مقالات

فرش کلاسیک چیست؟ (مشخصات، ویژگی، رنگ و ابعاد فرشهای کلاسیک)✅

فرش کلاسیک چیست

فرش کلاسیک چیست و انواع آن کدام است؟ فرش های کلاسیک بسیار متنوع می باشند و هر کدام از آنها طرح و رنگ مختلفی دارند و می توانند نمای جذابی را به یک خانه ببخشند. فرش کلاسیک به معنی استفاده از الگو و طرح های سنتی و سنت مد در فرش بافی هستند. فرش 1200 شانه از سبک کلاسیک الهام گرفته اند. طرح های کلاسیک در فرش 1500 شانه با استفاده از ترکیب الگوهای گل، هندسی و یا هنری نقش های متنوعی دارد. در ادامه این مطلب از سایت هایپرکارپت قصد داریم تا درمورد مشخصات، ویژگی ها و مزیت های فرش کلاسیک بیشتر با شما صحبت کنیم.

فرش کلاسیک چیست؟

حتما شما هم این سوال در ذهنتان ایجاد شده که به چه نوع فرش هایی فرش کلاسیک گفته می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فرش های کلاسیک به فرش هایی گفته می شود که طرحی بر روی آن پیاده می شود. معمولا نقش ها و الگوهایی که بر روی این فرشها گذاشته می شود به صورت الگوهای هندسی، نقشه های گل، حیوانات، بناهای تاریخی، مذهبی، پرندگان،  طبیعت و … است. رنگ هایی که برای این فرشها در نظر گرفته می شود، رنگ های جذابی است که طرح و نقش فرش را دو چندان می کند.

فرش کلاسیک برای دکوراسیون ها و منازلی مناسب است که سبک کلاسیک و سنتی دارند. برخی از طرح هایی که بر روی این فرشها قرار می گیرد ظریف هستند و هارمونی جذابی ایجاد می کنند.

انواع فرش کلاسیک

انواع فرش کلاسیک چیست

فرش های کلاسیک به این صورت است که نقش روی آنها یک دایره مرکزی است و چهار شکل مثلث مانند در اطراف و گوشه های آن قرار دارد، که به آن لچک ترنج می گویند. ترنج همان نقش بزرگی است که در مرکز فرش قرار دارد و مثلث هایی در گوشه های آن وجود دارد که به آن لچک می گویند. مدل های دیگری در رابطه با انواع فرش کلاسیک وجود دارد و ما در ادامه آنها را به شما معرفی می کنیم.

مدل طرح شاه عباسی

گل هایی به نام گل های شاه عباسی هستند که در میان ایرانیان معروف می باشد. این گل ها برای طرح های دیگری نیز استفاده می شود.

طرح بناهای قدیمی

بناهای مذهبی و مسجدها بیشتر طرح آنها بر روی این فرشها قرار می گیرد و این مدل فرشها بیشتر برای مکان های مذهبی استفاده می شود.

طرح های افشان

یکی از زیباترین فرش های کلاسیک، طرح افشان می باشد؛ آن هم به دلیل اینکه تقارن در آنها رعایت نشده است و نسبت به طرح های قدیمی متفاوت تر است. طرح افشان یکی از طرح های مدرنی می باشد که با سبک دکوراسیون امروزی تطابق بیشتری دارد.

طرح اسلیمی

طرح طبیعت مانند گل و درختان جزو این فرشها می باشد.

طرح ترمه

این مدل طراحی در ظرف های مختلفی مشاهده می شود.

طرح ماهی درهم

در قسمت شرق کشور بیشتر از این طرح استفاده می شود.

طرح خشتی

در این مدل فرشها بیشتر از شکل های هندسی استفاده می شود

ابعاد و اندازه فرش های کلاسیک چقدر است؟

از نظر ابعاد فرش کلاسیک می توان گفت که همانند دیگر فرش های ماشینی در اندازه های مختلفی وجود دارد. فرش ماشینی کاشان، با ابعاد مختلفی بافته می شود اما در حالت استاندارد ابعاد فرش های ماشینی به صورت زیر است:

  • فرش 12 متری
  • فرش 9 متری
  • فرش 6 متری
  • فرش یا قالیچه 4 متری
  • کناره 1.5 تا 3 متری

البته بهتر است این نکته را یادآور شویم که فرش های ماشینی را می توان در سایز های سفارش نیز تهیه کرد به این صورت که شما می توانید جفت فرش مورد نظر خود را در ابعاد مشخص سفارش دهید.

ویژگی فرش کلاسیک ماشینی

خرید فرش کلاسیک

فرش کلاسیک فرشی است که توسط دستگاه های قالی بافی بافته می شود. این مد فرشها دارای طرح های سنتی و اصیل ایرانی است. فرش کلاسیک ماشینی در اندازه های بزرگتر نیز تولید می شود و ویژگی های منحصر به فردی دارد.

فرش کلاسیک با دقت بالا و یکنواخت و بدون هیچ ناهمواری تولید می شود. چنین فرشهایی است الیاف مصنوعی مقاوم با پایداری بالا دارند که در برابر سایش و منازلی که رفت و آمد زیاد است مناسب می باشد.

این فرشها شانه و تراکم متنوعی دارند و قیمت آنها در مقایسه با دیگر مدل های فرش مناسب تر است و افراد می توانند برای فرش آشپزخانه و برای فرش اتاقها از این مدل فرشها استفاده کنند.

مطالعه شود : انواع طرح فرش ماشینی 1402 + معرفی جدیدترین طرح سال😍

رنگ بندی فرش کلاسیک

اگر شما هم می خواهید بدانید رنگ های مورد استفاده فرش کلاسیک چیست؟ باید بدانید که رنگ ها به دو دسته تقسیم می شوند؛ رنگ های پایه و تزئینی. رنگ های پایه دارای یکسری رنگ های طبیعی هستند مانند رنگ قرمز، طوسی و نخودی. رنگ های تزئینی دارای رنگ های شاد و جذاب هستند که بیشتر برای زیباتر کردن طرح و نقش مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس فرش کلاسیک چیست؟

فرش کلاسیک ماشینی از نایلون، پری پیلن و پلی استر ساخته شده است. پرفروش ترین فرش های کلاسیک از نخ اکریلیک ساخته شده اند که در برابر حرارت و رطوبت و شستشو مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

بهترین فرش کلاسیک را از کجا بخریم؟

برای خرید فرش کلاسیک ماشینی می توانید از محصولات موجود در سایت هایپرکارپت محصول مورد نظر خود را انتخاب و سپس به صورت آنلاین سفارش دهید. هایپرکارپت، یکی از بهترین و بزرگ ترین مراکز فروش فرش ماشینی در ایران است که شما می توانید برای خرید ماشینی کاشان از طریق شهرهای تهران، اهواز و … خرید خود را انجام دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله از فروشگاه آنلاین فرش هایپرکارپت درمورد اینکه فرش کلاسیک چیست، چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد صحبت کردیم و همانطور که بیان شد این محصول همانند دیگر فرشها شامل رنگ ها و مدل های مختلفی است و دارای رنگ های روشن و تیره می باشد. برای انتخاب فرش کلاسیک بهتر است که فرشی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون و منزل شما تطابق داشته باشد و بتوانید آنها را با دیگر تجهیزات منزل خود ست کنید. اگر می خواهید از قیمت فرش کلاسیک مطلع شوید می توانید با شماره مندرج در سایت تماس بگیرید.

‫0/5 ‏‫(0 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *