مقالات

فرش پتینه چیست؟ (آشنایی با ویژگی و مزایای فرش ماشینی پتینه)

فرش پتینه چیست

فرش پتینه یعنی فرشی که کهنه نما و قدیمی است و رنگ و رو رفته می باشد. البته شاید این مثال رو از قدیم شنیدین که میگن فرش هر چه پا خورده تر باشه ارزشش بیشتره؛ این جمله برای فرش های قدیمی صدق می کند. فرش های پتینه که طرح و نقش کهنه نمایی دارد توانسته اند افراد زیادی را مجذوب جذابیت خود کنند. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی هایپرکارپت قصد داریم شما را با فرش پتینه، مشخصات و ویژگی های آن آشنا کنیم.

فرش پتینه چیست؟

پتینه یعنی فرش قدیمی و یا عتقیه در واقع به فرشی گفته می شود که ظاهر قدیمی دارد. تولیدکنندگان فرش های ماشینی از این جمله که هر چه فرش قدیمی تر باشد ارزشش بیشتر است ایده گرفتن و فرش ماشینی با طراحی کهنه نما تولید کردند. فرش پتینه یکی از پرفروش ترین طرح های فرش ماشینی است.

تفاوت فرش پتینه با فرش وینتج چیست؟

فرش پتینه ظاهری مشابه با فرش وینتج دارد اما یک تفاوت کلی که در بین این دو وجود دارد که میان آنها را از یکدیگر تشخیص داد. فرش های وینتج و پتینه هر دو طرح و نقش کهنه نما دارند اما نقشه فرش وینتج تا حد زیادی مشخص است در حالی که نقشه فرش های پتینه چندان مشخص نیست.

ویژگی فرش پتینه

ظاهر مدرن یا کلاسیک فرش پتینه برای هر دکوراسیونی قابل استفاده است. رنگ های استفاده شده در فرش پتینه متنوع می باشد و تنوع، طرح، نقش و رنگ بندی در برابر سایر طرح های فرش قابل مقایسه نیست.

تعداد شانه فرش پتینه

فرش های پتینه به صورت 500 شانه، 700 شانه، 1000شانه و 1200 و 1500 شانه می باشند که در بین تمامی آنها تراکم 1500 شانه از همه ظریف تر و ریزتر است.

اندازه فرش پتینه

هیچ محدودیتی در ابعاد و اندازه فرش پتینه وجود ندارد و شما می توانید با توجه به فضای مورد نظرتان فرش خود را سفارش دهید.

انواع فرش های پتینه

ویژگی های فرش پتینه

فرش های پتینه تفاوت هایی با یکدیگر دارند و هر کدام از مدل ها سبک و رنگ متفاوتی دارند و هر فرد می تواند با توجه به سلیقه خود یکی از مدل ها را انتخاب کند. اما در لیست انواع فرش های پتینه را به شما معرفی کرده ایم.

  • فرش پتینه مدرن
  • فرش پتینه کلاسیک
  • فرش پتینه آنتیک کاری
  • فرش پتینه پلاستر
  • فرش پتینه برجسته

فرش پتینه ترک

کشور ترکیه، اولین ها در زمینه تولید فرش پتینه بوده است و تا الان نیز در حال گسترش و متنوع کردن انواع فرش های پتینه می باشد. فرش های پتینه ترک دارای طرح های ترنج دار و پتینه افشان می باشد و از همان ابتدا برای تولید فرش پتینه از رنگ های خاصی استفاده می شود. رنگ فرش های پتینه معمولا طوسی، نقره ای و کرم است که با اکثرا دکوراسیون ها سازگاری دارد.

فرش پتینه کاشان

کاشان مرکز تولید این مدل فرش های ماشینی است. پیش آمده است که افراد برای خرید فرش پتینه تا کاشان سفر کرده اند. فرش های پتینه کاشان طرح ها و مدل های مختلفی دارد به طوری که با رقبای خارجی قابل مقایسه نیست. فرش های پتینه در کشور ترکیه در اندازه بزرگتر تولید می شود. اما اگر قصد خرید فرش پتینه کاشان را دارید می توانید در متراژ دلخواه سفارش دهید.

فرش پتینه بلژیکی

طرح های این مدل فرش ها در کشور بلژیک دارای شکل های هندسی مانند مثلث و مربع است و در طرح های ساده و مینیمال وجود دارد.

رنگ های فرش پتینه

مشخصات فرش پتینه

اکثر فرش های قدیمی به رنگ قرمز و یا لاکی بودند، اما به مرور فرش های طرح قدیم دارای تغییر و تحولاتی شدند که این تغییرات شامل تنوع در رنگ بوده است. در تولید و طراحی فرش های پتینه بیشتر از رنگ های خنثی مانند طوسی، کرم، آبی آسمانی و … استفاده می شود که آرامش بخش هستند و چشم نوازی زیبایی دارند.

رنگ سفید با کرم در فرش های وینتج خیلی مشاهده می شود. اکثر فرش های پتینه کرم رنگ هستند و این رنگ باعث برجستگی طرح های روی فرش می شود.

رنگ طوسی به دلیل اینکه رنگ خنثی است با انواع دکوراسیون ها ست می شود و مدل هایی با این رنگ در بازار وجود دارد. به این صورت که اگر طوسی را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب کنید، می توانید مدل های بیشتری را مشاهده کنید.

طرح های فرش پتینه

طرح و نقش در فرش های پتینه در حدی است که شما می توانید مدل مورد علاقه خود را با رنگ مورد پسند خود سفارش دهید و باید بگوییم انتخاب بالایی دارید. از آنجایی که فرش های پتینه هم برای دکوراسیون های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می شود به راحتی با انواع دکوراسیون ها ست می شود.

شما می توانید در فروشگاه آنلاین فرش هایپرکارپت متنوع ترین مدل های فرش پتینه را مشاهده کنید و فرش خود را با قیمت مناسب، کیفیت بالا سفارش دهید و با ارسال رایگان دریافت کنید. در هایپرکارپت جذاب ترین فرش های پتینه با ابعاد متفاوت و رنگ بندی جذاب وجود دارد و شما می توانید با در نظر گرفتن دکوراسیون خود بهترین فرش را انتخاب کنید.

قیمت فرش پتینه چقدر است؟

قیت همه فرشها با یکدیگر متفاوت است و نمی توان برای تمامی فرش های پتینه قیمت ثابتی را در نظر گرفت. الیافی که در بافت فرش های ماشینی به کار می رود می تواند نقش مهمی در تعیین هزینه آن داشته باشد. قیمت فرش های پتینه با توجه به تعداد شانه، اندازه و الیاف به کار رفته شده مشخص می شود.

نتیجه گیری :

در این مقاله از سایت هایپرکارپت درمورد اینکه فرش پتینه چیست و چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد صحبت کردیم و گفتیم که فرش پتینه همان فرش کهنه نما یا فرش با طرح قدیمی است که امروزه مورد پسند بسیاری از خانم های خوش سلیقه قرار گرفته است. این مدل فرشها در رنگ ها، مدل ها و ابعاد متفاوتی وجود دارند و شما می توانید پس از بررسی مشخصات و رنگ محصول آن را به صورت اینترنتی در سایت هایپرکارپت سفارش دهید. اگر شما هم تجربه ای در رابطه با خرید فرش های پتینه دارید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *