مقالات

پاك كردن چسب از روي فرش + 2روش طلایی پاك كردن چسب آهن از روي فرش

پاك كردن چسب از روي فرش

فرش های ماشینی و یا قالی دستباف در حالی که یک سطح نرم و راحت و زیبایی برای خانه شما فراهم می کند، امکان دارد به مرور زمان خاک و زباله ها را به خود جذب کند.

اگر فرزندان کوچکی دارید یا آدم فنی یا هنرمندی هستید که به کار های از قبیل صنایع دستی علاقه مند هستید، احتمال دارد فرش شما به چسب چوب، چسب آهن، چسب قطره ای ، چسب های بازی کودکان و یا چسب های آکواریوم، چسب دوقولو و یک دو سه، و انواع چسب های مایع آغشته شود و اگر چسب را بلافاصله از بین نبرید ، باعث جذب بیشتر گرد و خاک می شود و تمیز کردن آن حتی سخت تر می شود و باعث ایجاد نگرانی و ظاهر زشت روی قالی شما خواهد شد.

پاک کردن چسبی که روی فرش یا موکت ریخته است کار هر کسی نیست زیرا همانطور که می دانیم خاصیت چسبندگی زیادی دارد و به نوعی کاری تخصصی تلقی میشود که باید با دقت زیاد انجام گردد؛ اکنون با ما همراه باشید تا با روش های ساده آموزش پاك كردن چسب 123 از روي فرش، پاك كردن چسب از روي فرش دستباف،پاك كردن چسب آهن از روي فرش ، پاك كردن چسب از روي فرش آشنا شوید:

 پر بازدید ترین مقاله:از بین بردن بوی بد فرش+خوشبو کننده فرش و موکت|5 روش برای خوشبو کننده فرش

3 نکته مهم حین پاک کردن لکه انواع چسب روی فرش:

نکته قابل توجه در مورد لکه چسب ها پاک کردن و برطرف کردن سریع جای چسب هاست. به این دلیل که پس از چسبیدن به سطح فرش اگر در برداشتن آن بی اعتنایی شود، به مرور زمان رنگ قسمت چسبیده شده و الیاف فرش تغییر میکند. درنتیجه پس از این اتفاق، سریعا در برطرف نمودن این مشکل اقدام کنید. و در صورتی که موفق به حذف و از بین بردن لکه چسب نشدید می توانید با قالیشویی تماس بگیرید و از یک کادر قالیشویی حرفه استفاده کنید.

ممکن است هنگام پاک کردن لکه متوجه شوید که لکه به خوبی از سطح مورد نظر پاک نشده ،به این ترتیب هنگام شستشو آب گرم روی لکه بریزید و لکه را با لبه ی نرم چاقو بتراشید.

یا ممکن هست هنگام پاک کردن لکه مقداری از چسب برداشته شود ، در این حالت چسب را تکه تکه نکنید بلکه بهتر است لکه چسب یکباره از سطح مورد نظر جدا شود ، بهتر است لایه لایه از چسب برداشته شوید و مراقب باشید به الیاف فرش و موکت آسیبی وارد نشود.

 

روش پاک کردن لکه چسب قطره ای از روی فرش با اتو:

یکی از راه های پیشنهاد شده برای حذف لکه چسب، یک پارچه نخی را روی فرش بگذارید و روی ان را با اتویی با درجه متوسط اتو کنید و این عمل را تا زمان پاک شدن کامل لکه ادامه دهید. نکته ای که قابل توجه است؛ حتما از پارچه ی نخی استفاده کنید زیرا پارچه های لاستیکی باعث بدتر شدن لکه می شوند.

پاك كردن چسب از روي فرش + 2روش طلایی پاك كردن چسب آهن از روي فرش 2

روش ساده و کاربردی برای پاک کردن لکه چسب از روی فرش:

استفاده از آب و صابون و مایع ظرفشویی می باشد بدین صورت که این مواد را با هم خوب ترکیب کنید ، سپس با استفاده از این ترکیب لکه را پاک کنید. پارچه ی آغشته به این ترکیب را روی لکه چسب بگذارید و بردارید تا زمانی که لکه کاملا پاک شود. قطعا با این روش لکه پاک می شود و یا تا حدود زیادی کمرنگ می شود. اگر باز هم لکه باقی مانده بود مراحل بالا رو چندبار تکرار کنید تا لکه کاملا پاک شود.

 

روش پاک کردن لکه چسب دوقلو و چسب یک دو سه روی فرش با استفاده از استون:

برای این روش فقط کافیست با توجه به جنس و الیاف فرش روی قسمت لکه شده، چند قطره استون بریزید و به ارامی و با احتیاط چسب را از روی فرش جدا کنید.

 

البته قبل از انجام این مرحله برای اینکه بدانید استون به بافت و رنگ فرش و قالی شما آسیبی وارد نمیکند، روی قسمت کوچکی از فرش که در دید نیست این روش را تست کنید و اگر صدمه ای نزد بعد برای پاک کردن لکه اقدام کنید و همچنین استون را به وسیله قطره چکان روی چسب خشک شده بریزید تا مواظب باشید به بافت قالی آسیبی وارد نمی کند.

 

پاک کردن لکه چسب روی قالی توسط فریز کردن آن:

به این صورت که چند تکه یخ را داخل کیسه ای بگذارید و روی قسمت لکه چسب بگذارید ، در این حالت چسب خشک و فریز شده و براحتی از فرش جدا می شود. برای جدا سازی لکه ی چسب از روی فرش توجه داشته باشید که از ابزاری استفاده کنید که به قالی صدمه وارد نکند.

 

روش بعدی پاک کردن لکه چسب روی فرش با استفاده از سرکه سفید:

وقتی با استفاده از قسمت نرم چاقو مقداری لکه چسب را تراشیدید سپس سرکه سفید مقطر را درون یک پارچه بریزید و حداقل یک دقیقه آن ناحیه را پاک کنید ، حتماً به طور کافی منطقه را مرطوب کنید. حداقل 15 دقیقه سرکه را روی محل بگذارید .

در صورت تمایل می توانید از آب و سرکه با نسبت مساوی نیز استفاده کنید. با این وجود ، ممکن است نیاز باشد که از یک روز قبل محلول را آماده کنید.

سرکه باعث می شود که چسب نسبتاً سریع و به راحتی لایه برداری شود.

برای از بین بردن هرگونه چسب از پارچه مرطوب استفاده کنید و بگذارید در ناحیه لکه ی چسب بنشیند تا لکه را جذب کند.

حتماً قبل از استفاده از محلول در مناطق بزرگتر فقط از سرکه مقطر و یا سرکه سفید استفاده کرده و قبل از آن حتما محلول را در یک ناحیه کوچک تر از لکه چسب روی فرش را آزمایش کنید.

پاك كردن چسب از روي فرش

روش پاک کردن لکه چسب قدیمی از روی فرش:

اگر لکه چسب مورد نظر شما قدیمی است ابتدا باید لکه را مرطوب کنید تا حالت تازگی به خود بگیرد و منعطف تر شود. اطمینان حاصل کنید که آب روی حوله آنقدر گرم است که باعث نرم شدن چسب شود، سپس با استفاده از چاقو به ارامی (طوریکه به فرش اسیبی وارد نشود، سعی کنید به زور این کار را انجام ندهید) لکه را بردارید و بتراشید. سپس آب گرم را کم کم روی لکه بریزید و کم کم لکه را پاک کنید.

 

نتیجه …

برای حذف لکه چسب و یا اثر باقیمانده آن، با استفاده از شامپو فرش می توانید قسمت مورد نظر را با دقت شستشو دهید فقط سعی کنید فرش خیلی خیس نشود و با استفاده از شامپو فرش و کف حاصل از آن لکه را پاک کنید. و در اخر قسمت مورد نظر را با آب ولرم بشویید و پس از آن دیگه لکه ای باقی نخواهد ماند. و سپس فرش را با سشوار خشک کنید.

 

اگر هنوز برای پاک کردن لکه انواع چسب مشکل دارید و لکه باقی مانده می توانید با کارشناسان قالیشویی تا با خیال راحت فرش خود را کاملا بدون لکه تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *