مقالات

از بین بردن بوی بد فرش+خوشبو کننده فرش و موکت|5 روش برای خوشبو کننده فرش

از بین بردن بوی بد فرش+خوشبو کننده فرش و موکت|5 روش برای خوشبو کننده فرش 1

همه ما دوست داریم خانه خود را تمیز نگه داریم و دوست داریم محل سکونتمان همیشه تمیز و دور از هرگونه آلودگی باشد. یکی از قسمت های خانه که بسیار در معرض کثیفی است و هر از چند گاهی نیاز به شستشو دارد، فرش و موکت است. به راحتی می توانید فرش و موکت خود را بشویید و خانه خود را تمیزتر کنید. مشکلی که گاهی پیش می آید بوی بد فرش پس از شستن است که می تواند بسیار آزاردهنده باشد و باید سریعا برای رفع بوی بد فرش به اسپری خوشبو کننده اقدام کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد از بین بردن بوی بد فرش صحبت کنیم و بگوییم که چرا فرش بعد از شستن، بوی بد می دهد و چگونه می توانید فرش را خوشبو کنید تا دیگر چیزی شما را آزار ندهد و خانه شما تمیز و خوشبو شود.

اگر می خواهید در مورد چگونگی خلاص شدن از بوی بد فرش بعد از شستن بیشتر بدانید و بدانید چه چیزی باعث این بو می شود و چگونه می توانید آن را برطرف کنید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علت بوی بد فرش بعد از شستشو چیست؟

قبل از اینکه به سراغ راه حل های این مشکل برویم بد نیست بررسی کنیم که چرا فرش بعد از شستشو بوی بدی می دهد و علت این مشکل چیست. باید بدانید که عوامل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که در ابتدا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:

1_فرش خیس

گاهی اوقات بوی فرش می تواند ناشی از خشک نبودن و آماده نبودن فرش باشد! اگر چنین شرایطی وجود داشته باشد احتمالا فرش شما بوی بسیار مرطوبی را در خانه پخش می کند و شما اصلا به این بو اهمیت نمی دهید. برای جلوگیری از این وضعیت، توصیه می کنیم سعی کنید از بخاری استفاده کنید یا فرش را زیر نور آفتاب پهن کنید تا خشک شود و بوی بد آن از بین برود.

از بین بردن بوی بد فرش

2_آبگیری نامناسب

قالیشویی پس از شستشو فرش، مرحله ای به نام آبگیری را انجام می دهد. این مرحله مانند آبگیری در ماشین لباسشویی است که به طور کامل، آب فرش را خارج می کند و سپس فرش را زیر نور آفتاب پهن می کنند تا خشک شود و آماده تحویل شود.

اگر مرحله آبگیری به خوبی انجام نشود، احتمالاً مقدار زیادی آب در الیاف فرش باقی می ماند و فرش حتی اگر زیر نور آفتاب بماند خشک نمی شود و باز هم هنگام پهن کردن از آن بوی بدی خواهید داشت.

برای حل این مشکل باید فرش خود را به گونه ای پهن کنید که آب موجود در آن کاملا گرفته شود و خشک شود تا آماده پهن شود.

راه های رفع بوی بد فرش و موکت بعد از شستشو

تا اینجا به بررسی علل مختلف بوی بد فرش بعد از شستشو پرداختیم و متوجه شدیم که مهمترین دلیل این مشکل مرطوب بودن و خشک نبودن فرش است. حال می خواهیم به سراغ این موضوع برویم تا ببینیم با چه راهکارهایی می توانید بوی بد فرش را از بین ببرید.

باید بگوییم که موارد زیر  برای از بین بردن بوی بد فرش و موکت بعد از شستشو مناسب هستند و همچنین می توانید از آنها برای رفع بوی مایعات دیگری که روی فرش ریخته شده است استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد فرش

1- پهن کردن فرش زیر آفتاب

اولین و بهترین راه حلی که می توانید برای از بین بردن رطوبت فرش و از بین بردن بوی بد آن به طور کامل استفاده کنید این است که آن را برای مدتی زیر نور آفتاب پخش کنید تا تمام رطوبت آن از بین برود.

برای این کار وقت بگذارید و اگر می توانید فرش را یک الی دو روز زیر نور آفتاب قرار دهید و وقتی احساس کردید کاملا خشک شده است آن را پهن کنید. این کار تمام رطوبت فرش را از بین می برد و بهترین نتیجه ممکن را به شما می دهد.

2- استفاده از جوش شیرین

برای رفع بوی بد فرش بعد از شستن، توصیه می کنیم فرش را پهن کرده و تمام قسمت های آن را با جوش شیرین بپوشانید. در مورد استفاده از جوش شیرین سخت نگیرید و سعی کنید مقدار زیادی جوش شیرین روی فرش پخش کنید تا رطوبت آن کاملا جذب شود.

باید اجازه دهید جوش شیرین حدود 24 ساعت روی فرش بماند تا کار خود را به خوبی انجام دهد. در این مدت بهتر است روی فرش ننشینید و روی آن راه نروید.

بعد از 24 ساعت می توانید با استفاده از جاروبرقی تمام جوش شیرین روی فرش را جمع آوری کنید و فرش شما آماده می شود.

استفاده از جوش شیرین

3- استفاده از بوراکس

بوراکس یک نمک قلیایی است که می تواند نقش مهمی در از بین بردن بوی بد فرش داشته باشد. می توانید این ماده را روی قسمت های مرطوب فرش بپاشید و آنها را کاملا با بوراکس بپوشانید و بعد از 30 دقیقه متوجه شوید که رطوبت فرش و بوی بد آن از بین رفته است می توانید از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش استفاده کنید.

بوراکس را می توانید از فروشگاه های مختلف تهیه کنید و استفاده از آن هیچ خطری ندارد و می توانید با خیال راحت از این ماده استفاده کنید.

استفاده از بوراکس

4- اسطوخودوس و جوش شیرین

ترکیب دیگری که می تواند به از بین بردن بوی بد فرش کمک کند، ترکیب اسطوخودوس و جوش شیرین است. همانطور که در موارد قبلی گفتیم جوش شیرین به تنهایی می تواند یک خوشبوکننده قوی باشد و رطوبت فرش را از بین ببرد. حالا اگر جوش شیرین را با اسطوخودوس ترکیب کنید، نتیجه ای که به دست می آورید قطعا بسیار بهتر خواهد بود.

برای این کار می توانید مقداری اسطوخودوس را در هاون ریخته و کاملا بکوبید تا بوی آن پخش شود سپس اسطوخودوس له شده را با جوش شیرین مخلوط کرده و روی فرش بپاشید.زمان مورد نیاز بستگی به بوی بد فرش و میزان لکه دار بودن آن دارد.

بعد از اینکه به اندازه کافی صبر کردید و این ماده کار خود را انجام داد، با جاروبرقی ترکیب را از روی فرش جمع کنید و می بینید که فرش شما کاملا خشک و معطر است.

5- استفاده از باد

راه حل دیگری که می توانید برای خشک کردن فرش و از بین بردن بوی نم آن استفاده کنید این است که فرش را در جایی که پنجره وجود دارد قرار دهید تا باد از پنجره به فرش برسد.

نتیجه

در این مطلب در مورد نحوه از بین بردن بوی بد فرش بعد از شستن صحبت کردیم و گفتیم که علت بوی بد فرش بعد از شستشو چیست و متوجه شدید که خیس بودن و خشک نشدن کافی از همه مهمتر است دلیل این موضوع است.

سپس با هم بررسی کردیم که با چه روش هایی می توانید بوی بد فرش را از بین ببرید و بوی بد موجود را به طور کامل از بین ببرید و گفتیم که این روش ها برای هر نوع بویی که روی فرش ایجاد می شود قابل اجرا است.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا در مورد نحوه تمیز کردن فرش خود پس از شستن و نحوه خوشبو کردن فرش به بهترین شکل انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *