مقالات

فرش شگی چیست + معایب فرش شگی❌

فرش شگی مناسب کجاست

فرش با تمام قدمت خود یکی از انعطاف پذیرترین محصولات در برابر تغییراتی است که بازار از آن انتظار دارد. فرش های سنتی ایرانی با همه زیبایی و جلوه ای که دارند، به سلیقه عده ای خوش نمی آیند. آنها طرح های ساده تر و آرام تر را ترجیح می دهند. صنعت فرش برای رفع نیاز این دسته از مشتریان اقدام به تولید طیف وسیعی از انواع فرش های خاص کرد. فرش پرزبلند یا فرش شگی یکی از بی نظیرترین محصولاتی است که می توانید در بازار فرش پیدا کنید. Shaggy در انگلیسی به معنی پشمالو است. در این مقاله با انواع مزایا و معایب استفاده از فرش شگی آشنا می شویم.

جنس فرش شگی

فرش پشمالو نوعی فرش فانتزی است. بنابراین برای بافت آن از نخ های مختلفی استفاده می شود. نخ هایی مانند پلی پروپیلن، اکریلیک، پلی استر و پشم از محبوب ترین نخ هایی هستند که در ساخت این فرش استفاده می شوند. به طور معمول، ارتفاع خاب یک فرش معمولی 700 شانه تا 11 میلی متر ارتفاع خاب دارد .اما شانه و نخ های استفاده شده در بافت فرش شگی تا 33 میلی متر ارتفاع دارند.

مقاله پر بازدید: فرش چند شانه خوبه؟ + پیشنهاد بهترین فرش برای نشستن

فرش پرز بلند چیست؟

با این حال، شاید رایج ترین نوع فرش شگی که در بازار می بینید، فرش های پلی استر باشد. برای بافت فرش، ابتدا نخ پلی استر فرآیندی به نام هیت ست را طی می کند. فرش هیت ست مزایای زیادی دارد. از جمله اینکه پف نمی کند و بوی نامطبوع نمی دهد. علاوه بر این، این فرش ها در برابر نور خورشید و پوسیدگی مقاومت بالایی دارند، و مهم تر از همه پرز ندارد.

فرش شگی مناسب کجاست؟

اگر قصد دارید خانه خود را با فرش های شگی تزئین کنید، بهتر است در نظر داشته باشید که این فرش ها در سایزهای بزرگ تولید نمی شوند. بزرگترین سایز فرش پرز بلند که در بازار می توانید پیدا کنید 2.5×3.5 متر یا همان 9 متری هست که باید در این سایز جفت سفارش بدهید. بنابراین اگر قصد تهیه فرش برای فضاهای بزرگ را دارید، بهتر است از این دسته از فرش ها چشم پوشی کنید.فرش شگی مناسب کجاست

فرش های شگی مناسب فضاهای بزرگ نیستند .

پرز خوابیده فرش شگی

انواع فرش شگی

فرش شگی از جمله محصولاتی است که عمر کوتاهی در بازار فرش دارد. سه نوع اصلی این فرش وجود دارد:

فرش فلوکاتی رنگ ثابت: رنگ ثابت یکی از ویژگی هایی است که در انواع فرش ها به سختی به آن توجه می شود. اما یکی از اصلی ترین انواع فرش های پرز بلند، فرش فلوکاتی تک رنگ هست که تمام سطح آن با یک رنگ پوشانده شده و هیچ طرحی روی آن دیده نمی شود.جنس فلوکاتی با شگی فرق میکند.فلوکاتی با پنبه تولید میشود و خیلی سریع سفت شده و حالت خود را از دست میدهد . ولی شگی ساختارش هم پنبه هست هم پلی استر و هم اکریلیک که این طول عمر فرش را زیاد میکند.

فرش شگی با اشکال ساده: یکی از دلایلی که فرش فانتزی طرفداران زیادی در بازار فرش دارد، طرح بی‌صدا به کار رفته در بافت آن است. این طرح ها در فرش شگی نیز دیده می شود. به همین دلیل استفاده از آنها در دکوراسیون مینیمال می تواند جلوه بسیار خوبی به خانه شما ببخشد.

فرش سه بعدی شگی: یکی از نتایج استفاده از فناوری پیشرفته در صنعت فرش، معرفی فرش های سه بعدی بود. در این دسته از فرش ها ارتفاع تمام قسمت های فرش یکسان نیست و بسته به طرح، برخی از قسمت های آن به صورت برجسته بافته می شود.

شکل فرش شگی

استفاده از اشکال هندسی مختلف می تواند جلوه خاصی به دکوراسیون منزل شما ببخشد. اگر فرزندی در خانه دارید، ممکن است دلیل خلاقیت او همین باشد. انواع فرش پرزبلند را در بازار می توانید پیدا کنید. اگر قصد دارید خانه خود را با فرش بیضی تزئین کنید، فرش شگی می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. البته این نوع فرش را در سایزهای دیگر مانند دایره، مستطیل و مربع نیز می توانید پیدا کنید.

مقاله پر بازدید:تبدیل عکس به تابلو فرش چهره + تحویل درب منزل ⭐

مزایای استفاده از فرش شگی

علاوه بر شکل و طرحی که برای بافت فرش استفاده می شود، برخی ویژگی های دیگر ممکن است شما را به استفاده از فرش شگی ترغیب کند. در زیر به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.در این فروشگاه هایپر کارپت انواع طرح های و کیفیت های فرش شگی هست که میتوانید مشاهده کنید در پایین لینک گذاشته شده است.

  • سبک وزن

روش بافت فرش شگی با فرش ماشینی متفاوت است. تراکم کم این نوع فرش باعث می شود در مقایسه با سایر انواع فرش بسیار کمتر باشد. به خصوص اگر زیاد جابجا می‌شوید، استفاده از فرش پشمالو می‌تواند دردسر اسباب کشی را کاهش دهد.

  • نرمی و راحتی

الیاف این نوع فرش تا 4 سانتی متر هم می رسد که باعث شده تا پای این فرش ها بسیار عالی باشد و هنگام راه رفتن روی آن ها احساس بسیار خوبی خواهید داشت. این ویژگی می تواند موضوع بسیار مهمی در انتخاب فرش برای اتاق کودک باشد.

  • درخشش

از آنجایی که معمولا برای بافت این دسته از فرش ها از نخ پلی استر استفاده می شود، درخشندگی و براقیت خاصی دارند که می توانند جلوه زیبایی در دکوراسیون فضا داشته باشند.

  • بدون کرک

چون برای بافت این فرش از نخ های هیت ست استفاده می شود، بدون پرز است. علاوه بر این، فرش شگی ضد حساسیت است.

  • قیمت مناسب

تراکم کم و طرح های ساده در بافت این فرش باعث شده است که قیمت این فرش با وجود کیفیت بالا نسبت به سایر فرش های موجود در بازار کمتر باشد.

معایب فرش شگی

در کنار تمام مزایایی که برای این نوع فرش برشمردیم، استفاده از این فرش می تواند معایبی نیز داشته باشد. عیب اصلی که در بررسی فرش پرزبلند به آن توجه می شود این است که به سرعت کثیف می شوند. وجود پرزهای بلند محل مناسبی برای نشستن کثیفی در فرش ایجاد می کند. این امر شستن آنها را دشوار می کند. به همین دلیل، قالیشویی معمولا تنها انتخاب شما برای شستن فرش های شگی است.

تفاوت میان فرش فلوکاتی و شگی

نتیجه:

در کل اگر قصد خرید فرش پرزبلند دارید از جنس شگی بخرید نه از فلوکاتی.زیرا فلوکاتی عمر کمتر و جنس بی کیفیت تری دارد ولی شگی راحت 3 الی 4 سال دوام دارد.قیمت این دو نوع جنس هم فرق دارد و فکر نکنید که ارزان دارید میخرید.برای خرید و ثبت سفارش شما میتوانید روی لینک خرید فرش شگی بزنید و وارد این محصولات شوید.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

1 نظر در “فرش شگی چیست + معایب فرش شگی❌

  1. الهام گفت:

    عالییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *