخ های افقی فرش معروف می باشد و اغلب از جنس جوت و یا کنف است.
  • نخ خاب فرش که از اکریلیک است و در اطراف آن در انتهای فرش به صورت دانه دانه دیده می شود.

تفاوت فرش های اکریلیک با دیگر فرشها :

  • فرش های اکریلیک لطافت و نرمی بیشتری در برابر فرش های پلی استر دارد.
  • فرش های دیگر دارای خاب بهم چسبیده و یا سفت است، اما نخ های خاب فرش اکریلیک به صورت دانه دانه با دست حس می شود.
  • نکته ظریف دیگر این است که این فرشها در برابر فرش های دیگر بو ندارند.
  • فرش های اکریلیک رنگ زنده و شاد است که این ویژگی نشات گرفته از خاصیت رنگ پذیری این نخ ها از ایر الیاف مصنوعی است.

با مزایای فرش اکریلیک آشنا شوید!

مزایا و معایب فرش های اکریلیک

این فرشها در مقایسه با فرشها دیگر مقاومت بهتری دارد و همچنین طول عمر بیشتری نسبت به فرش های دیگر دارد.

آبرفتگی و کوتاه شدن در اثر پاخوردن فرش اکریلیک در مقایسه با فرش های دیگر محدود است.

فرش های اکریلیک در مقابل نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و با شست و شو تغییر رنگ نمی دهند. اما فرش های دیگر مانند بی سی اف ها در اثر شستن زیاد دچار رنگ پریدگی می شوند.

این فرش ها در برابر گرما مقاومت بیشتری دارند و در برابر گرما مستقیم تا 5 دقیقه قدرت تحمل دارد. فرش های دیگر در برابر گرمای مستقیم اتو خیلی سریع دچار سوختگی و رنگ پریدگی می شود، اما این فرشها تحمل بیشتری دارند.

فرش های اکریلیک با گذر زمان دچار خوردگی و سایش نمی شوند و کمتر دچار پارگی می شوند.

انواع فرش اکریلیک

فرش های اکریلیک کاشان با توجه به میزان شانه، تراکم و یا هیت ست به گروه های مختلفی دسته بندی می شود. شانه های فرش ماشینی از 700 شروع می شود تا 1200 می باشد. برای بافت فرش هایی که شانه کمتری دارند از الیاف اکریلیک استفاده نمی شود. برای این مدل فرشها از الیاف بی سی اف و پلی استر استفاده می شود.

معایب فرش اکریلیک چیست؟

همانطور که در قسمت های بالاتر خواندید فرش های اکریلیک در مقایسه با فرش های دیگر بسیار مورد توجه قرار می گیرد از معایب آن می توان به پرزدادن نخ خاب این مدل فرشها اشاره کرد که برای رفع آن می توان از فناوری هیت ست استفاده کرد.

مورد بعدی اینکه این فرشها در برابر گرما و صدا عایق خوبی نیستند. از دیگر معایب آنها می توان به این نکته اشاره کرد که این مدل فرشها چون از الیاف مصنوعی هستند، دوست دار محیط زیست نیستند.

نتیجه گیری

فرش های اکریلیک نمونه ای از فرشها ماشینی است که به عنوان بهترین و باکیفیت ترین فرشها به فروش می رسد. این مدل فرش ها از الیاف مصنوعی اکریلیک تهیه می شوند که در مقایسه با فرش های دیگر جنس متفاوت تری دارند و از مزیت های بیشتری برخوردار هستند. از مزیت های آن می توان به رنگ پذیری بالا، مقاومت در برابر گرما و … اشاره کرد. در فروشگاه آنلاین هایپرکارپت می توانید انواع مدل های فرش اکریلیک را مشاهده کنید و پس از بررسی مشخصات نسبت به خرید فرش اکریلیک مورد پسند خود اقدام کنید. در این مقاله به طور کامل درمورد اینکه فرش اکریلیک چیست و چه کاربردها و مزیت هایی دارد با شما صحبت کردیم، اگر تجربه ای در رابطه با استفاده از فرش های اکریلیک دارید و یا اینکه در رابطه با موضوعی سوال دارید که در این مقاله از آن صحبت نشده با ما در میان بگذارید.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *