مقالات

تفاوت فرش گل برجسته با ساده + مزایا و معایب|4 ویژگی فرش گل برجسته

تفاوت فرش گل برجسته با ساده + مزایا و معایب|4 ویژگی فرش گل برجسته 1

تفاوت فرش گل برجسته با ساده سوال خیلی از افراده، فرش ماشینی به دلیل تنوع در تولید،بسیار گسترده شده است و انواع مختلفی از فرش ماشینی وجود دارد که با داشتن اطلاعاتی از این بافته ها می توان آنها را برای فضاهای مناسب خانه انتخاب کرد. تاکید ما بر دانستن ویژگی های فرش و استفاده از فضایی است که فرش در آن پهن می شود، زیرا انتخاب فرش ماشینی با تراکم بالا برای سالن ورودی و اتاق خواب، امکان پذیر نیست یا نمی توان فرش ماشینی با تراکم پایین را برای پذیرایی انتخاب کرد.

آیا فرش گل برجسته خوبه؟از آنجایی که پذیرایی قسمت لوکس خانه است و باید کفپوش زیبایی داشته باشد تا زیبایی منحصر به فردی به دکوراسیون بیافزاید و در بین فرش های موجود، فرش های گل برجسته تاثیر بی نظیری در دکوراسیون خواهند داشت. زیبایی چشم نواز فرش های ماشینی گل  برجسته نه تنها با برجستگی های زیبا بلکه با شانه و تراکم بالا و همچنین طرح های ظریف و اصیل حاصل شده است.

اگر بدون اطلاع از ویژگی های فرش ماشینی وارد فروشگاه شویم، بدون شک انتخاب بین فرش با نقش گل برجسته یا فرش ساده یکی از سوالاتی است که پیش می آید. در این مقاله با عنوان فرش گل برجسته بهتر است یا ساده؟ انتخاب بین این دو بافته بسیار بحث برانگیز است.

پربازدید ترین مقاله:ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش+فرش دستبافت|7 روش عالی

تفاوت فرش گل برجسته با ساده + مزایا و معایب|4 ویژگی فرش گل برجسته 3

فرش ماشینی با گل برجسته

ابتدا توضیح می دهیم که فرش گل برجسته چیست و برای به دست آوردن چنین محصولات بی نظیری چه مراحل تولیدی را طی می کند؟

فرش‌های گل برجسته به فرش‌هایی گفته می‌شود که در قسمت‌های خاصی مانند گلبرگ و… فرورفتگی دارند و در واقع به دلیل ارتفاع ناهموار نخ خاب در تمام سطح فرش، نام فرش گل برجسته روی این بافته قرار داده شده.

فرش ماشینی گل برجسته دارای ویژگی های خاصی است که باید در مورد این ویژگی ها بدانیم:

1- فرش های گل برجسته به دلیل ارتفاع متفاوت نخ خاب روی سطح فرش ماشینی،توان مقاومت در برابر فشار و رفت و آمد زیاد را ندارند و برای مکان های شلوغ خانه توصیه نمی شوند.

2- هنگام جاروکشیدن باید از خارج شدن ذرات آلودگی که در دل فرش است اطمینان حاصل نمایید. به دلیل ناهمواری سطح فرش، ذرات در قسمت هایی که دسترسی به آن ها راحت نیست گیر می کنند و لازم است حداقل روزی یک بار با کمک جاروبرقی از عدم وجود ذرات در فرش اطمینان حاصل کرد.

3- شانه و تراکم فرش های ماشینی گل برجسته زیاد است و در دسته فرش های لوکس قرار می گیرد. طرح ها و نقش های بافته شده در دل این فرش بسیار ظریف است و بیشتر طرح ها به سبک سنتی و کلاسیک به تصویر می کشند.

4- استفاده از فرش های گل برجسته برای تابلو فرش متداول است و یکی از زیباترین و نفیس ترین تابلو بر روی دیوار خانه های ایرانی است. این نوع استفاده از فرش های گل برجسته نشان از ظرافت و زیبایی بالای در بافته هاست.

نکته جالب در مورد فرش ماشینی گل برجسته، فرآیند تولید آن است، بنابراین تولید و بافت فرش گل برجسته دقیقا مشابه فرش های معمولی است، با این تفاوت که در بافت فرش گل برجسته چندین نوع نخ خاب با درجه ذوب متفاوت کمک گرفته میشود پس از بافت محصولی ساده با ارتفاع یکسان و یکدست خواهیم داشت که با قرار گرفتن در معرض دما و حرارت بالا نوع خاصی از الیاف کوتاه شده و فرورفتگی به وجود می آید. در واقع از نخ هایبالک در قسمت هایی که قرار است فرورفتگی وجود داشته باشد استفاده می شود و در قسمت هایی که قرار است برجستگی وجود داشته باشد از نخ اکریلیک هیت ست شده استفاده می شود.

محصول با این الیاف به صورت ساده تولید می شود و سپس از روی غلتک های داغ عبور داده می شود و قسمت های بافته شده با نخ هایبالک به دلیل مقاوم نبودن در برابر حرارت جمع و فرو رفته می شوند.

نوآوری و خلاقیت در محصولات تولید شده با حمایت کارخانه های تولید فرش ماشینی کاشان از جمله فرش هایپر کارپت کم نیست. فرش هایپر کارپت یکی از گروه های تولیدی است که تمامی محصولات خود را با بهترین کیفیت و زیبایی چشم نواز در اختیار خریداران قرار می دهد.

پربازدید ترین مقاله:پاك كردن لكه نوشابه از فرش + 3 روش طلایی پاك كردن نوشابه از روي فرش

تفاوت فرش گل برجسته با ساده + مزایا و معایب|4 ویژگی فرش گل برجسته 5

فرش های ماشینی ساده

جدای از فرش‌های گل برجسته، فرش‌های ساده‌ای هستند که ویژگی‌هایی خاص برای استفاده روزمره از فرش و قالی دارند. در هر خانه ای چند فرش ماشینی ساده وجود دارد که کاربردی ترین قسمت خانه محسوب می شود.

نگهداری از فرش های ساده بسیار راحت تر از فرش های گل برجسته است، اما زیبایی چشم نواز فرش گل برجسته از جمله فضاهای خانه است که از نظر زیبایی نیازمند دگرگونی اساسی است. استفاده از فرش های ساده و فرش های گل برجسته کاملا متفاوت است و بسته به فضایی که قرار خواهد گرفت دارد.اگر فرش ماشینی گل برجسته و ساده را در کنار هم دیده باشید، بدون شک به محتوای جمله گفته شده پی خواهید برد.

ماندگاری و استحکام فرش های ساده به دلیل بافت شدن با الیاف اکریلیک هیت ست شده بسیار بالاست و به همین دلیل استفاده از این محصولات برای اتاق نشیمن، راهرو، پذیرایی که از مبل برای نشستن استفاده نمی شود، توصیه می شود.

  تفاوت فرش گل برجسته با ساده + مزایا و معایب|4 ویژگی فرش گل برجسته 7  تفاوت فرش گل برجسته با ساده + مزایا و معایب|4 ویژگی فرش گل برجسته 9

 

فرش گل برجسته بخریم یا ساده؟

با گذشت زمان، محصولات گل برجسته به دلیل پاخوردگی زیاد در قسمت هایی که از الیاف ابریشم ظریف نوع هایبالک استفاده می شود، خرد می شوند. اگر برای فضای پرتردد خانه فرش می خواهید بهتر است از محصولات ساده استفاده کنید.

برای خرید هر کدام از دسته های فرش ساده یا گل برجسته پس از بررسی های لازم از جمله کاربر فضای خانه و ویژگی های فرش ماشینی، نوع محصول انتخابی خود را از فروشگاه های معتبر و روش های مناسب تهیه نمایید. در حال حاضر فروشگاه اینترنتی فرش هایپر کارپت یکی از ناب ترین فروشگاه های خرید فرش ماشینی محسوب می شود که فرش های متنوع، زیبا و باکیفیت را با قیمت کارخانه در اختیار مشتریان قرار می دهد.

فرش گل برجسته نسبت به فرش های دیگر قیمت بیشتری دارد، به دلیل الیاف و روش فرآوری خاص، خریداران در انتخاب خود وسواس بیشتری دارند. خرید انواع فرش های گل برجسته را به شرکت تولیدی فرش هایپر کارپت پیشنهاد می کنیم زیرا طیف وسیعی از فرش های با قیمت مناسب با طرح ها، رنگ ها و بافت های متنوع را ارائه می دهد. بازدید از سایت فرش هایپر کارپت و نگاهی به محصولات شاهد این گفته است. خرید آنلاین از سایت می تواند فرشی با کیفیت و زیبا با قیمت مناسب برای شما به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *