مقالات

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می دهد؟ (انتخاب مدل و رنگ فرش)

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می دهد

کسانی که متراژ منزل آنها کوچک است، زمانی که برای خرید فرش ماشینی به نمایشگاه می آیند یکی از مهم ترین سوالاتی که از ما می پرسند این است که چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می دهد و چه فرشی بخریم تا خانه را بزرگتر نشان دهد. اگر شما هم با چنین چالشی مواجه هستید ادامه این مطلب از سایت هایپرکارپت را بخوانید تا بتوانید از پیشنهاداتی که ما در اختیارتان قرار می دهیم بهره مند شوید.

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می دهد؟

دو نکته مهمی که باید در انتخاب فرش برای آپارتمان و خانه های کوچک مد نظر داشته باشید رنگ و نقش فرش است. انتخاب رنگ فرش چنان مهم است که اگر شما فرشی با رنگ نامناسب انتخاب کنید. منزل شما کوچکتر دیده می شود. در مورد طرح و نقش نیز همچین موضوعی وجود دارد و در بزرگتر و یا کوچکتر نشان دادن خانه تاثیر زیادی دارد.

پس اگر شما هم می خواهید بدانید که فرش مناسب برای خانه های کوچک چیست و یا رنگ مناسب فرش برای فضاهای کوچک چه رنگی است در ادامه همراه ما باشید.

رنگ مناسب خانه های کوچک

یکی از مهم ترین فاکتورها برای خرید فرش برای خانه های کوچک این است که شما فرشی با رنگ مناسب انتخاب کنید. رنگی که به چشم بیاید و دوم اینکه فضا را تیره نکند و سوم اینکه باید سبک دکوراسیون خود را نیز مد نظر داشته باشید. به این صورت که رنگ های تیره باعث می شود فضای خانه کوچکتر به نظر برسد. پس اگر قصد خرید فرش های ماشینی را دارید بهتر است که به سراغ رنگ های تیره نروید. فرش سرمه ای، مشکی، ذغالی و قهوه ای رنگ های تیره هستند و برای خانه های کوچک مناسب نمی باشند. جایگزین آنها می توانید رنگ های روشن مانند کرم، سفید، طلایی، سبز و طوسی را انتخاب کنید.

بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک

انتخاب فرش برای اتاق خواب کوچک

چه رنگی خانه را بزرگ نشان می دهد؟ رنگ های مختلفی هستند که در گروه رنگ های روشن قرار دارند و شما می توانید یکی از آنها را برای ست کردن با دکوراسیون خود انتخاب کنید.

فرش کرم رنگ

رنگ کرم یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای فرش است و این رنگ جذاب باعث می شود تا آپارتمان و منزل شما بزرگتر و جذاب تر نشان داده شود. پس اگر قصد خرید فرش رنگ کرم را دارید می توانید آن را با دکوراسیون و یا سایر اجزای دکوراسیون ست کنید.

فرش سفید

فرش سفید یکی از رنگ های خنثی است و دارای دو ویژگی منحصر به فرد است یکی اینکه رنگ سفید فضای منزل را بزرگتر نشان می دهد و دیگری اینکه به دلیل اینکه رنگ خنثی هست با مبلمان مختلفی ست می شود. اگر دکوراسیون شما مینیمال و یا مدرن است، فرش رنگ سفید بهترین انتخاب است.

فرش طلایی

رنگ طلایی یک رنگ شیک و منحصر به فردی است که در اکثر دکوراسیون های مدرن و یا کلاسیک از این رنگ استفاده می شود. فرش طلایی منزل شما را بزرگتر نشان می دهد و اگر می خواهید فرش رنگ طلایی را برای دکوراسیون کلاسیک انتخاب کنید، باید اجزای دیگر دکوراسیون را کمتر تیره انتخاب کنید.

طرح و نقش فرش برای خانه های کوچک

نکته دیگری که باید در هنگام خرید فرش ماشینی برای خانه کوچک در نظر بگیرید، طرح و نقش فرش است. فرش هایی که طرح و نقش شلوغی دارند، اگر رنگ پس زمینه تیره باشد فضای منزل را کوچکتر نشان می دهد. پس به جای انتخاب فرش هایی با طرح و نقش ریز بهتر است به سراغ رنگ های روشن بروید.

فرش هایی که طرح مرکزی آنها بزرگتر و زمینه فرش تیره است، باز هم فضای منزل شما را کوچکتر نشان می دهد. پس فرش هایی را انتخاب کنید که طرح مرکزی بزرگ مانند یک نقش ترنج در وسط فرش و اطراف فرش را گل های کوچکتر فرا گرفته است و اگر رنگ زمینه روشن تر باشد، برای آپارتمان ها مناسب تر است.

یکی دیگر از مناسب ترین فرشها برای آپارتمان های کوچک، فرش های ساده و مینیمالی است که نقش و نگار زیادی ندارند اما در عین حال نقش های انتزاعی آنها باعث می شود که دکوراسیون شما در عین سادگی، شیک و دلباز باشد.

بهترین مدل فرش برای آپارتمان

در ادامه چند مدل از فرش هایی را به شما معرفی می کنیم که برای خانه های کوچک مناسب می باشد.

فرش دلوان

فرش دلوان یکی از فرش هایی است که رنگ بندی روشنی دارد و دارای طرح وینتج و کهنه نما است و برای آپارتمان های کوچک وخانه هایی با متراژ کم مناسب می باشد. طرح و نقش فرش دلوان زیاد است، اما به علت اینکه این فرش جزو فرش های وینتج است و طرح آن کمرنگ و کهنه نما است حس شلوغی تداعی نمی کند.

فرش فرح

یکی دیگر از فرش هایی که برای آپارتمان های کوچک مناسب است، فرش فرح است که زمینه روشنی دارد و نقش مرکزی آن لوزی شکل است. نقش و نگار این فرش نه خیلی خلوت و نه خیلی شلوغ است. این مدل فرش یکی از ایده آل ترین انتخاب هاه برای خانه هایی با فرش کوچک است.

فرش کاملیا

کاملیا یکی از انواع فرش های وینتج در فروشگاه اینترنتی فرش هایپرکارپت است که در رنگ بندی های آبی، گلبهی، طلایی و چندین رنگ مختلف ارائه شده است. مزیتی که باعث شده این فرش را برای خانه های کوچک انتخاب کنند این است که این مدل فرش برای دکوراسیون های مدرن و کلاسیک مناسب است. وسط این فرش نقش بزرگی قرار دارد و در اطراف آن نیز گل های کوچک سفید رنگی وجود دارد که طرح و رنگ جذاب فرش کاملیا، آن را به یکی از جذاب ترین مدل ها برای منزل کوچک و بزرگ تبدیل کرده است.

نکاتی در رابطه با انتخاب فرش برای فضاهای مختلف

بهترین فرش برای آشپزخانه کوچک

در ادامه نکاتی به شما گفته می شود که می توانید برای انتخاب فرش برای هر اتاق و فضای در نظر بگیرید.

چه نوع فرشی برای پذیرایی مناسب است؟

اگر پذیرایی شما کوچک است می توانید یک فرش گرد و یا بیضی با ابعاد درست انتخاب کنید. در کنار مبلمان خود می توانید از میز استفاده کنید و آن را بر روی فرش قرار دهید. فاصله فرش با مبل باید به گونه ای باشد که در هنگام نشستن روی مبل، پای افرادی که روی مبل می نشینند اذیت نشود.

بهترین فرش پذیرایی، فرش های ماشینی رنگ روشن است که این فرشها در ابعاد و طرح های مختلفی تولید و وارد بازار می شوند. فرش زمینه کرم، رنگ زیبایی دارد و موجب آرامش ساکنین منزل نیز می شود. برای خانه های روشن کرم رنگ مناسبی است و با انعکاس نور باعث می شود که فضا بزرگتر نشان داده شود. فرش هایی که رنگ روشن دارند، فضا را ملایم تر و لطیف تر نشان می دهند.

فرش برای اتاق خواب کوچک

اگر ابعاد اتاق خواب شما کوچک است می توانید از یک قالیچه و یا فرش کوچک برای جلوی تخت خود استفاده کنید.البته باید ابعاد فرش به گونه ای باشد که 30 متر از جلوی تخت را بپوشاند.

فرش مناسب آشپزخانه کوچک

برای اینکه فضای آشپزخانه بزرگتر نشان داده شود باید فرش را از میان رنگ های روشن انتخاب کنید. به جز رنگ نیز باید به ابعاد فرش هم دقت کنید. ابعادی فرشی که در آشپزخانه پهن می کنید باید کوچکتر از فضای آنجا باشد.

نتیجه گیری :

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی فرش هایپرکارپت درمورد اینکه چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می دهد صحبت کردیم و نکات مهمی را یادآور شدیم. اگر شما هم به دنبال خرید فرش ماشینی برای آپارتمان و یا منزل خود هستید که فضای کوچکی دارد بهتر است که نکاتی مانند ابعاد، رنگ و طرح فرش را در نظر داشته باشید تا بتوانید فرش درست و مناسبی را انتخاب کنید. همچنین بیان کردیم که رنگ طلایی، سفید، کرم رنگ های مناسب و مدل های دلوان، فرح، کاملیا با توجه به نقشی که دارند شلوغ به چشم نمی آیند. و شما می توانید هر کدام از این مدل فرشها را در این سایت به صورت انلاین سفارش دهید و منزل خود را بزرگتر نشان دهید.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *