مقالات

پاک کردن موی سگ از فرش + جمع کردن مو حیوانات خانگی از روی فرش،7 راه حل

پاک کردن موی سگ از فرش + جمع کردن مو حیوانات خانگی از روی فرش،7 راه حل 1

اگر صاحب یک حیوان خانگی هستید، می توانید فرض کنید که سطوح و فرش های شما پر از موهای حیوانات است. حیوانات خانگی اغلب مو دارند و این مو بدون شک روی سطوح و فرش های شما راه پیدا می کند. اگرچه احتمالاً خانه خود را مرتباً جاروبرقی می کشید، اما از بین بردن موهای حیوان خانگی پس از نفوذ به بافت فرش شما دشوارتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

فرش ها آماده چسبیدن موهای حیوانات خانگی هستند زیرا به دلیل بافت و وجود گرد و غباری که جذب می کنند. به هر حال، فرش ها حاوی مقادیر زیادی گرد و غبار و کثیفی هستند و اگر در خانه خود حیوانات خانگی دارید، احتمالاً هر روز با موهای حیوانات خانگی روی سطوح مختلف مواجه می شوید.

فرش ها به ظاهر خانه شما کامل می کنند، اما مشکل اینجاست که به همان اندازه که زیبا هستند، موهای حیوانات خانگی و گرد و غبار را نیز جذب می کنند. همه صاحبان حیوانات خانگی عاشق حیوانای دوست داشتنی هستند، اما پیدا کردن موهای حیوانات خانگی در سراسر خانه، از لباس گرفته تا فرش و مبلمان، می تواند خسته کننده باشد.

 به جای دوری از این حیوانات دوست داشتنی، بهتر است راه های از بین بردن موهای حیوانات خانگی را یاد بگیرید. در این مقاله بهترین روش ها برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی از روی فرش ها و سطوح را برای شما به ارمغان می آورد.

از اسفنج استفاده کنید

1. از اسفنج آشپزخانه استفاده کنید

اگر موهای گربه شما به زمین چسبیده است و برداشتن آن دشوار به نظر می رسد، کافی است یکی از اسفنج های قدیمی آشپزخانه خود را بگیرید و از آنها کمک بخواهید. برای این کار باید یک اسفنج خشک و تمیز را در سراسر فرش یا موکت بکشید.

توجه: قبل از استفاده از اسفنج حتما سطح فرش را جاروبرقی بکشید. اگر سطح مورد نظر گسترده است می توانید از تی اسفنجی استفاده کنید. برای این کار، تی را کمی مرطوب کنید و آن را در هر قسمتی از فرش که موهای گربه جمع می شود، بکشید.

2. از نرم کننده لباس استفاده کنید

برای تمیز کردن فرش خود از موهای حیوانات خانگی می توانید طبق دستورالعمل زیر از نرم کننده لباس استفاده کنید.

آب گرم را با نرم کننده لباس به نسبت سه به یک مخلوط کنید.

محلول را در یک بطری خالی بریزید و بطری را به شدت تکان دهید.

فرش را با محلول خانگی خود اسپری کنید. نرم کننده لباس چسبندگی مو حیوان خانگی شما را کاهش می دهد و راحت تر از روی فرش جدا می شود.

در نهایت فرش را جاروبرقی بکشید و فقط ناپدید شدن موها را تماشا کنید.

برای پاک کردن مو حیوانات از فرچه استفاده کنید

پربازدید ترین مقاله:فرش کلاژ چیست؟ + فرش چهل تکه دستبافت|7 مرحله تا ساخت فرش

3. از فرچه یا برس فرش استفاده کنید.

با تهیه برس دستی برای فرش و موکت ابزاری موثر برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی خواهید داشت. این برس ها همچنین می توانند موهایی که چسبندگی زیادی بین الیاف فرش دارند را از بین ببرد. برای این کار برس را از عرض فرش بکشید و تا جایی که امکان دارد مو را از سطح فرش جدا کنید. این کار علاوه بر از بین بردن موهای حیوانات خانگی از روی فرش، تاثیر مثبتی در حفظ بافت آن دارد.

4. از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین نه تنها از شر موهای گربه خلاص می شود، بلکه بافت فرش را معطر می کند. برای رسیدن به این هدف کافی است:

روی قسمت هایی از فرش که موها در آن گیر کرده اند، جوش شیرین بپاشید.

اجازه دهید جوش شیرین چند دقیقه روی سطح مورد نظر بماند و سپس آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

جوش شیرین با کاهش چسبندگی موهای حیوانات و حذف موها را آسان تر می کند.

دستکش پلاستیکی برای ماساژ حیوانات

5. پوشیدن دستکش پلاستیکی

یک راه هوشمندانه برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی از روی سطح فرش، پوشیدن دستکش و کشیدن دست روی فرش است. به محض شروع این کار، موها به دست شما می چسبند. موی گربه توانایی بالایی در چسبیدن به سطوح پلاستیکی دارد. بنابراین استفاده از این روش باعث نجات آنها نمی شود. پس از چسبیدن مو به دستکش، دست خود را در آب داغ فرو کنید تا دستکش تمیز شود. سپس می توانید به فرش برگردید و بقیه قسمت های آن را به همین ترتیب موها را از فرش جدا کنید.

6. استفاده از کفش با کفی پلاستیکی

کفش های پلاستیکی یک سلاح قدرتمند برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی هستند.

 یک جفت کفش با زیره پلاستیکی تهیه کنید.

کفش ها را بشویید تا کف آن به خوبی تمیز شود. حالا بدون نگرانی از خراب شدن فرش، روی آن راه بروید.

هنگام راه رفتن روی فرش دقت کنید که خواب فرش رو به بالا باشد.

حالا گلوله های پشم روی فرش را می توان به راحتی با جاروبرقی جدا کرد.

پربازدید ترین مقاله:فرش مراکشی چیست؟ + قیمت فرش مراکشی | 5 ویژگی فرش

7. استفاده از جارو برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی

این جاروبرقی ها به طور خاص برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی طراحی شده اند. قیمت خرید این جارو کمی بالاست اما اگر پول کافی دارید در خرید این محصول قدرتمند که می تواند تمام مشکلات شما را در تمیز نگه داشتن خانه حل کند شک نکنید. طراحی این محصول به گونه ای است که با مکش بالا و بدون گرفتگی می تواند میزان موهای حیوانات خانگی را در خانه کاهش دهد. جاروهای مخصوص علاوه بر مو، سایر مواد حساسیت زا را نیز از بین می برد.

جلوگیری از ریزش مو حیوانات

جلوگیری از ریزش موی حیوانات خانگی

مو های حیوان خانگی خود را حداقل دو بار در هفته شانه کنید تا موها از برس پاک شود. در این حالت خوابیدن یا غلت زدن روی وسایل منزل موهای اضافی روی آنها نمی چسباند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *