مقالات

پاك كردن لكه نوشابه از فرش + 3 روش طلایی پاك كردن نوشابه از روي فرش

پاك كردن لكه نوشابه از فرش

در این مقاله بهترین روش پاك كردن لكه نوشابه از فرش گفته میشود.امروزه نوشابه به عضوی دائمی در بسیاری از سفره ها تبدیل شده است. بدون شک جلوگیری از اتفاقاتی مانند افتادن یک لیوان نوشابه یا افتادن روی زمین غیرممکن است و هر چقدر هم که مراقب باشید در مواردی این اتفاق می افتد.

اگر دستتان با لیوان نوشابه برخورد کرد و تمام میز و فرش با نوشابه پوشانده شد، خونسردی خود را حفظ کنید. آرام باشید و نفس عمیق بکشید. شما چیزی برای نگرانی ندارید. زیرا پاك كردن لكه نوشابه از فرش کار سختی نیست. فقط باید سریع به آن عمل کنید.

نیاز به حفظ آرامش و اقدام سریع

با حفظ خونسردی خود، اما به سرعت، باید لکه نوشابه تازه را از روی فرش خود پاک کنید. زیرا اگر خیلی دیر اقدام کنید، لکه نوشابه بسیار چسبناک می شود و حتی می تواند مورچه ها و سایر حشرات را به دلیل شیرینی خود جذب کند که باعث بوجود آمدن مشکل دوباره می شود.

اگر مراقب پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش نباشید، ممکن است فقط بتوانید حالت چسبندگی را از بین ببرید که لکه زشتی روی فرش باقی می‌گذارد. در ادامه این مطلب چند روش ساده برای از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش را برای شما شرح داده ایم.

پاك كردن لكه نوشابه از فرش + 3 روش طلایی پاك كردن نوشابه از روي فرش 2

پاك كردن لكه نوشابه از فرش

یک نکته بسیار مهم : توجه داشته باشید که اگر نوشابه روی فرش خود ریختید و لکه هنوز خیس است، نباید آن را با پارچه تمیز کنید، زیرا این کار باعث می شود تا نوشابه بیشتر به داخل الیاف فرش نفوذ کند. بهترین راه برای مانع از جذب نوشابه به فرش، قرار دادن یک دستمال کاغذی روی لکه است.

 

پس چی شد..

مهمترین چیز برای از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش این است که سریع عمل کنید. یعنی به محض ریختن نوشابه برای تمیز کردن آن اقدام کنید و برای گرفتن بهترین نتیجه آن را به زمان دیگری موکول نکنید. توجه داشته باشید که اگر لکه را بلافاصله پس از ریختن روی فرش تمیز کنید، بدون شک از نفوذ آن به بافت فرش جلوگیری می کنید. برای از بین بردن لکه از روی فرش، ابتدا چند لایه دستمال کاغذی روی فرش قرار دهید تا نوشابه جذب شود. سپس مقداری آب سرد داخل بطری بریزید و محل لکه‌دار را بشویید کنید تا فرش خیس شود. در نهایت از دستمال کاغذی برای جذب رطوبت فرش استفاده کنید و صبر کنید تا فرش کاملا خشک شود.

پر بازدید ترین مقاله:از بین بردن بوی بد فرش+خوشبو کننده فرش و موکت|5 روش برای خوشبو کننده فرش

 

پاك كردن لكه نوشابه از فرش + 3 روش طلایی پاك كردن نوشابه از روي فرش 4

روی فرش نمک بپاشید!

اگر لکه نوشابه تازه است، هنوز زمان زیادی دارید تا بدون استفاده از پاک کننده های شیمیایی، آن را به طور کامل از روی فرش پاک کنید. نمک سفره برای از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش بسیار مفید است. یک دستمال مرطوب، یک پارچه تمیز خشک، آب گرم و مقداری نمک آماده کنید و نمک را روی لکه نوشابه بپاشید. حالا دستمال را روی نمک ها بکشید تا لکه کاملا پاک شود. بعد از اینکه فرش بدون لکه شد، آن را با یک پارچه تمیز و آب گرم تمیز کنید. بهتر است بدانید استفاده از نمک برای از بین بردن لکه های خون از روی فرش نیز عالی است.

 

مایع ظرفشویی را روی فرش بریزید

در برخی موارد، پاک کننده های آب و غیر شیمیایی ممکن است برای پاک کردن لکه های قدیمی و زیاد مانده کافی نباشند. به همین دلیل برای پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش بهتر است از مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای تهیه این ،یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را داخل یک اسپری بریزید و بقیه قوطی را با آب گرم پر کنید و خوب تکان دهید. حالا یک پارچه سفید تمیز بردارید و پس از پاشیدن محلول پاک کننده روی لکه، آن را به خوبی با پارچه تمیز کنید. پس از پاک شدن لکه، محل لکه را با کمی آب و یک پارچه تمیز بشویید.

پاك كردن لكه نوشابه از فرش + 3 روش طلایی پاك كردن نوشابه از روي فرش 6

نکات مهم برای از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش

با توجه به تحقیقات انجام شده در دانشگاه اوهایو، توصیه می کنیم از صابون برای از بین بردن لکه های فرش استفاده نکنید زیرا مواد تشکیل دهنده صابون حاوی ترکیباتی هستند که می توانند لکه های فرش مانند لکه های نوشابه را طولانی تر کنند. درست است که صابون بهترین پاک کننده لکه های خون و سایر لکه های ایجاد شده روی پارچه های مختلف است، اما مشکل بین لکه های صابون و نوشابه فقط به دلیل نوع الیافی است که فرش از آن ساخته شده است. البته این را هم بگوییم که اگر نوشابه روی لباس ریخته شود بهترین ماده پاک کننده انواع صابون است. اما برای از بین بردن هر نوع لکه از روی فرش توصیه می کنیم از صابون استفاده نکنید.

 پر بازدید ترین مقاله: آهار فرش چیست + تمامی مراحل آهار تکمیل | آهار چیست؟

نکته بعدی این است که برای از بین بردن هر لکه ای مانند لکه نوشابه روی فرش نباید خودسرانه از شوینده های قوی استفاده کنید، زیرا مواد شوینده قوی مانند سفید کننده ها، مایعاتی که ادعا می کنند تمیزکننده قوی هستند و با مارک های مختلف و یا در مواردی جرم گیر هستند، عوامل رنگ الیاف فرش را از بین می برد و ظاهری زشت و جبران ناپذیر به فرش می دهد. بنابراین بهتر است در هنگام شستن فرش فقط از مواد شوینده ظرفشویی استفاده شود و در صورت نیاز به استفاده از مواد شوینده دیگر، بهتر است مقدار کمی از مواد شوینده را روی قسمت کوچکی از فرش امتحان کنید ، سپس اگر آسیب جدی به فرش وارد نکرد، می توانید از آن به عنوان لکه بر استفاده کنید.

 

1 نظر در “پاك كردن لكه نوشابه از فرش + 3 روش طلایی پاك كردن نوشابه از روي فرش

  1. سپهر گفت:

    از دست مامانم نجاتم داد😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *