مقالات

فرش چند متری بخرم + فرش 6 متری یا 9 متری؟

فرش چند متری بخرم + فرش 6 متری یا 9 متری؟ 1

فرش به عنوان یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون در هر خانه ای به شمار می رود و اگر طرح و رنگ فرش به درستی انتخاب شود، تغییرات مثبتی در طراحی داخلی قسمت های مختلف خانه ایجاد می شود، پس بهتر است شما هنگام انتخاب فرش برای اتاق نشیمن و اتاق خواب.و… حساسیت لازم را به کار ببرید.فرش چند متری بخرم؟فرش نه متری یا دوازده متری؟فرش 9 متری چند در چنده؟ جواب تمام این سوال ها در این مقاله است پس تا اخر با ما همراه باشید.

فرش چند متری بخرم؟

برای خرید فرش باید به موارد زیادی توجه کرد که یکی از آنها ابعاد فرش است. فرش ها در سایزهای مختلفی طراحی می شوند و شما می توانید با توجه به ابعاد اتاق مورد نظر خود سایز فرش را انتخاب کنید همچنین در نظر داشته باشید که اگر سایز فرش به درستی انتخاب شود تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی خواهد داشت.

ابعاد فرش

فرش چند متری داریم؟

امروزه فرش ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند و با توجه به اینکه سایز فرش در زیبایی دکوراسیون منزل تاثیری ندارد، بهتر است قبل از خرید فرش، اندازه های مناسب آن را در نظر بگیرید.

فرش های 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه در سه سایز استاندارد زیر موجود هستند:

فرش 6 متری (3*2)

فرش 9 متری (3*3)

فرش 12 متری (3*4)

اگر می خواهید برای مکانی با سایز مشخص فرش تهیه کنید، باید سایزهای فرش را خارج از اندازه های استاندارد مشخص شده انتخاب کنید، همچنین می توانید تعدادی سایز فرش را سفارش دهید تا برای مکان مورد نظر شما طراحی شود. سایزهای دیگر فرش عبارتند از:

فرش 24 متری (4*6)

فرش 4 متری (1.5*2.25)

فرش 1.5 متری (1.5*1)

فرش کناری 4 متری (4*1)

فرش کناری 3 متری (3*1)

فرش کناری 2 متری (2*1)

ابعاد: 80*50 سانتی متر

ابتدا باید فرش بخریم یا مبل ؟

این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است و در پاسخ به این سوال باید گفت که بهتر است ابتدا مبلمان منزل خود را خریداری کنید زیرا تهیه فرشی متناسب با طرح و رنگ مبلمان آسانتر است. دلیل آن این است که امروزه فرش ها در طرح ها، رنگ ها و سبک های مختلف موجود است و شما می توانید پس از خرید مبل به راحتی فرش مورد نظر خود را خریداری کنید.

پربازدید ترین مقاله:فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع فرش های مناسب راهرو ،5 طرح معروف فرش فانتزی

دکوراسیون منزل با فرش

با انتخاب یک فرش زیبا و رنگارنگ می توانید روح و گرما را به دکوراسیون داخلی منزل خود ببخشید همچنین طرح و رنگ فرش تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون منزل دارد. هنگام خرید فرش برای قسمت های مختلف خانه باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. اندازه فرش
  2. طرح و رنگ فرش را با طرح و رنگ سایر وسایل دکوراسیون داخلی هماهنگ کنید
  3. انتخاب فرش مناسب برای سبک زندگی
  4. کیفیت فرش

همچنین در نظر داشته باشید که ایجاد فضایی مجلل و شیک در دکوراسیون منزل بدون فرش نسبتا سخت است و می توانید با خرید فرش های مناسب جذابیت دکوراسیون منزل خود را تکمیل کنید.

سایز فرش پذیرایی

چه سایزی برای فرش پذیرایی مناسب است؟

سایز فرش می تواند تاثیر زیادی در ایجاد تغییر و تحول در سالن پذیرایی داشته باشد و یکی از مزایای فرش پذیرایی این است که به تعیین فضا کمک می کند. هنگام خرید فرش پذیرایی، باید فضایی را که برای پهن کردن فرش دارید و مبلمانی که می خواهید دور یا روی فرش بچینید در نظر بگیرید.

اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، بهتر است یک فرش بزرگ بخرید تا بتوانید به راحتی تمام مبلمان را روی فرش بچینید. فرش 6 متری اغلب برای پذیرایی های کوچک مناسب است و می توانید مبلمان را به گونه ای روی فرش بچینید که پشت آنها در لبه فرش قرار گیرد.

اگر سالن پذیرایی بزرگ و باز است، باید سایز فرش را طوری انتخاب کنید که پایه های جلویی مبل روی لبه فرش قرار بگیرد و علاوه بر این، فرش زیر مبل نرود. فرش های 6 یا 9 متری انتخاب مناسبی برای نشیمن بزرگ هستند.

اگر فضای پذیرایی شما خیلی بزرگ است بهتر است یک فرش بزرگ پهن کنید و تمام وسایل را روی آن بچینید.به خاطر داشته باشید که نباید از فرش کوچک در فضای پذیرایی خیلی بزرگ استفاده کنید.

اگر پذیرایی یا نشیمن خانه شما بلند و باریک است، بهتر است یک مبلمان بلند داشته باشید که در این صورت فرش باید تمام طول مبلمان را بپوشاند. فرش 3*2 برای این پذیرایی ها مناسب است و قسمتی از عرض فرش باید زیر مبلمان قرار گیرد.

مبل طوسی با چه فرشی ست می شود؟

رنگ طوسی یکی از رنگ های خاص مبلمان است و با توجه به خنثی بودن رنگ طوسی می توانید به راحتی آن را با رنگ های دیگر در دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید.

توجه داشته باشید که اگر فرش طرحدار را برای فضای منزل خود انتخاب کرده اید بهتر است مبلمان طوسی را تک رنگ و طرحی ساده انتخاب کنید همچنین اگر فرش طرحی ساده دارد مثلا فرش طرح افشان بهتر است مبلمان منزل خود را طرح دار خریداری کنید. در ادامه ما چندین ست مدل مبل و فرش طوسی دراختیار شما قرار می دهیم که می تواند جذابیت خاصی به پذیرایی یا اتاق نشیمن ببخشد.

پربازدید ترین مقاله:پاک کردن موی سگ از فرش + جمع کردن مو حیوانات خانگی از روی فرش،7 راه حل

مبل و فرش طوسی  ست کنید

1. مبل طوسی با فرش طوسی

استفاده از فرش و مبل های طوسی باعث ایجاد یکنواختی در فضای منزل می شود به همین دلیل اگر می خواهید از مبل و فرش های طوسی استفاده کنید بهتر است فرش های طرح دار را انتخاب کنید زیرا در طراحی این مدل فرش ها از ترکیب دو یا چند رنگ طوسی استفاده می شود و در نتیجه دکوراسیون دیگر یکنواخت به نظر نمی رسد.

فرش کرم طرح دار با مبل طوسی

2. مبل طوسی با فرش کرم

اگر می خواهید فضای منزلتان خاص و آرامش بخش باشد، می توانید از ترکیب فرش کرم و مبلمان طوسی استفاده کنید. رنگ کرم فضایی گرم به ارمغان می آورد و سردی رنگ طوسی مبلمان را خنثی می کند همچنین اگر می خواهید فضای خانه شما روشن تر به نظر برسد می توانید مبل طوسی را با فرش کرم طرحدارترکیب کنید.

برای اینکه فضای خانه تان آرام تر، بازتر و مدرن تر به نظر برسد، بهتر است مبل طوسی را با یک فرش کرم ساده ست کنید، همچنین اگر می خواهید فضای خانه تان انرژی بیشتری داشته باشد، می توانید یک فرش کرم طرح دار را با مبلمان رنگ طوسی ست کنید.

فرش آبی فیروزه ای با مبل طوسی

3. مبل طوسی با فرش آبی

مبل طوسی با فرش آبی یکی از زیباترین دکوراسیون ها را در اتاق نشیمن یا پذیرایی ایجاد می کند. به این نکته توجه کنید که رنگ آبی به کار رفته در فرش باید بسیار کم رنگ و ملایم باشد تا زیبایی و آرامش فضای خانه از بین نرود. فرش آبی فیروزه ای نیز با مبلمان طوسی ترکیب رنگی بی نظیری ایجاد می کند و طراحی داخلی خانه شما را منحصر به فرد و زنده جلوه می دهد.

فرش لاکی یکی از جذاب ترین فرش ها

4. مبل طوسی با فرش لاکی

فرش های لاکی به فرش های سنتی معروف هستند و شما به راحتی می توانید این نقش و نگار فرش را با مبلمان طوسی ست کنید همچنین این ست مبل و فرش انتخاب خوبی برای افرادی است که به دکوراسیون سنتی علاقه دارند.

حرف آخر

گزینه درست یک فرش فقط به طرح و رنگ و حتی کیفیت محدود نمی شود. اندازه فرش تاثیر زیادی در استفاده از فرش دارد. هنگام انتخاب سایز مناسب فرش باید به اجزایی که در بالا اشاره کردیم توجه کرد. هر قسمت از خانه ابعاد و هندسه متفاوتی دارد. بنابراین باید یک فرش مناسب انتخاب کنید.

امروزه فروشگاه فرش زیاد وجود دارد که یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین فروشگاه فرش هایپر کارپت  می باشد و این فروشگاه فرش های 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه را با تیمی حرفه ای تولید می کند. برای مشاهده انواع نقش و نگار فرش به سایت فروشگاه فرش هایپر کارپت مراجعه کنید.

11 دیدگاه برای “فرش چند متری بخرم + فرش 6 متری یا 9 متری؟

  1. الهام گفت:

    موفق باشین محشره💜

  2. مهتی گفت:

    ۱۲ متری برای پذیرایی خوبه

  3. رقیه گفت:

    خیلی خوب و مفید بود ممنون🌹

    1. admin گفت:

      خواهش میکنم

  4. لیلی گفت:

    ممنون از راهنماییتون

    1. admin گفت:

      خواهش میکنم

  5. هانیه گفت:

    عالیه

  6. جمیله گفت:

    کیفیتاتون حرف نداره

  7. طاهر گفت:

    خدا قوت

  8. رضا گفت:

    مطلب خوبی بود بمولا

  9. صبا گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *