مقالات

طرزتمیزکردن تابلوفرش + 2 روش طلایی شستشوی تابلو فرش ماشینی

طرزتمیزکردن تابلوفرش

تابلو فرش در اکثر خانه ها به عنوان یک عنصر تزیینی مجلل وجود دارد، به مرور زمان گرد و غبار روی این وسایل مجلل می نشیند و آنها را کثیف و کدر می کند. اگر به دنبال راهی برای طرزتمیزکردن تابلوفرش ماشینی هستید، این مقاله را از دست ندهید. شستشوی تابلو فرش ماشینی باید با اصول خود انجام شود تا آسیبی به آن وارد نشود.

 

علاقه زیاد ما ایرانی ها به تابلو فرش، این هنر دستباف و ماشینی زیبا، باعث شد که آن را به عنوان یک کالای لوکس و تزیینی به دیوار خانه خود آویزان کنیم. اما باید بدانید، این عناصر تزئینی به همان اندازه که زیبایی خیره کننده ای دارند، روند تمیز کردن و نظافت خاصی دارند. چون فقط یک اشتباه کوچک کافی است تابلو فرش گران قیمت شما رنگ پریده و خراب می شود. اگر به دنبال راهی برای طرزتمیزکردن تابلوفرش هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

قیمت شستشوی تابلو فرش در قالیشویی

اگر میخواهید تابلو فرش خود را بشویید میتوانید به قالیشویی ببرید،قالیشویی کاری نیست که بتوان فقط با یک گردگیری ساده انجام داد. این نظافت نیاز به رعایت قوانین خاصی دارد، زیرا تابلو فرش گران قیمت شما تنها با یک اشتباه کوچک از بین می رود.

به همین دلیل در بیشتر موارد توصیه مردم این است که قالیشویی را به افراد مجرب و متخصص در این زمینه بسپارید. قالیشویی ها در این مورد باید انتخاب اول شما باشند چرا که با تنوع خدمات قالیشویی که ارائه می دهند از این کالای مجلل و تزیینی به بهترین شکل ممکن مراقبت خواهند کرد.

 

اما اگر می خواهید با این چالش بزرگ روبرو شوید و خودتان تابلوفرش را تمیز کنید، بهتر است این مطالب زیر را دنبال کنید.

طرزتمیزکردن تابلوفرش + 2 روش طلایی شستشوی تابلو فرش ماشینی 2

 

مراحل آسان برای نگهداری تابلو فرش

اولین قدمی که باید برای مراقبت از تابلو فرش خود بردارید این است که سعی کنید تابلو فرش را در محلی قرار دهید که در معرض آلودگی کمتری باشد. همچنین جایی از خانه را برای نصب تابلو فرش انتخاب کنید که نور زیاد خورشید را دریافت نکند تا الیاف آن در اثر نور آسیب نبیند.

مقاله پر بازدید:روش تشخیص فرش اصل از تقلبی+تشخیص فرش اکریلیک|13 نکته از مزایای الیاف اکریلیک

 

بهتر است فرش را به صورت هفتگی با دستمال تمیز کنید تا بهترین فرآیند نظافت انجام شود.

 

شستن تابلو فرش در خانه

ابتدا فرش را از روی دیوار جدا کرده و با احتیاط پایین بگذارید،چون برای تمیز کردن آسان تر است. همچنین می توانید بدنه و قاب را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. نکته دیگری که در مورد تمیز کردن فرش باید بدانید این است که پس از انتخاب و خرید مواد شوینده مناسب، ابتدا آن را در گوشه کوچکی از الیاف تابلو فرش که زیاد به چشم نمی آید امتحان کنید، بنابراین اگر تابلوفرش واکنش نامطلوبی نشان داد کل تابلو فرش از بین نمیرود.

حالا نوبت پاک کردن گرد و غبار و کثیفی فرش است، باید بدانید که این مرحله در فرآیند شستشوی تابلوفرش بسیار مهم است. زیرا اگر از کنار آن رد شوید و به آن توجهی نکنید، پس از فرآیند شستشو، لکه های ریز و درشت زیادی را روی تابلوفرش خود خواهید دید.

طرزتمیزکردن تابلوفرش + 2 روش طلایی شستشوی تابلو فرش ماشینی 4

 

بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که جاروبرقی را روشن کرده و شروع به تمیز کردن کنی. اما اگر می خواهید فرآیند پاکسازی از گرد و غبار را به صورت اساسی انجام دهید، بهتر است از جاروبرقی استفاده کنید.

جاروبرقی را در حالت کم مصرف قرار دهید، قدرت آن را کم کنید تا مطمئن شوید که آسیبی به آن وارد نمی شود. سپس یک سری مناسب که به شکل برس است را برای فرآیند نظافت انتخاب کنید و جاروبرقی را با گرمایش برقی راه اندازی کنید. فرآیند گردگیری فرش، کثیفی و آلودگی سطحی تابلوفرش را از بین می برد.

برای تمیز کردن فرش ابتدا سطح آن را به خوبی جاروبرقی بکشید

 

نحوه تمیز کردن تابلوفرش اصولی و صحیح

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که بهتر است به قالیشویی های مطمئن بسپارید. اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، پس از انجام مراحل بالا باید یک سطل بزرگ آب سرد تهیه کنید.

 

شامپو فرش ماده شوینده انتخابی ما در این فرآیند خواهد بود، دستورالعمل روی شامپو فرش را با دقت بخوانید و سپس آن را در آب سرد حل کنید. سپس یک تکه اسفنج بردارید و آن را در محلول قرار دهید و روی تابلو فرش بکشید.

 

بعد از اینکه مراحل شستشوی تابلو فرش را به صورت اصولی و صحیح انجام دادید، نوبت به خشک کردن آن می رسد. فرش را روی نرده یا طناب قرار دهید تا رطوبت از بین برود و خشک شود.

 

طرزتمیزکردن تابلوفرش + 2 روش طلایی شستشوی تابلو فرش ماشینی 6

 

چگونه بدون هیچ مشکلی فرش را تمیز کنیم

پس از اتمام فرآیند شستشوی تابلوفرش، آن را دوباره در جای خود قرار دهید، از این روش برای تمیز کردن فرش هایی که سایز کوچک هستند استفاده کنید.

بهتر است قاب را تمیز کنید و تابلو فرش را هر هفته یا هر ماه  گردگیری کنید.در واقع شما اگر میخواهید بدون زحمت زیاد تابلو فرش را تمیز کنید میتوانید از محلول شوینده فرش هایپر کارپت استفاده کنید.حتی میتوانید هر ماه بدون هیچ مشکلی آن را تمیز کنید. برای خرید با ما تماس بگیرید.

09919275573

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *