مقالات

فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع فرش های مناسب راهرو ،5 طرح معروف فرش فانتزی

فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع فرش های مناسب راهرو ،5 طرح معروف فرش فانتزی 1

راهروها یکی از مکان هایی هستند که برای جلوه بیشتر نیاز به فرش دارند. به عبارت ساده، راهرو راهی است که فرد وارد خانه می شود و طبیعتا اولین تاثیر را از ورود به خانه خواهد داشت. برای خرید فرش مناسب راهروی خانه یا فضای خود لازم است از طرح و مدل فرش راهرو انتخابی، ابعاد، نوع نخ یا رنگ فرش راهروی مناسب، اطلاعات کافی داشته باشید.

راهروها به دلیل رفت و آمد زیاد بهتر است فرش شده باشند زیرا هم باعث ایجاد صدای کمتری می شود و هم پا گذاشتن روی راهروهای فرش شده احساس بهتری نسبت به راهروهای بدون فرش دارد.

در خانواده های ایرانی رسم است که در هر قسمت از دکوراسیون منزل از فرش استفاده می شود. در این مقاله از فرش هایپر کارپت سعی داریم شما را با ویژگی های یک فرش مناسب راهرو خانه یا محل کار آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید فرش راهروی خانه، این مقاله فرش هایپر کارپت را با دقت مطالعه کنید.

 

فرش مناسب راهرو چه ویژگی هایی دارد؟

در ادامه می خواهیم مهم ترین ویژگی های یک فرش راهرو خوب را معرفی کنیم. در راهرو استفاده از فرش ماشینی مرسوم است. معمولاً در راهرو از فرش دستباف استفاده نمی شود. زیرا فرش دستباف بسیار گران است. از طرفی حساسیت بالایی دارد.

فرش ماشینی بسیار ارزانتر از فرش دستباف است. مخصوصا فرش هایی که شانه و تراکم کمتری دارند مانند فرش 500 شانه یا فرش 700 شانه. از طرفی فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستبافت حساسیت کمتری دارند و شست و شوی آنها بسیار راحت تر است. پس می توان گفت که بهترین فرش برای راهرو فرش ماشینی مناسب است.

از آنجایی که راهروهای ورودی یا بین اتاق ها مکان هایی هستند که در هنگام ورود به خانه بسیار به چشم می آیند، فرشی که برای آنها انتخاب می کنید باید با حساسیت بیشتری انتخاب شود. به خصوص راهروهای ورودی خانه ها که مورد توجه مهمانان قرار می گیرد.

اگر فرش انتخاب شده برای این قسمت از خانه با دکوراسیون خانه همخوانی داشته باشد، می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت فضا داشته باشد. از آنجایی که هر خانه ای معماری خاصی برای راهروهای خود دارد، باید به فکر مناسب ترین فرش برای آن مکان بود. در زیر به مهم ترین ویژگی های فرش ماشینی که می توان آن ها را برای راهروها مناسب دانست می پردازیم.

 

فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع فرش های مناسب راهرو ،5 طرح معروف فرش فانتزی 3

 

ابعاد فرش راهرو

اولین و مهمترین گزینه ای که باید در نظر بگیریم اندازه فرش مناسب راهروی است که می خواهیم بپوشانیم. ابتدا باید ببینیم که آیا می خواهیم کل راهرو را بپوشانیم یا فقط بخشی از آن را ؟یا اینکه فرش مورد نظر ما پهن و باریک و بلند باشد یا گرد و بیضی.

فرش های مورد استفاده و بافته شده برای راهرو خانه ها معمولا بلند و کوتاه هستند. قبل از خرید فرش باید ابعاد راهرو را اندازه بگیرید و با توجه به آنها خرید کنید. بهتر است چند سانتی متر از ابعاد در نظر گرفته شده کم شود تا فرش به بهترین وجه متناسب با فضا باشد.

البته بسیاری از راهروها ابعاد خاصی دارند که استاندارد نیستند و نمی توان با توجه به این ابعاد فرش خرید. در این صورت می توانید فرش یا قالیچه در سایزهای غیراستاندارد فرش هایپر کارپت را سفارش دهید.

خریداران فرش سفارشی معمولا سایزهای مورد نظر خود را نصف می کنند تا در نهایت بتوانند یک جفت فرش متناسب با سایز مورد نظر خود خریداری کنند. البته برخی از افراد ترجیح می دهند برای اتصال دو فرش هزینه اضافی پرداخت کنند و در نهایت یک تخته فرش به اندازه دلخواه خود تهیه کنند. قالیچه های سایز غیر استاندارد معمولا با هزینه های اضافی مانند هزینه طراحی یا صحافی بافته می شوند.

اندازه های استاندارد فرش را می توان به صورت زیر مشاهده کرد:

  1. فرش 1*1.5 متری
  2. فرش 1*2 متری
  3. فرش 1*3 متری
  4. فرش 1.5*2.25 متر
  5. فرش 1*4 متری
  6. فرش رولی بین 50 سانتی متر تا 2 متر

 

فرش راهرو مناسب برای دکوراسیون

بعد از انتخاب ابعاد فرش، مهم ترین نکته در انتخاب فرش مناسب راهروها این است که به دکوراسیون فضایی که راهرو در آن قرار دارد فکر کنید. این فضا می تواند با سایر اجزای دکوراسیون منزل سازگار باشد یا کاملا متفاوت و مجزا باشد. انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل بیشتر برای راهروهای بین اتاقی یا راهروهای ورودی ساختمان های مسکونی است. برای راهروهای ورودی و خروجی خانه ها و ویلاهای بزرگ می توانید فرشی متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب کنید. یا کاملا جدا از دکوراسیون داخلی انتخاب شود که کاملا سلیقه ای است.

اگر فضای خانه و دکوراسیون کوچک است یا دکوراسیون بیش از حد شلوغ است، بهتر است قسمت کوچکی از خانه یا راهرو را با فرش بپوشانید. این کار باعث می شود دکوراسیون و فضای خانه بزرگتر به نظر برسد. به خصوص اگر در فضا از فرش های سبک و ساده مانند فرش های کرم رنگ یا فرش های سبک ترک استفاده شود.

پربازدید ترین مقاله:اصول فرش در دکوراسیون+اندازه مناسب فرش راهرو|10 نکته اساسی

 

جنس فرش راهرو

جنس فرش مناسب راهرو نکته بسیار مهمی است که هنگام خرید فرش باید به آن توجه کرد. طول عمر فرش و دوام آن ارتباط مستقیمی با نوع الیاف به کار رفته در آن دارد. هرچه کیفیت الیاف به کار رفته در بافت فرش بالاتر باشد، عمر فرش بیشتر می شود. از طرفی انواع جنس فرش تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده فرش دارند. همانطور که گفته شد،رفت و آمد زیادی در فضای راهرو وجود دارد. به همین دلیل بهتر است از فرش ماشینی ارزان قیمت و مرغوب استفاده کنید.

 

فرش های ماشینی عمدتاً از الیاف اکریلیک یا پلی استرهایی مانند ویرجین یا بی سی اف استفاده می کنند. نخ های اکریلیک شبیه الیاف طبیعی هستند و مقاومت بالایی دارند. البته قیمت آنها کمی بیشتر است. از طرفی نخ های پلی استر بسیار ارزان و قیمت مناسبی هستند. شستن فرش های پلی استر نیز بسیار ساده تر است. به همین دلیل اکثر فرش های مورد استفاده در راهروها با این الیاف بافته می شوند.

یکی دیگر از مزایای فرش های الیاف پلی استر این است که شانه ندارند. الیاف پلی استر معمولاً بدون پرزدهی هستند. در سال های اخیر الیاف اکریلیک قبل از استفاده گرم می شوند. بنابراین رشد آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اما در هر صورت، در ابتدا مقداری کرک خواهند داشت. از همین الیاف پلی استر در فرش و قالیچه های تولیدی فروشگاه هایپر کارپت نیز استفاده می شود.

فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع فرش های مناسب راهرو ،5 طرح معروف فرش فانتزی 5

 

انواع فرش مناسب راهرو مانند طرح و نقش

در این قسمت از مطالب به طرح و نقش انواع فرش هایی می رسیم که در راهروهای خانه استفاده می شود. یکی از مواردی که هنگام خرید فرش زمان زیادی می برد، انتخاب نوع فرش یا طرح فرش است. انواع مختلفی از فرش ماشینی را می توان در راهرو استفاده کرد. این انتخاب به سلیقه و دکوراسیون شما بستگی دارد. می توانید از هر فرش شیک یا سنتی و اصیل در راهرو استفاده کنید. در زیر انواع فرش های لوکس و فرش های سنتی را که ممکن است بخواهید در راهرو خود استفاده کنید آورده شده است.

 

فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع فرش های مناسب راهرو ،5 طرح معروف فرش فانتزی 7

 

فرش سنتی راهرو

فرش های سنتی شامل فرش های 500، 700، 1000، 1200 و 1500 شانه است که در سایز های استاندار به صورت کناره (مستطیل) یا مربع، بیضی و گرد بافته می شود. چنین فرش هایی برای علاقه مندان به دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی و یا کسانی که قصد دارند آن ها را با فرش های دیگر ترکیب کنند مناسب است.

این دسته شامل انواع قالیچه جاجیم و گبه نیز می شود که در اندازه های استاندارد بافته می شوند. به طور کلی فرش، قالیچه و گبه های ماشینی به دلیل قیمت مناسب، در بین کسانی که به دنبال طرح های سنتی و اصیل برای فرش راهرویی مناسب هستند، محبوبیت بیشتری دارند.

فرش های سنتی دارای نقوش اصیل ایرانی مانند نقوش هندسی یا افشان هستند. با استفاده از فرش های سنتی و کلاسیک می توانید دکوراسیون را بدیع و باشکوه جلوه دهید.گلیم فرش‌ها و گلیم جاجیم ها اغلب با طرح سنتی بافته می‌شوند. تفاوت گلیم فرش و جاجیم نیز در ارتفاع خاب یا همان ضخامت بافت است.

گلیم فرش ضخامت بالایی دارد و دارای بافت نرمی است. در جاجیم فقط از تار و پود استفاده می شود و نخ خاب یا همان پرز به کار نرفته است. بنابراین شبیه موکت بوده و بافت نازکی دارد. جاجیم ها بیشتر برای فرش آشپزخانه مناسب هستند.

 

انواع فرش های فانتزی مناسب برای راهروها

این دسته از فرش های ماشینی به دلیل زیبایی و تنوع در طرح و رنگ و قیمت مناسب گزینه ای محبوب و پرطرفدار برای خرید فرش راهروی می باشد. فرش های فانتزی برای دکوراسیون های مدرن و امروزی عالی و ایده آل هستند. انواع فرش های لوکس طرحی ساده و خلوت دارند. قیمت فرش فانتزی بسیار مناسب و کیفیت بسیار خوبی دارد. در زیر انواع فرش های لوکس قابل استفاده در راهرو آورده شده است.

 

فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع فرش های مناسب راهرو ،5 طرح معروف فرش فانتزی 9

 

فرش شگی یا فرش پرزبلند

فرش شگی دارای پرزهای بلند و نرمی است. مهمترین ویژگی فرش شگی وجود پرزهای بسیار بلند است. ضخامت فرش شگی حدود 50 میلی متر است و در این مورد با فرش های کلاسیک تفاوت زیادی دارد. فرش شگی به دلیل بافت بسیار نرمی که دارد به عنوان فرش بچه گانه کاربرد فراوانی دارد. در راهروها نیز از شگی زیادی استفاده می شود. به خصوص در خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند. فرش شگی به صورت فلوکاتی تک رنگ یا فرش سه بعدی چند رنگ بافته می شود. تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد فرش شگی را برای استفاده در هر فضایی مانند راهرو مناسب می کند.

 

فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع فرش های مناسب راهرو ،5 طرح معروف فرش فانتزی 11

 

فرش شنل

فرش شنل به عنوان فرش بلژیکی نیز شناخته می شود که از ویسکوز یا ابریشم مصنوعی برای بافت خود استفاده می کند. به همین دلیل بسیار براق، نرم و نازک هستند. این نوع فرش ها از نظر رنگ و طرح تنوع زیادی دارند. انواع نقش برجسته او بسیار محبوب هستند. از این فرش ها در کریدور و راهروهای ورودی نیز استفاده می شود. البته به دلیل بافت نازکی که دارد از حساسیت بالایی برخوردار است.

پربازدید ترین مقاله:نحوه تشخیص فرش دستباف خوب + فواید فرش دستباف| 6 ویژگی فرش دستباف

 

فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع فرش های مناسب راهرو ،5 طرح معروف فرش فانتزی 13

 

فرش سه بعدی فانتزی

فرش های سه بعدی در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند. یکی از جدیدترین فرش های فانتزی، فرش های سه بعدی هستند که به صورت 320 شانه، 500 شانه، 700 شانه و 1200 شانه بافته می شوند. ظاهر خاصی که در فرش سه بعدی به چشم می خورد می تواند فضای خاص و عجیبی را در راهروهای خانه ایجاد کند. از معروف ترین طرح های سه بعدی فرش های مناسب راهرو می توان به طرح های زیر اشاره کرد:

  • فرش سه بعدی با طرح پروانه
  • فرش سه بعدی با طرح قلب
  • فرش سه بعدی با طرح ساعت شنی
  • فرش سه بعدی با طرح گودال
  • فرش سه بعدی با طراح برج ایفل

فرش مناسب برای راهرو چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع فرش های مناسب راهرو ،5 طرح معروف فرش فانتزی 15

 

فرش وینتیج یا کهنه نما

فرش های وینتیج نیز از دسته فرش های فانتزی هستند که با شانه و تراکم های مختلف بافته می شوند. انواعی از این فرش که شانه و تراکم پایین تری دارند مانند 500 شانه برای استفاده در راهرو مناسب است. فرش فانتزی وینتیج 500 شانه دارای قیمتی ارزان و مقرون به صرفه بوده و ظاهری خاص دارد. فرش کهنه نما شبیه فرش دستباف قدیمی است.

خرید مستقیم فرش راهرو از کارخانه

فروشگاه اینترنتی فرش هایپر کارپت فروشگاهی معتبر در زمینه فروش مستقیم فرش از کارخانه می باشد. این فروشگاه اینترنتی انواع فرش ماشینی را با بهترین کیفیت و قیمت پایین به فروش می رساند. قیمت فرش در سایت فرش هایپر کارپت به دلیل فروش مستقیم از هر فروشگاهی ارزانتر است. مجموعه فرش هایپر کارپت با گسترده ترین طرح های فرش کلاسیک و فانتزی هر سلیقه ای را برآورده می کند.

در این مقاله در مورد بهترین و مناسب ترین فرش راهرو از فرش هایپر کارپت صحبت کرده ایم. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید مناسب ترین فرش را برای استفاده در راهروهای منزل خود بیابید. اگر سوال دیگری در این زمینه دارید می توانید از کارشناسان فرش هایپر کارپت بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *